Permalänk

nätverk , dela ut mappar

Tjena!!!

Jag vart och köpte Windows Ultimate i helgen och det funkar väl så där Nåväl.. just precis så försökte jag dela ut en mapp på min dator så farsan kunde ta den.. problemet är att han har ingen berhörighet att gå in på min dator via nätverket..

Jag har även testat med att aktivera gästkontot samma problem återstår..

Vad kan va felet?

Mvh Anders

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem

Har samma problem Vista suger inga som helst problem i XP var det.

Visa signatur
Permalänk

rätt lätt å fixa.. stäng av lösenordsskyddad delning i Näverks och Delningcenter... så funkar det.

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maneten
Har samma problem Vista suger inga som helst problem i XP var det.

om du orkar klicka fram till bilden som förklarar sig själv så kanske Vista inte suger så mycket längre:

http://pici.se/pictures/ybYbQO.jpg

Permalänk
Medlem

Lille vän tror du inte jag har prova det ???
Har fan testat ALLT men fortfarande ingen jävla behörighet.SKIT VISTA.

Visa signatur
Permalänk

hehe låter ju troligt Det är den iaf..

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maneten
Lille vän tror du inte jag har prova det ???
Har fan testat ALLT men fortfarande ingen jävla behörighet.SKIT VISTA.

Gör ett OS bättre själv...

Permalänk
Permalänk
Medlem

du kan ju annars bara lägga till en användare som din far kan logga in med?

Permalänk
Medlem

hmm... jag har liknade problem.. ja kommer ut på internet på mit nätvärk men ja ser inga andra datorer... Är det för att ja har Vista och alla andra har XP???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phantom
du kan ju annars bara lägga till en användare som din far kan logga in med?

jag testade det också men jag lyckades inte.. vet att jag gjorde så med windows xp.. men det funka inte riktigt nu när jag testade i vista.. men iaf så funkar det ju nu

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brittbox
hmm... jag har liknade problem.. ja kommer ut på internet på mit nätvärk men ja ser inga andra datorer... Är det för att ja har Vista och alla andra har XP???

Skulle tro att det är för att de är i en annan arbetsgrupp än dig. XP's default arbetsgrupp är MSHOME. Vistas kanske är annorlunda. Testa att skriva in deras ip eller datornamn i "Kör" (hotkey = windowstangenten + r).

Gör detta genom att skriva:
\\namn eller ip här

Du kollar ip:n genom att skriva cmd i kör och sedan skriva ipconfig.

Permalänk

ändrade arbetsgrupp till mshome på vista datorn och det funka inte heller..

Men tack för hjälpen

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem

Mitt funkar vet inte om jag gjort nåt speciellt men jag har de fyra första alternativen aktiverade i nätverks- och delningscenter.

Permalänk

Jag har liknande problem. Sitter på en dator där jag kör vista, sen har jag en laptop jag har xp på. Jag kan komma åt filerna som är utdelade på xp burken men om jag försöker komma åt denna burk som jag har vista på så vill han inte öppna mapparna "behörighet nekad, bla bla bla åtkomst nekad". Kan komma åt med annan dator som också kör xp. Enbart laptopen som inte vill. Har provat det mesta.

Någon idee?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AnderZ=-
ändrade arbetsgrupp till mshome på vista datorn och det funka inte heller..

Men tack för hjälpen

Kollat brandväggar/virusprogram så att dom tillåter?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING | Intel Core i9 10850K 3.6 GHz 20MB | Corsair V LPX 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | NVIDIA GeForce RTX 3080 10GB STRIX | 1x Samsung 970 EVO Plus 500GB 2x SATA2 2TB | Corsair RM850W | be quiet! Dark Base 700 Svart | Windows 10 Pro x64 | Samsung 27" C27HG70 Curved

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustaf_87
Jag har liknande problem. Sitter på en dator där jag kör vista, sen har jag en laptop jag har xp på. Jag kan komma åt filerna som är utdelade på xp burken men om jag försöker komma åt denna burk som jag har vista på så vill han inte öppna mapparna "behörighet nekad, bla bla bla åtkomst nekad". Kan komma åt med annan dator som också kör xp. Enbart laptopen som inte vill. Har provat det mesta.

Någon idee?

Kollat brandväggar/virusprogram så att dom tillåter?

om du kollar längre upp så löste jag problemet inann svaren kom

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -