Permalänk
Medlem

Joost, tråd nr2

Ja, nu snålar dom inte direkt med sina invites, så jag antar att dom flesta har provat det. Lite synpunkter på vad ni tycker, själv tycker jag att tvn laggar och stakar sig alldeles för mycket, men det kanske e min dator, jag vet inte...

Vore roligt med lite diskussioner och synpunkter på programmet, helst utan invite-prat, det finns en annan tråd för det.

Permalänk
Medlem

tyckte att det hackade på lite för mycket... men jag har en skitdator så det var väl det då.

amd athlon @ 2.09mhz
1.5gig pc3200
9600xt

Permalänk

Hackar för mig också, kan också i mitt fall bero på datorn, men endå.. inte kul med lagg.

(har sempron 2800+, 1,24 GB ram,radeons 9250 grafikkort.)

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.

Permalänk
Medlem

dåligt utbud..

Jag tyckter det är dåligt utbud. Men förhoppningsviss blir det bättre. Sen tycker jag även själva joost-programmet är lite buggit, det hade kunnat fungera bättre.

Visa signatur

Har du inte Dropbox?
Bli medlem genom denna länken och få 250mb extra utrymme! http://www.dropbox.com/referrals/NTU3ODYyMzk

Permalänk
Medlem

jag har en Sempron 3000+ (1,6G Hz), 1GB ram, NVIDIA GeForce 7300 GT.
det borde inte hacka pga av att datorn är för "dålig" om man har sånna datorer som vi har (dom e hyfsat lika).

några fler som stör sig på hackningar, tyckte jag läste i den andra tråden att det va nån som tyckte att det flöt på hur bra som helst...

Permalänk

Mitt "flyter på hur bra som helst". Inga hack eller så. Men jag kikar bara på ministry of sound kanalerna och ibland på några gamla the Prodigy videor. Knapert utbud av vettiga saker.
Skulle det vara intressant så har jag:
X2 4600+
2GB RAM
X1900XT

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem

Tycker det fungerar hyfsat. Det jag vill se för att det verkligen ska bli någon hit är fler kanaler med seriöst innehåll, möjlighet till mera högupplöst material och ett plugin till Media Center så jag kan ligga i soffan och styra det hela med fjärrkontrollen på ett bra sätt.

Visa signatur
Permalänk

Någon som är snäll nog och vill dela med sig en invite?

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Någon som är snäll nog och vill dela med sig en invite?

detta är ingen tråd för att fråga efter invites!
invites kan du fråga efter här:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=66185...

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.

Permalänk
Medlem

haha, jag bad om att inte snacka om invites här...

hursomhelst, provade idag igen och det hackar alldeles för mycket för att överhuvudtaget bruka. det smider tydligen för vissa andra, och jag e nyfiken på varför. kan det handla om uppkoppling?

edit: lite fel...

Permalänk
Korsordsguru

Ibland så kan jag kolla en hel dag utan något problem alls, och ibland så kan det vara obrukbart under en hel dag. Kan sätta igång en video och få vänta 5-10 minuter på att något händer, och när det väl startar så kan det buffra som bara den och så vidare. Min CPU (barton 2500+) är dessutom lite för dålig för själva programmet känner jag.

Angående materialet så kommer det ju i alla fall lite kvalitétsgrejor så småning om.

Citat:

New York - May 1, 2007 - Joost™ (www.joost.com), the world's first broadcast-quality Internet television service, today announced that Turner Broadcasting System, Inc. (TBS, Inc.) will begin to distribute content on Joost from its well-known brands and properties, including Adult Swim and CNN. Programming from Hasbro, the National Hockey League (NHL), Sports Illustrated (SI) and Sony Pictures Television (SPT) also will be available on Joost later this month.

Citat:

New York - April 12, 2007 - Joost™, the world's first broadcast-quality Internet television service, and CBS today announced that programming from America's most watched network will be available on the Joost platform when the service launches in spring 2007. Content to be made available is coming from across the CBS divisions and includes new and previously aired, full episodes from popular, current CBS programs, including the full CSI franchise: CSI: CRIME SCENE INVESTIGATION, CSI: NY and CSI: MIAMI, NCIS, NUMB3RS, SURVIVOR and brands including SHOWTIME, SHOWTIME CHAMPIONSHIP BOXING, CSTV, CBS EVENING NEWS WITH KATIE COURIC and CBS SPORTSLINE. The financial terms of the deal were not disclosed.

CBS partnered with Joost early on as a key launch partner and is the first broadcast network to join Joost's growing list of acclaimed content partners.

Från http://www.joost.com/press/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill se vanliga kanaler som playboy tv, kanal 5, tv 3 etc..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte :\ Har inte fått tag på en invite ännu, om den är någon som har en och vill dela med sig skicka gärna till: piratetracker@hotmail.com skulle bli glad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zipzap
Vet inte :\ Har inte fått tag på en invite ännu, om den är någon som har en och vill dela med sig skicka gärna till: piratetracker@hotmail.com skulle bli glad

Kan du inte läsa?

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

jag tycker tekniken är najs, och det flyter på helt perfekt för mig, bra kvalitet och bra flyt. Däremot är utbudet så dåligt att tjänsten inte är intressant överhuvudtaget. Ren skit i praktiken! Har ju sett nästan helt lika ut i ett kvartal... Efter en eller två timmar så har man sett allt man vill se.

Men nog finns det potential... När jag kan se mina favoritserier där istället för på en torrentsite så blir jag rätt glad. Men till dess är tjänsten så dålig att jag inte ens fattar varför den finns.

Permalänk
Medlem

När joost öppnar på riktigt, kommer det att kosta pengar då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
När joost öppnar på riktigt, kommer det att kosta pengar då?

Nej.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk

+ Bra ide

- Dåligt kanalutbud
- Laggar (sattan för mig)
- Drar på datorn vilket är väldigt dålig borde inte behöva dra mer än ett mediauppspelningsprogram

Varför alla denna uppload då?

Det lär nog dröja länge innan 5:an och 3:an kommer som en det var någon som önskade (om det kommer).

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem

Intressant...
Jag är fortfarande konfunderad över varför det laggar som fan för vissa samtidigt som det smider på hur bra som helst hos andra.

Dom ända två sakerna det kan vara är ju hur stor bandbredd man har (buffring) och hur "bra" dator man har (laddning mm)...

Själv anser jag inte att jag har en dålig dator och ändå laggar det som om jag försöker göra spela flygsimulator på en 2:86a... Min uppkoppling är inte heller fy skam.

Permalänk
Medlem

Som sagt utbudet lämnar en hel del att önska men det verkar ju som att dom har en hel del intressant på gång... och om joost blir populärt (som man nog kan vänta sig med tanke på skype och kazaa) så kommer nog utbudet utökas en hel del... är ju trots allt fortfarande beta...

Jag har också upplevt laggning, dock tror jag att det i de flesta fall handlar om bandbredden... Varje gång det har laggat för mig jag har nämligen pausat i 10 minuter eller så (så den hinner buffra) och efter det har det gått hur smidigt som helst... Dock tror jag man underskattar prestanda behovet joost har med tanke på peer-to-peer tekniken...

Permalänk

Upptäckte just Joost och det verkar som en riktigt cool idé! Förhoppningsvis kommer utbudet som sagt bli bättre - det där med NHL och CSI verkar lovande! Läste också att dom förhandlar med FOX (24 och Simpsons!)

Jag är starkt intresserad av att kombinera "vanlig" TV via TV-kort med gratis internet-TV till min dator i min nya studentlägenhet. Finns det några andra alternativ än Joost, som egentligen bara är internet-TV? Har t.ex. Windows Media Center inbyggd funktionalitet liknande Joost?

Permalänk
Medlem

Fungerar bra för mig.. gillar dock inte interface't så mycket.
Det är snyggt men hackar och är smått trögt / hänger inte med.

Skulle vilja ha en tidvisare, som visar var i klippet man är. ex. [03:23]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caktusaurus
Upptäckte just Joost och det verkar som en riktigt cool idé! Förhoppningsvis kommer utbudet som sagt bli bättre - det där med NHL och CSI verkar lovande! Läste också att dom förhandlar med FOX (24 och Simpsons!)

Jag är starkt intresserad av att kombinera "vanlig" TV via TV-kort med gratis internet-TV till min dator i min nya studentlägenhet. Finns det några andra alternativ än Joost, som egentligen bara är internet-TV? Har t.ex. Windows Media Center inbyggd funktionalitet liknande Joost?

http://www.tvunetworks.com/ kanske kan vara intressant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk
Fungerar bra för mig.. gillar dock inte interface't så mycket.
Det är snyggt men hackar och är smått trögt / hänger inte med.

Skulle vilja ha en tidvisare, som visar var i klippet man är. ex. [03:23]

Tryck på [i] så ser du tiden.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
http://www.tvunetworks.com/ kanske kan vara intressant.

Tack! Kikade lite på TVU Networks, men klienten var rätt ful och innehållet inte alls bra. Segt gick det också. Hoppas verkligen att Joost tar fart snart! Det verkar ju tyvärr vara så att USA som vanligt får de bästa kanalerna... http://www.joost.com/whatson/channels.html

Permalänk

Jag tycker att upplösningen var för låg för att det skulle vara en behaglig upplevelse, man jag tror stenhårt på tjänsten som sådan.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Inaktiv

Ni pratar om att hackningen beror på datorn men det tror jag knappast, till viss del gör de det men det handlar nog mestadels nog om vilken uppkoppling man har.
Jag tycker att det är bra kvalitet men som endel skrivit innan så är det ett litet utbud och jag hade mer väntat mig kanaler som discovery, svt, tv4, tv3, kanal5, ztv och sådana och jag hoppas dom kommer inom en snar framtid eftersom det är till viss del svenska kanaler jag vill ha... Men Joost kommer självklart att förbättras, och det var nån som skrev att han tyckte det var buggigt men det är ju självklart att det är eftersom det är en Betaversion fortfarande lite kan man tänka med..:D

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att de kommer erbjuda vanliga kanaler såsom svt1/2, tv3/4/5 eller ztv. Modellen verkar vara att de har en programbox från dessa kanaler och man själv väljer vilket av programmen man vill se. Nu har innehållet inte uppdaterats på säkert ett halvår men i framtiden kommer det i likhet med tv-stationer uppdateras varje vecka.
Detta är dock en teori/förhoppning jag har.

Första gången jag testade Joost fungerade inga program alls för mig. När jag läste vart betan gått ut ( nordeuropeiska länder typ) så förstod jag att peer-to-peer inte fungerade om inga andra var online samtidigt. Klockan var nämligen runt 2 en tisdagsnatt...
När jag testade påföljande dag flöt det på hur fint som helst.
Min chansning där faller därför på bandbredden.

Permalänk
Medlem

Flyter på som bara den hos mig. Det jag inte gillar med mjukvaran är att på vissa ställen så kan jag inte styra menyerna med bara tangenter utan måste använda musen.

Roligt att se vad mycket TV-material finns som bara är skit, men dock bra för att vara beta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har inte använt det sedan april eller nått sånt, men då flöt det iaf på hur bra som helst, överraskande bra faktiskt, då det gick hur enkelt och smidigt som helst att spola framåt och bakåt. Kändes som om man kolla på en film som man hade på datorn. Kolla igenom alla total recall avsnitten, nått annat tror jag inte jag såg.

Har ostrypt 20/20 mbit lina, så egentligen har jag 100/100 mbit. Datorn jag kolla på är den som står i signaturen.