S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Avstängd

Nu när jag spelar andra gången och tar verkligen tid på utforska spelet så hittar man mycket, T ex. i byn där man börjar och ska snacka med snubben vid huset.. det står en stege till vinden, där hittar man inte mycket men klättra till taket och hoppa över till nästa hustak(når bara ett tak så det är inte svårt att veta vilken), längst bort så är det hål och där är det en trälåda, skjut sönder och plocka på dig den första "Stalker suit" värd 14.000-15.000RU.

För att slippa tunneln med "blixtar" eller punga 500RU för att komma förbi tåg tjosan, gå mot soldaterna och innan dom får syn på dig så går du till höger ut på fältet.. 300-500m och sedan går du mot rälsen och längst med stängslet tills du kommer till en öppning vid bron/viadukt... tänka sig, man kommer lättare där.

Sen istället för att spela helt jäkla linjärt så drog jag runt hela spelet och gjorde småuppdrag för iprincip alla som hade jobb att erbjuda, jag gjorde detta innan "save Mole".. tyvärr verkar det vara en bug i spelet, när jag skulle tillbaka till "guide" som befinner sig direkt efter tåg tjosan för att få mer information om... öh, om snubben man ska döda, du själv alltså. så ligger "guide" död vid elden.. så ingen information alls

Men stort plus till den stora vapenarsenal man får "tidigt" i spelet om man kutar runt här och var, sen finns det vissa uppdrag som går bara att göra väldigt tidigt i spelet men ligger långt bort.. så dom missar man helt om man spelar "linjärt" och går miste om dom absolut bästa belöningarna, kikarsikte, special vapen och otroligt men sant en exoskeleton dräkt värd 50.000RU, men den slängde jag.. kan inte springa med den
Dock riktiga kick ass special vapen som får railgun verka som en flygsmälla.

En tips är att "tappa" lite medpacks/bandage framför viktiga personer i spelet som typ Mole och hoppas att dom plockar upp dom, så att dom inte dör ifall man skulle tillbaka till dom någon gång, visst man kan sälja det med om man vill tjäna pengar och få ett dåligt slut.

Sen om jag fattar så ska man undvika att komma fram till tjenobyl.. för där får man bara dåliga slut på spelet.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Sälj inte Stalker suit du hittar i börjar staden, använd den istället. Du tar knappt skada av Bandits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Sen om jag fattar så ska man undvika att komma fram till tjenobyl.. för där får man bara dåliga slut på spelet. [/B]

De två riktiga sluten är riktigt bra. Det slut där man tackar nej till en viss sak och får lite mer speltid tyckte jag helt klart bäst om

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
De två riktiga sluten är riktigt bra. Det slut där man tackar nej till en viss sak och får lite mer speltid tyckte jag helt klart bäst om

Någon av dom siktar jag mig på

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det finns alltså inget slut som låter en fortsätta spela med sin karaktär?

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, nu är jag i X16 och ska stänga av 3 moduler på något väldigt otäckt, radioaktivt ställe. Min matmätare är på rött, jag har 22 skott till avsågade hagelbössan en handgranat och ca 2 medpacks. Inne i reaktorrummet är det minst två zombie-guys som står och är sura.

Jag sitter på GF6600gt agp och a64 3000+ med 1gb ram - Det laggar.

Någon som har en idé om hur jag ska klara detta?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Det finns alltså inget slut som låter en fortsätta spela med sin karaktär?

Nej men detta ska läggas in i kommande patchen om man läser lite på spelets forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nej men detta ska läggas in i kommande patchen om man läser lite på spelets forum.

Faaast hur ska dom göra det? Skapa ett helt nytt slut eller bara låta folk köra tvärtemot storyn?

Permalänk

SPOILER

Citat:

...snubben man ska döda, du själv alltså. ..

tack för den. det där visste jag inte...
och guiden var död redan när jag kom dit efter 10 minuter. infon fick jag från hans pda.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Hur hittar man Dr.Duxe och hans labb-råttor? Dem ska tydligen leda en till osten som man behöver för att muta Mr.CheeseMan. Har bara hittat honom en gång av en slump men då åt mördar-mössen upp all osten. Tittar man på PDA så ser man DVA på ERT inom CDC, men hur tusan går man till OPD eller RTR?

Jävla möss.

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Det finns flera st slut. ^^

Finns det :D. gött då blir det att köra om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Faaast hur ska dom göra det? Skapa ett helt nytt slut eller bara låta folk köra tvärtemot storyn?

Skulle tippa på dom gör det att man fortsätter spela om man fått dom goda sluten dvs 2 st, resten 5 är såna false shit endings..

Permalänk
Medlem

Måste ju posta här och se om det är nåt fel på spelet för mig eller vad då?
Kan köra allt på static med max men så fort ajg drar upp till dynamic laggar det skit
2-3 fps
Specs:
AMD Athlon 64 3200+ (Oklockad)
1 gb ddr ram
X1950XT (min kronjuvel)

Permalänk

Har hivat ihop en sidan, väldigt basic och absolut inte färdig ännu, om vapen och ammunition. Är ni intresserade kan ni kika här: http://web.telia.com/~u53801812

Kommer att uppdatera med lite artefakter och liknande sen.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Kan köra allt på static med max men så fort ajg drar upp till dynamic laggar det skit
2-3 fps
Specs:
1 gb ddr ram
X1950XT (min kronjuvel)

Det kan hända att det är processorn som är flaskhals där, det är en hel del som händer i effekter när man drar på fullt.
Kolla i konsolen så att du har r2_gi och r2_allow_r1_lights avslaget.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Kikade på en film som hänger med på bonusskivan till spelet och där var det någon snusmummrik som spelade nere i kloaken som leder till Streloks stash, och han sköt sönder belysningen för att få övertag mot fienden.. men jag lyckas inte skjuta sönder belysningen, går det eller tog de kanske bort det innan spelet släptes?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det kan hända att det är processorn som är flaskhals där, det är en hel del som händer i effekter när man drar på fullt.
Kolla i konsolen så att du har r2_gi och r2_allow_r1_lights avslaget.

vad ska det göra???
tror det kan vara för lite ramminne också då vissa verkar ha spelet att flyta på myckwet bättre med 2 gb ram än 1 gb ra,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^Tutan
Hur hittar man Dr.Duxe och hans labb-råttor? Dem ska tydligen leda en till osten som man behöver för att muta Mr.CheeseMan. Har bara hittat honom en gång av en slump men då åt mördar-mössen upp all osten. Tittar man på PDA så ser man DVA på ERT inom CDC, men hur tusan går man till OPD eller RTR?

Jävla möss.

haha

Permalänk
Avstängd

går uppdragen på tid? för jag har massa uppdrag o göra och helt plöstligt så börjar en del av uppdragen bli failed!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Vissa går på tid. Du kan kolla hur mycket det är kvar på dem i "Tasks" tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men stort plus till den stora vapenarsenal man får "tidigt" i spelet om man kutar runt här och var, sen finns det vissa uppdrag som går bara att göra väldigt tidigt i spelet men ligger långt bort.. så dom missar man helt om man spelar "linjärt" och går miste om dom absolut bästa belöningarna, kikarsikte, special vapen och otroligt men sant en exoskeleton dräkt värd 50.000RU, men den slängde jag.. kan inte springa med den
Dock riktiga kick ass special vapen som får railgun verka som en flygsmälla.

Var fan hittade du exoskeleton???!!!
ursäktar mig för fan om man inte får svära här, moderator har full tillåtelse att ta bort det

Permalänk
Medlem

jag hittade exoskeleton i pripjat vid ett kors som står utmarkerat som stash

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Vissa går på tid. Du kan kolla hur mycket det är kvar på dem i "Tasks" tror jag.

ok typiskt då jag sagt ja till massa uppdrag! en fråga till er brukar ni lägga vapen och andra saker som väger i lådor som finns här och var?!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
ok typiskt då jag sagt ja till massa uppdrag! en fråga till er brukar ni lägga vapen och andra saker som väger i lådor som finns här och var?!

jepp lite ammo också. kan vara bra att ha när man springer förbi nästa gång.
vad är den lysande ikonen under minikartan som påminner om en mus?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
jepp lite ammo också. kan vara bra att ha när man springer förbi nästa gång.
vad är den lysande ikonen under minikartan som påminner om en mus?

Jepp, jag har en 3-4 stash som jag har fyllda med saker. Får ju inget av att sälja det ändå, har hur mycket pengar som helst.

Najsman: Den blinkande/lysande ikonen indikerar att du har ny info i din PDA. Det brukar bli så om du sökt igenom en döing och fått info om en ny stash eller liknande. Bara öppna PDA'n och stäng den så försvinner den.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
2-3 fps
Specs:
1 gb ddr ram
X1950XT (min kronjuvel)

2gb minne måste du ha för HDR. Och tests drs upp prollen lite

Permalänk

Kan man se på kartan var man har lagt sina grejorna, som man kan göra med andras stash? Eller man måste komma ihåg vart vapnen är gömda?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Kan man se på kartan var man har lagt sina grejorna, som man kan göra med andras stash? Eller man måste komma ihåg vart vapnen är gömda?

Man får komma ihåg, brukar göra en liten markering på kartan som följer med Collecters ed.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
2gb minne måste du ha för HDR. Och tests drs upp prollen lite

då vet jag 1gb till in i burken sen då xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Man får komma ihåg, brukar göra en liten markering på kartan som följer med Collecters ed.

Äääh, vad jobbigt!

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn