Permalänk

Snabbtangents funktion ur funktion.

Håller på att ordna en laptop till modern då hon plötsligt fått för sig att använda internet mer, troligen nån åldersnojja, men snäll som man är så hjälper man såklart till.

Jag har införskaffat en Dell Latitude 110L -05

En enkel maskin som tuffar på helt ok för sitt blygsamma pris.

Dock har jag upptäckt ett problem.

Datorns tangentbord är utrustad med en "Fn" knapp. Denna gör att vid samtryckning med andra utvalda knappar så får man annan input/funktion som resultat. Tex Fn+End blir mute av ljud Fn+PilNer blir sänkning av skärmens kontrast osv osv.

Det roliga är att alla knappar på "CAPS LOCK"-raden (j,k,l,ö,pgdn) inte fungerar med Fn knappen. Även PilUpp, som är ökning av kontrast, är död (vid Fn tryckning).

Tangenterna som inte fungerar med Fn-knappen fungerar annars utan problem Även så alla andra "snabbknappar"

Är det någon som har en lösning/idé på problemet?

Alla svar tas emot med största tacksamhet (förutom Wisserbesser:Köp en ny laptop)

Mvh
Johan

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.

Permalänk
Hedersmedlem

Brukar vara separata drivrutiner just till FN-knappen. Sök på datorns namn och FN-button på google så hittar du säkert något.
Om du inte redan har gjort kan det räcka med en omstart.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Brukar vara separata drivrutiner just till FN-knappen. Sök på datorns namn och FN-button på google så hittar du säkert något.
Om du inte redan har gjort kan det räcka med en omstart.

Tack.

Jag har laddat om det mesta. Bios uppgradering samt system software.

Det är ju ingen kritisk miss men det är ju lite vajsing att det är knappar i en rad som är borta samt en av pilarna...

Ska prova söka, igen...

Och jag har provat att starta om, ringde till och med suporten, det var slöseri på tid, min mormor kunde mer om systemet =(

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.