Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk

Annars har ju klienten lägst prioritet på cpu:n vilket gör att allt annat går före.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats dra igång några datorer med fel username... Argh

Vet dock inte vilka ... "Redbull" istället för "Redbull_". Får gå på jakt nån dag, dom foldar iaf för rätt team.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Så nu foldar jag med 24/7 med min arbetsstation. ska se om man kan få igång sambons dator och lite fler med sen.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

Fungerar det att göra så att Folding@Home använder all processorkraft på båda kärnorna? För just nu använder den 50% på båda kärnorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Går att ställa i den grafiska klienten att kärnan och beräkningarna bara ska köras när skärmsläckaren går in vilket jag har gjort.

Okej, men då sätter jag väl igång imorgon. Lyxtitel, here i come!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Fungerar det att göra så att Folding@Home använder all processorkraft på båda kärnorna? För just nu använder den 50% på båda kärnorna.

50% i aktivitetslistan är 100%/kärna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

det fanns en klient som är gjord för fler kärnor. Jag har inte testat den men ska göra det när jag får tid. med den vanliga versionen ligger min processor också bara på 50% på varje kärna.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Jag lyssnade nyss på nyheterna på radion, där faktiskt Folding@Home omnämdes

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Jag kör en WU per kärna, och ligger då på 100% på båda.

Men om jag bara kör en WU på båda kärnorna kan jag inte få loaden över 50 per kärna. Alltså det verkar inte gå snabbare att köra en WU med båda kärnor än vad det är att köra en WU per kärna.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

Hur får du igång en WU per kärna? två program samtidigt? det funkar inte för mig...

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

För det första använder jag console varianten, alltså inte den grafiska.

Lägger programmet i två olika pappar (har två kärnor) och väljer olika machine id på de olika programmen. Startar med -local något också har jag för mig, men kommer inte ihåg just nu. (någon annan kanske kan fylla på)

Det finns lite info tidigare i tråden också om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Finns bland annat i tidigare inlägg. Det mesta om hur man kommer igång med vikning finns i tråden redan. Det som saknas är riktig jämförelse mellan att köra två instanser och versionen för flera kärnor.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Såja, håller på att laddar med klienten nu, spännande

KappyB blir folding namnet, Kappy etc var upptaget

Hur satte man igång så att den startade när skärmsläckaren dratt igång? Eller det kanske inte behövs om den har lägst prioritet? verkar inte som om jag kan sätta igång att den ska starta med skärmsläckaren :s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge 2007-03-30 12:59
Jag gjorde klar en WU tidigt i morse och den sändes utan problem kl 08.48. Men den har inte kommit upp på F@H sida än, trotts flera uppdateringar är gjorda. Är det lika för fler?

Edit: Fortfarande inget, efter 29 timmar. Så den WUn försvann nog "någonstanns på vägen"... Får se hur det går med nästa, om en stund.

Nu har det hänt igen. En WU har gått upp i rök trotts att den sänts utan problem. Är det ingen annan som drabbats?

Edit: Den här dök precis upp när jag börjat misströsta. Och skulle börja installera SMP-klientien... Vad är det för något användarnamn och lösenord dom vill ha när man kör battfilen (jag avbröt installationen där när jag såg att poängen dök upp)?

Permalänk
Medlem

Jobbigt, verkar inte som om mitt vill funka. den håller ju på och så, men verkar gå riktigt drygt.

Overall rank (if points are combined) 665987 of 665987

är väl inget att skryta med? haha (har legat sist sen det var mindre antal users också :S )

Permalänk

men om install.bat frågar efter username och password när jag ska köra SMI varianten, vad ska jag skriva då om jag inte har något lösenord på mitt konto på datorn?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
men om install.bat frågar efter username och password när jag ska köra SMI varianten, vad ska jag skriva då om jag inte har något lösenord på mitt konto på datorn?

Man blir helt enkelt tvungen att sätta lösen :S Blev ganska konfunderad över det också men läste mig fram till det på stanfords hemsida, jeffla knasigt.

Jag tycker endå att smp klienten bara skapat "problem" för mig. Tar flera gånger längre tid att göra klart den än en "vanlig" wu och två gånger har wu'n avbrutits för att deadlinen tog slut, eller hur man nu säger

Permalänk
Medlem

Fattar inte, verkar inte som om det funkar för mig. Hur lång tid brukar det ta för er att räkna ut sen sån runda eller så? Och hur ser man sin sån där statistikruta som ni har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Fattar inte, verkar inte som om det funkar för mig. Hur lång tid brukar det ta för er att räkna ut sen sån runda eller så? Och hur ser man sin sån där statistikruta som ni har?

Finns information om det tidigare i tråden. Men i runda slängar 1-3 dagar är normalt.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

This beta will stop running on April 1st, 2007
OSX SMP versionen

asså varför gör dom så hela tiden. Fett jobbigt att behöva installera om hela tiden speciellt när de inte ens släppt en ny version. =(

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Jag passar på att lägga till min PS3 till Swec-laget, här ska det röjas!!!

Permalänk
Medlem

tänkte använda min bärbara som har vista men där kan jag inte köra textbaserade verisionen = att jag inte kan utnyttja mer än en kärna. När man har konfigurerat så möts man av vistas fråga om man vill söka efter en lösning eller stänga programmet. Någon som vet om det går/hur man löser det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Nu har det hänt igen. En WU har gått upp i rök trotts att den sänts utan problem. Är det ingen annan som drabbats?

Samma här, blev just av med en av mina största wu's. en och en halv dag har passerat nu så antar att den aldrig kom fram...

Visa signatur

--

Permalänk

Tårta till Jenza först över 500 000. !!!

//

Permalänk
Medlem

över 500 000 vad?

Jag kan fan inte få det att fungera. Tror jag har räknat färdigt en WU, men den försvann typ. Det går ju extremt segt att räkna dem också. Hur gör man för att visa upp en sån där ruta med sina uträkningar etc?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
över 500 000 vad?

500000 poäng strecket

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selpix
Samma här, blev just av med en av mina största wu's. en och en halv dag har passerat nu så antar att den aldrig kom fram...

Vad säger de i supportforumet när ni frågar efter er WU? De brukar kunna ge svar på om en WU har registrerats eller försvunnit .

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Plats 181 nu!
Go SweClockers!

Se om man ska sätta igång PS3:an en dag också..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Plats 181 nu!

Du menar väl plats 179

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Tror det blir tufft att ta Jenza innan sommaren, eleverna verkar gilla att starta om burkarna då verkar WU's försvinna men vi får se snart sommarlov då ska det bli folding på hög nivå =D

Men vi klättrar iaf platser vi kan ju försöka ta oss till Top 100 iaf borde inte vara omöjligt

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian