Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Moderkortstest!

Detta e kanske en skrattretande enkel fråga att svara på...men, jag har 2 st moderkort till socket A...dock inga fungerande processorer. Kan jag kolla om moderkorten e hela ändå? Lr. startar systemet inte upp såvida det inte e komplett? vet det inte funkar utan minnen....

Permalänk
Medlem

Utan processor kommer du ingenstans.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

misstänkte det, tack!

Permalänk
Medlem

ursäkta om detta låter störigt. men måste sägga att allt är relativt som man brukar sägga.

jag menar bara att ett "geni" tillexempel en moderkort ingenjör som kan i ett data program skapa kretsupsättning och sedan tillvärka ett moderkort och sedan till99 till nära 100 % sägga att det fungerar. så jo de kan "man" men inte vi:P nog om det har för mig det fins små "moduler" som man sätter i exempel vis skrivarproten . som förövrigt börjar försvina mera och mer. som varje fall kan raportera vad som är knas. men det brukar då krävas en prolle å även en del data programering unicode med mera för att få igång. men ganska tuft vad det finns. va gäller chip har jag för mig jag såg ett ata kort man satte i bak på en data cd och sedan kör med ett gammalt at nät agg för att på så vis skapat siog en stationär mp3spelare av gammla grejor för att va sparsam och miljövänlig. sj kör jag samma prinsip fast utan mp2 kodaren. skule va trevligt om det kom ett ata kort för divx. för de är bra kvalite och ljud på gammla cd. men de hela kräver ju de gamla klassiska play och eller låtväljar knapparna som satt på data rom spelarna fram till ca år 1997....

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan