AUDIGY 2: Ljudet sprakar och hakar sig vid påfrestning.

Permalänk
Medlem

AUDIGY 2: Ljudet sprakar och hakar sig vid påfrestning.

Hejsan,,

Jag försöker förklara min situation här (och ursäkta om jag inte kan svara direkt då jag ligger i lumpen =).

Det är så att på min dator som har ett AUDIGY2 ljudkort så är det följande:

Varenda gång jag påfrestar datorn (t.ex. har spel och film igång, mm) så går fläkten på CPU'n upp i hastighet, och då smäller det liksom till i högtalarna, och allt ljud försvinner från windows media player, VLC m.m dock inte från Winamp av någon anledning, Ventrilo blir också helt borta.

Efter 5 minuter börjar det spraka och ha sig i högtalarna, då kommer ljudet tillbaka (låter alltid likadant) och allt ljud som varit på t.ex. ventrilo spelas upp i en följd med allting på en gång.

Att ljudet försvinner såhär kan vara konstant, ibland försvinner det direkt när ljudet kommit tillbaka ...

Hoppas ni förstår min situation, och hoppas innerligt på hjälp

Återigen: hemskt ledsen om jag inte kan svara på alla inläggen här direkt, men jag tackar så mycket i förväg.

mvh typh00n

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem med mitt; ljudet hackat när jag lastar datorn tungt, och det sprakar typ. Men ljudet försvinner aldrig helt.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk