Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFlash
...

Men vi klättrar iaf platser vi kan ju försöka ta oss till Top 100 iaf borde inte vara omöjligt

Vi ska bara dubbla vår totala poäng utan att bli omkörda av alla PS3-lag. Blir tufft om vi inte lyckas rekrytera många PS3:or. Syns ju redan i dygnsproduktionen vilka som kör PS3 (välkommet tillskott) men det räcker inte med ett par tre stycken.
Det är ju smått löjligt att fortfarande vika på CPU numera när man ser vad som går att göra men när inget annat funkar så får det ju bli så...

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Gå till ps3 trådarna i speldelen och rekrytera foldare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Durandal
Vad säger de i supportforumet när ni frågar efter er WU? De brukar kunna ge svar på om en WU har registrerats eller försvunnit .

Tack för länken!

Efter att ha jämfört mina loggar med andra användare så insåg jag att jag inte var den enda med samma problem

De har tydligen problem med en viss server som ligger under hög belastning just nu. (Ip: 171.65.103.160).

Och det är just den servern som inte vill ta emot mitt resultat.

Aja, får väl se om den dyker upp när de fått ordning på det, förmodligen inte, men det spelar inte så stor roll. Nu vet jag att inte felet ligger hos mig iaf

Tråd som beskriver problemet: http://forum.folding-community.org/ftopic19076-0-asc-0.html

Visa signatur

--

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Gå till ps3 trådarna i speldelen och rekrytera foldare?

Ja, gör en tråd. Någon som känner sig manad? Jag hade gjort det men det känns som att någon mer insatt hade gjort ett bättre jobb.

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

Nu har jag med hoppat på detta så hoppas att man bidrar med nått bra

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6750.Gigabyte GA-P35-DS3. A-data DDR2-800 1gbx3. Sapphire Radeon HD 3870

Permalänk
Medlem

Installerat på laptopen också!

Så nu står den och foldar hela nätterna. Tyvärr så får jag inte igång konsolverisionen på den... Så jag kan inte använda båda kärnorna

Permalänk
Medlem

Tänkte bara berätta att de har fått ordning på den felande servern nu, och mina poäng har registrerats, vilket jag inte trodde skulle göras

Hoppas det ordnande upp sig för er andra som saknade poäng också.

Visa signatur

--

Permalänk

Asså är hastigheten på PS3:orna bara skitsnack eller? då FZ laget har flera PS3:or och jag producerar mer om dan är hela deras lag så känns PS3:orna rätt kassa. Eller har jag fel?

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFlash
Asså är hastigheten på PS3:orna bara skitsnack eller? då FZ laget har flera PS3:or och jag producerar mer om dan är hela deras lag så känns PS3:orna rätt kassa. Eller har jag fel?

Hur lyckas du få nästan 900 poäng per instans och dag (21 instanser enligt Stanford)?
PS3:orna ska ju klara knappt 900 poäng per dag (3x287 poäng då en WU ska ta ca 8 timmar) om man inte spelar på dem vilket man väll kan anta att de flesta gör. FZ's teoretiska max ligger då på ca 25830 p/dygn med 30 registrerade deltagare men de borde alltså ligga lägre.
Att det går att få mycket poäng med en PS3:a har vi ju exempel på i vårt eget lag då LogiMax med en PS3:a får 703 p/dygn.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk

Jag kör med cooola datorer ju 20st Dual Dualcore 3 GHz MacPros dvs 80 kärnor på 20 burkar då går det fort.
Men när man ser skillnaden i TFLOPS så är typ PS3:orna 100ggr bättre eller iaf bra mycket bättre, för mig så är det ingen skillnad typ.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

För mig så räknar de en processor = en instans av programmet vilket gör att 2 kärnor i en Opteron + sorgliga GPU försök blir 3 processorer i en dator. Borde inte du få 80 processorer med samma resonemang? Med nuvarande poäng (16,705) så blir det ju drygt 200 p/dygn i så fall vilket verkar mer rimligt än 800 då normen är 110 p/dygn för en 2,8 GHz P4. Frågan blir iofs akademisk eftersom poängen rullar in.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk

den räknar inte CPU's utan antalet program instanser som är igång kör SMP klienten på macarna så det blir bara 20 instanser dvs 20 processorer enligt foldig. Även om det är 80 kärnor som jobbar.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Avstängd

Har ni dött?

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk

Nu har jag lagt upp en tråd under konsoller och konsollspel. Underhåll den till mig!

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Nu har jag lagt upp en tråd under konsoller och konsollspel. Underhåll den till mig!

bra, jag bumpar den senare sorry att jag inte gjorde en tidigare, varit meck med datorn, installerat xp etc. ska börja nu igen och hoppas att jag får igång mecket.

edit: se där! http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&tea...

mina WU's har registrerats nu!

fan, får inte till det här med en statsbild. någon som vill hjälpa mig?

http://folding.extremeoverclocking.com/?nav=IMAGES

så långt har jag kommit lol.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
bra, jag bumpar den senare sorry att jag inte gjorde en tidigare, varit meck med datorn, installerat xp etc. ska börja nu igen och hoppas att jag får igång mecket.

edit: se där! http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&tea...

mina WU's har registrerats nu!

fan, får inte till det här med en statsbild. någon som vill hjälpa mig?

http://folding.extremeoverclocking.com/?nav=IMAGES

så långt har jag kommit lol.

Permalänk
Medlem

aah, tackar så mycket!

Sätter igång min brors dator på folding nu. gogo ranker!

Permalänk

Nu ligger vi på 170:e plats! Kom igen, fler kan väl hjälpa till. Alla med PS3 borde hjälpa till. Jag har raggat upp 4 i skolan så nu sitter vi med våra bärbara skoldatorer och foldrar.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Nu ligger vi på 170:e plats! Kom igen, fler kan väl hjälpa till. Alla med PS3 borde hjälpa till. Jag har raggat upp 4 i skolan så nu sitter vi med våra bärbara skoldatorer och foldrar.

haha fan va nice ^^

Permalänk
Permalänk

Haha, jag tycker bara det är roligt. Men jag har två frågor. Hur får ni dit "SweClockers Folding" och "Statistik" under era namn här i forumet? Hur fungerar konsolvarianten? För jag hade uppskattat om någon utförligt (kanske på msn) kunde vägleda mig så jag kan använda båda mina kärnor fullt ut. Tacksam för svar.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Titlarna får vi tack vare Edin & Co. Bara att lägga in sin signaturbild (enligt alternativa metoden) och så fixar de resten. Din signatur blir:

Info om hur man kör flera instanser finns flera gånger i tråden och i Stanfords FAQ.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

där är min signaturbild. får man en fin titel då?

Ska börja klättra nu, har installerat det på brorns dator också hrhr. Hoppas allt ska funka bra.

edit: nu funkade det bättre. klättrar ju på som bara den nu

Permalänk
Medlem

kommit på en sak, detta är ju det perfekta programmet för att bencha sin överklockning :D. Drar 100% CPU (nästan) konstant och stör inget annat.

Har förövrigt det på alla datorer i mitt rum nu (hoppas att det ska höja temperaturen från 15*C ^^).

edit:

edit2: Ja! fin länk!

Permalänk
Medlem

Min WU laddades upp natten som var men inga poäng än... Ser även att det blivit ett fall i kurvan för teamet. Är det fler som blivit drabbade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Min WU laddades upp natten som var men inga poäng än... Ser även att det blivit ett fall i kurvan för teamet. Är det fler som blivit drabbade?

Ja, mina klienter vägrar ladda upp en av mina färdiga WUs :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
kommit på en sak, detta är ju det perfekta programmet för att bencha sin överklockning :D. Drar 100% CPU (nästan) konstant och stör inget annat.

Har förövrigt det på alla datorer i mitt rum nu (hoppas att det ska höja temperaturen från 15*C ^^).

edit:
http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=X...

Bara du testat först att datorn är stabil med exempelvis Prime95 eller motsvarande.

PS För att få bilden att fungera:
[img]http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=X...[/img ]

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk

får man en länk under sitt namn nu?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Ja, mina klienter vägrar ladda upp en av mina färdiga WUs :/

Min laddades upp enligt loggen. Men inga poäng.

Permalänk

Nu kör jag med grafikkortet och konsolvarianten på processorn. så lite fortare borde det väl gå nu...

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum