S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

bultarna kan användas till mkt ^^, även mot andra radioaktiva "fält" asså laddningar, välldigt bra om du har circa 17-20 st blind dogs efter dig.. så kastar du en sån på fältet kutar igenom så blire slarvsylt av hundarna ^^

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Jo han är i tunnlarna under armebasen. I Stroleks hideout.

Vad jag själv behöver hjälp med är den babblande fulla kocken i Freedoms bas.
HUR får man ngt vettigt ur honom så att man kan sno Bulldog 6-granatkastaren?

Pröva prata med honom så talar han om det efter lite babbel!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Eftersom antialiasing ej fungerar i spelet tänkte jag pröva det ''fake AA'' som kan aktiveras i konsollen med kommandot "r2_aa on".

Det ska tydligen ge effekten att ''taggiga'' kanter blir lite suddigare och därmed se jämnare ut.
Jag kan inte se någon som helst skillnad dock när jag aktiverar detta.
Någon annan som lyckats ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Jag har pprecis nått Arenan efter Turn off scorcher-questen. Det spelas upp en liten sekvens där man ser massa snipers och kärnkraftverket i bakgrunden sen hackar det till och jag e helt plötsligt utanför kraftverket?? Hur fanken gick det till? Bugg eller vad?

Sen undrar jag om det e långt kvar på spelet efter det?

Har samma problem

Visa signatur

_________________
Jag blir lycklig av prylar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Pröva prata med honom så talar han om det efter lite babbel!

Tänkte till lite iom att han är ett fyllo. Jag hade ju inga vodkaflaskor med mig....drog ut och införskaffade 4-5 stycken och sedan babblade han på som jag ville Fyllesnack var det ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Vad jag själv behöver hjälp med är den babblande fulla kocken i Freedoms bas.
HUR får man ngt vettigt ur honom så att man kan sno Bulldog 6-granatkastaren?

*hrm* var hittar man stället där han är?
fick/får ingen kordinat på kartan så man kan hitta han.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
*hrm* var hittar man stället där han är?
fick/får ingen kordinat på kartan så man kan hitta han.

gå til baren å gör "purge tha lair of bloodsuckers" så hittar du bulldogen i det stora tornet

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite störd på alla vaga instruktioner om vart man egentligen ska på de olika uppdragen.
För min del tittat jag på kartan vart jag ska och går till markören, för att sedan notera att där inte finns ett sk-t.

Försökte förgäves hitta ''Streloks stash''. Gick till exakt rätt ställe enligt kartan (där den fanns ett litet stenbåsmed ett metallrör i. Däri låg det lite ammunition, men inget annat av intresse. Sedan piper det till ibland och det står någon ny konstig ''information'' om någon Strelok som inte säger mig ett dugg.)

Struntade så småningom i detta och gick vidare.
Inne på första baren dit man skulle lämna dokumenten så stod en man som gav mig ett uppdrag att finna hans ''family rifle'' och gav mig koordinater på kartan. Gick dit. Där fanns bara en nedsliten barack utan någon av intresse. Jaha...

Är det någon bugg med markeringarna på kartan ?

Känns som jag börjar irra mer och mer utan en susning om vart jag egentligen ska..

Gillar dock spelet i stort ändå, trost vissa brister (såsom avsaknad av AA som får allt att se taggigt ut).
Ain imponerar ordentligt på mig. Sällan har jag blivit så skrämd som när en av de där genomskinliga mutanterna kastat sig fram och börjat klösa när jag försiktigt utforskat ett ödehus med ficklampa mitt i natten..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Börjar bli lite störd på alla vaga instruktioner om vart man egentligen ska på de olika uppdragen.
För min del tittat jag på kartan vart jag ska och går till markören, för att sedan notera att där inte finns ett sk-t.

Försökte förgäves hitta ''Streloks stash''. Gick till exakt rätt ställe enligt kartan (där den fanns ett litet stenbåsmed ett metallrör i. Däri låg det lite ammunition, men inget annat av intresse. Sedan piper det till ibland och det står någon ny konstig ''information'' om någon Strelok som inte säger mig ett dugg.)

Struntade så småningom i detta och gick vidare.
Inne på första baren dit man skulle lämna dokumenten så stod en man som gav mig ett uppdrag att finna hans ''family rifle'' och gav mig koordinater på kartan. Gick dit. Där fanns bara en nedsliten barack utan någon av intresse. Jaha...

Är det någon bugg med markeringarna på kartan ?

Känns som jag börjar irra mer och mer utan en susning om vart jag egentligen ska..

Gillar dock spelet i stort ändå, trost vissa brister (såsom avsaknad av AA som får allt att se taggigt ut).
Ain imponerar ordentligt på mig. Sällan har jag blivit så skrämd som när en av de där genomskinliga mutanterna kastat sig fram och börjat klösa när jag försiktigt utforskat ett ödehus med ficklampa mitt i natten..

Nej det är ingen bugg. Kartan visar saker som är på en annan nivå också dvs. över/under markplan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Börjar bli lite störd på alla vaga instruktioner om vart man egentligen ska på de olika uppdragen.
För min del tittat jag på kartan vart jag ska och går till markören, för att sedan notera att där inte finns ett sk-t.

Försökte förgäves hitta ''Streloks stash''. Gick till exakt rätt ställe enligt kartan (där den fanns ett litet stenbåsmed ett metallrör i. Däri låg det lite ammunition, men inget annat av intresse. Sedan piper det till ibland och det står någon ny konstig ''information'' om någon Strelok som inte säger mig ett dugg.)

Du letar för dåligt Var inte så svårt att hitta Streloks stash efter lite letande och vändande.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarre
Nej det är ingen bugg. Kartan visar saker som är på en annan nivå också dvs. över/under markplan

Ah, ok.

Är alltså både "Streloks stash" och "family rifle" endast åtkomliga från underjorden ?

hmm. Finns det underjordiska gångar där "family rifle" är markerat ?
Nån som vet var man kommer in i dess ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

*Spoiler*

Family rifle ligger under bron. Det finns ett par anomalies där. Längst inne i en "container" du får hoppa och trixa lite.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Tackar !

Nu blir killen på baren glad ! Du har räddat hans dag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krumpli
gå til baren å gör "purge tha lair of bloodsuckers" så hittar du bulldogen i det stora tornet

om jag har letat rätt så, var jag i ett torn, men fann inget där. :/
gah.. jävla letande och inga vettiga ledtrådar får man i spelet tycker jag.

någon som vet hur man får 5.1ljudet att hoppa igång?
sitter med 7.1ljud men har bara 2.1 genom spelet.. lite tråkigt.

edit_ hittade info om hur man fixade till 5.1ljudet
skulle ta någon fil från BF2 och lägga in...
fan vad fint ljudet vart. wiee

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
Kanske har nämnts tidigare, men nu finns det iaf en fordons mod ute.

http://youtube.com/watch?v=792YKOV_DsU

http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...

den är inte särsklig bra

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Medlem

Nån som läst detta?, doom3 å half-life 2 grafik i spelet wtf..

http://www.shacknews.com/ja.zz?comments=46449

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
Kanske har nämnts tidigare, men nu finns det iaf en fordons mod ute.

http://youtube.com/watch?v=792YKOV_DsU

http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums&s_game...

Officiell?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mv920
Är det någon som har en länk där man kan ladda ner en demo?? Jag måste ta reda på om det är något jag ska köpa för många tycker detta spel är kasst och vissa att det är bästa spelet

Ledda hem hela och om du tycker om det, köp!

Demo, vet ej, googla

Permalänk
Medlem

någon som kan tipsa lite om detta..
vetef*n hur jag ska ta mig till den där gubben.
har letat som en galning efter någon underjordiskgång men inte hittat det.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤

edit_ hittade info om hur man fixade till 5.1ljudet
skulle ta någon fil från BF2 och lägga in...
fan vad fint ljudet vart. wiee

Tack för att du delar med dig.

"I found a solution: copy the file from battlefield 2 "bf2openal.dll" in the bin directory of game and rename with "openal32.dll", the eax is now enabled."

Och de ska se ut såhär då:

SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
devices DirectSound3D
SOUND: OpenAL: system default SndDevice name is DirectSound3D
SOUND: OpenAL: default SndDevice name set to Generic Software
SOUND: OpenAL: actualDeviceName for [DirectSound3D] is [DirectSound3D]
SOUND: OpenAL: actualDeviceName for [DirectSound] is [DirectSound]
SOUND: OpenAL: actualDeviceName for [MMSYSTEM] is [MMSYSTEM]
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. DirectSound3D, Spec Version 1.0
2. DirectSound, Spec Version 1.0
3. MMSYSTEM, Spec Version 1.0
SOUND: OpenAL: SelectBestDevice is DirectSound3D -1.-1
SOUND: OpenAL: Required device: DirectSound3D. Created device: DirectSound3D.
* sound: EAX 2.0 extension: present
* sound: EAX 2.0 deferred: present

Innan var det:
* sound: EAX 2.0 extension: absent
* sound: EAX 2.0 deferred: absent

Ska testa det nu.

Kan man ladda upp den filen för folk som inte har bf2 eller är det olagligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Tack för att du delar med dig.

Ska testa det nu.

Kan man ladda upp den filen för folk som inte har bf2 eller är det olagligt?

Återkom med resultat när du provat

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

tänkte kolla med er om någon har haft problemet med att tiden går asafort.
en kompis till mig har det, och visst, det går att ändra hastigheten med / * på Numpaden, men bara för en stund..sedan så accelerar det upp igen och han dör pga hunger

något tips på det? haha

edit_ LOL, polarn kom nu på att han hade bundit * knappen på numpad till ventrilo ;D
så nu funkar det visst. haha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
någon som kan tipsa lite om detta..
vetef*n hur jag ska ta mig till den där gubben.
har letat som en galning efter någon underjordiskgång men inte hittat det.

http://www.geting.se/image.php/35844-ss_dennan_04-07-07_13-51...

http://www.geting.se/image.php/35845-ss_dennan_04-07-07_13-51...

När du kryper in i tunneln. Precis när du ser en öppning till vänster så gå in i den, precis där vattnet i tunneln börjar. Du kommer då upp i basen och kan efter mkt letande komma rätt :P.

Annars gå bara runt basen, tycker det är mycket bättre Eftersom en stor grind där är öppen.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
När du kryper in i tunneln. Precis när du ser en öppning till vänster så gå in i den, precis där vattnet i tunneln börjar. Du kommer då upp i basen och kan efter mkt letande komma rätt :P.

Annars gå bara runt basen, tycker det är mycket bättre Eftersom en stor grind där är öppen.

har ju letat som en tok i hela basen efter den killen, men han finns inte..
och hans "ikon" på kartan visar ju till vänstar rätt in i väggen där jag står i bilden hur ska man ta sig in dit?
hämta en spade och börja gräva?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Återkom med resultat när du provat

Ok, 5.1 fungerar.
Dock körde jag med 4.1 innan, så jag vet inte om det inte fungerade innan.
Men med BF2 .dll:en får jag frysningar så fort jag är i en eldstrid, så jag byter tillbaka till den gamla (som fungerar med 4.1 oxå).

Permalänk
Medlem

Är det nån som lyckats lösa "Bring the tail of a psuedodog"?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Ok, 5.1 fungerar.
Dock körde jag med 4.1 innan, så jag vet inte om det inte fungerade innan.
Men med BF2 .dll:en får jag frysningar så fort jag är i en eldstrid, så jag byter tillbaka till den gamla (som fungerar med 4.1 oxå).

för mig blir det inge specialla frysningar.. funkar typ som det gjorde förut

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Är det nån som lyckats lösa "Bring the tail of a psuedodog"?

brorsan klarade uppdraget.
själv har jag slaktat varenda Psuedodog jag sett utan resultat. haha

samma med uppdraget när man ska få en fot/hov från ett vildsvin, brorsna fixade den också.. men jag får fan den aldrig

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Enda fot jag har är från den där Snorken, dem där med Gasmasker och hoppar långt. ^^

S.T.A.L.K.E.R hade varit grymt med Co-op dock. :/

Permalänk

***SPOILER***

Alltså, att huvudperonen var personen man jagade kunde man nästan lista ut i början av spelet. Menar, "kill sterlok" och så i dagboken läser man "...who am i?" Var fan min första tanke.

Visa signatur

:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getinzide
***SPOILER***

Alltså, att huvudperonen var personen man jagade kunde man nästan lista ut i början av spelet. Menar, "kill sterlok" och så i dagboken läser man "...who am i?" Var fan min första tanke.

-Eventuell spoiler-

Den tanken slog säkert de flesta också, men kunde nån va säker på det? Nej, och eftersom man jagar och får höra så mycket omkring denna personen genom spelet så blir man ju fundersam och får även andra scenarion i huvudet under tiden. Att man sen äntligen fick veta att man jagade sig själv fick en att bli ännu mer nyfiken på vad som väntade i kärnkraftverket, och vad man så desperat hade varit ute efter.
Personligen så tyckte jag det var en helskön twist som jag i princip aldrig har upplevt i något annat spel.

-SLUT på spoiler-

Edit: Släppte en första version av min HUD-mod igår förresten. Antagligen en av de första av sitt slag, då jag inte har sett något liknande på det officiella forumet än iaf

Den funkar hur fint som helst för mig och de flesta andra, men vissa har lite problem med knasiga korrupta HUDs, så jag skulle behöva lite hjälp med att felsöka detta till nästa version. Har inte hunnit prova mig fram så mycket än själv, men jag har en kännsla av att det kan ha med upplösningen att göra. Själv lirar jag i 1280*960. Om någon skulle få något fel på HUDen så va snäll och posta en screen och lite info om vilken upplösning du lirar i och version av spelet.

Ladda ner här

En screen av hur det ser ut för mig;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro