Heroes – TV-serien på NBC

Permalänk
Medlem

Man bör alltid se dom 3 första avsnitten av en serie innan man ger upp. Vissa serier kan ha ganska medelmåttiga pilotavsnitt men sen bara bli bättre och bättre eftersom.
Var själv lite småskeptisk när jag började se Heroes, men efter 3-4:e avsnittet var jag helt fast.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulayo
Man bör alltid se dom 3 första avsnitten av en serie innan man ger upp. Vissa serier kan ha ganska medelmåttiga pilotavsnitt men sen bara bli bättre och bättre eftersom.
Var själv lite småskeptisk när jag började se Heroes, men efter 3-4:e avsnittet var jag helt fast.

Helt rätt. När jag såg på piloten några veckor innan den sändes var jag inte säker på om jag skulle se vidare när den skulle börja sändes. Men sen vart man fast efter nåra avsnitt.
Riktigt nice. Klart bästa serien den här säsongen.

Riktigt spännande att se vad som kommer hända nästa säsong. Hoppas verkligen dom får runt 5 säsonger.
Nån som ska va me på final chatten på tv.com?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Hade lite svårt för serien ärligt talat och såg bara första avsnittet men folk här verkar digga den... Bör man ge den en till chans?

Jag har inte så mycket över för supermantjaffs och grejer, men jag diggade heroes ganska hårt efter 3-4 avsnitt.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

*SPOILER*

http://www.youtube.com/watch?v=ps8frd_-Yb8&mode=related&searc...

*SPOILER*

Preview på nästa avsnitt. Det börjar dra ihop sig!

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samus
*SPOILER*

http://www.youtube.com/watch?v=ps8frd_-Yb8&mode=related&searc...

*SPOILER*

Preview på nästa avsnitt. Det börjar dra ihop sig!

OOOH! ge mig nästa avsnitt! Så jävla spännande!

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Kanonserie ju. Jag var mycket skeptisk innan jag såg första avsnittet men blev hooked direkt och såg 17 avsnitt på tre dagar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Jag har inte så mycket över för supermantjaffs och grejer, men jag diggade heroes ganska hårt efter 3-4 avsnitt.

Precis, många som hör talas om serien tror att det är nått i stil med X-men och liknande men efter dom sett den fattar dom hur det ligger till

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Tycker serien börjar komma igång på allvar nu, det enda jag inte klarar av är Jessica/vaddenandranuheter. Vet inte riktigt varför, tråkig person helt enkelt och dom har inte direkt kommit i så mycket kontakt med de andra än. Men en kanonserie helt klart men hoppas som någon annan sa att de avslutar serien när det passar in i historien och inte bara hittar på en massa bullshit för att tjäna mer pengar.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Tycker serien börjar komma igång på allvar nu, det enda jag inte klarar av är Jessica/vaddenandranuheter. Vet inte riktigt varför, tråkig person helt enkelt och dom har inte direkt kommit i så mycket kontakt med de andra än. Men en kanonserie helt klart men hoppas som någon annan sa att de avslutar serien när det passar in i historien och inte bara hittar på en massa bullshit för att tjäna mer pengar.

Jo jag håller med om att jessica/niki inte alls är så intressant som de andra.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Nä, men hennes storyline har ändå blivit lite bättre nu tycker jag.
På tal om intressanta storylines... Vilken storyline tycker ni är den mest intressanta i Heroes?
Först tyckte jag Hiro, men nu tror jag att Peter's är lite bättre, men det är svårt att avgöra.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Heores.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulayo
Nä, men hennes storyline har ändå blivit lite bättre nu tycker jag.
På tal om intressanta storylines... Vilken storyline tycker ni är den mest intressanta i Heroes?
Först tyckte jag Hiro, men nu tror jag att Peter's är lite bättre, men det är svårt att avgöra.

samma här dom 4 första avsnitten tycker man hiro.
Men nu tycker jag Sayler.......haha skoja bara nejmen så klart Peter Patrelli!

men jag tycker avsnitt 21 var lite skum. När sayler fick ryck och döda mamman.

Lite kul med framtiden man vet ju allt som kommer hända

till ex. att sayler kommer försöka bli president (som han trodligen blir).
men det är spännande!

hoppas jag inte avslöja för mycket för er på ep.18-20

men just nu favo snubbe: Peter.

- Save the cheerleader, save the world.

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk
Medlem

Den skönaste snubben i serien än så länge är ju killen som kunde bli osynlig, för det första så var han en rätt tuff typ och sen har han en helt underbar dialekt

Men favoriten blir väl peter, det händer ju lite mer saker runt honom tycker jag, sen så är ju Mr. Linderman en rätt skön gubbe också

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Sylar är min favorit i alla fall. Ska bli intressant vad han kommer hitta på nu i slutet.

Peter är ju såklart ochså högt upp på listan.

Permalänk
Medlem

Re: Heores.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0s0

Lite kul med framtiden man vet ju allt som kommer hända

till ex. att sayler kommer försöka bli president (som han troligen blir).
men det är spännande!

Där kan jag inte hålla med dig riktigt, man vet vad som hände i den tidslinje som "framtids-hiro" kom ifrån. Men den är ju förhoppningsvis förändrad iom att hiro åkte tillbaka och försökte varna peter.

Att peter inte använder tankesaken är som nämnt lite lustigt, kanske kommer lite mer av det senare. Kan även vara så att han inte inset att han har den kraften.

Tycker personligen att peter är minst intressant men sen har jag en vana att favorisera bi-karaktärer.

Syler känns intressant men som sagt så borde han kunna bara undvika att sprängas om han vill, eftersom han är medveten om att det skall hända. (eller det är ju vad han tror just nu)

Man får väl hoppas att Syler inte får tag på Hiro, det kan bli lite skumt.
Har även funderat på vad ando kommer spela för roll om hiro lyckas rädda honom.

Det ska bli spännande att se hur Syler lyckas ta "tankekontrolleraren" kraft då hon borde vara den ultimata att besegra honom imo.

Väntar med spänning på nästa avsnitt. Att se trailer är lame

edit: om någon/nått sprängs måste ju s02 handla om tiden efter men om de lyckas förhindra detta så känns det mer ovisst vad s02 skall handla om.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Precis, många som hör talas om serien tror att det är nått i stil med X-men och liknande men efter dom sett den fattar dom hur det ligger till

Heroes är vad X-Men är i serietidningsform. Krafterna är ofta rena ripoffs från Marvels tideningar. Men det är ingen dålig sak

Angående storylines så tycker jag Sylar är helt klart mest intressant. Han är så plågad av vad han gjort och kommer att göra samtidigt som han bara använder den kraft han föddes med. Han är rovdjuret i djungeln. Han kan inte hjälpa det, det är i hans natur.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tycker det vore coolt om de inte lyckades stoppa bomben. Skulle vara annorlunda mot alla andra serier man sett, att de goda inte vinner.

Fast fråga är ju då vad säsong 2 kommer handla om. Man vill ju inte se någon sorts X-men kopia. Fast det verkar vara precis det man ser om man kollar på framtiden de var i. Att fler och fler hittar sina krafter, regeringen vill stoppa dem, goda vs. onda mutanter.

Är både tycker det är både bra och dåligt att man t.ex. inte fick se några ordentliga fighter med övernaturliga krafter.
Visst, det vore coolt att se hiro hugga ihjäl folk och peter kasta iväg "eldbollar". Men skulle de börja visa det skulle nog serien förstöras.

Permalänk
Medlem

Inge som tyckte det var konstigt att Peter var klädd precis som Neo(matrix) i framtiden när han räddar Hiro?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Inge som tyckte det var konstigt att Peter var klädd precis som Neo(matrix) i framtiden när han räddar Hiro?

Inte konstigt direkt, men irriterade mig lite på det.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Inge som tyckte det var konstigt att Peter var klädd precis som Neo(matrix) i framtiden när han räddar Hiro?

Hmm näh alla mörka "hämnar" hjältar with a chip on their shoulder klär sig sådär i filmer nu för tiden. NeoPunk är inne Gör inte Christian Bale det i Equilibrium oxå. Förresten Peter kanske sett the matrix

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ni läser väl de tecknade serierna också?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Heroes_graphic_novels

Mkt intressant info man får där...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zianha
Ni läser väl de tecknade serierna också?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Heroes_graphic_novels

Mkt intressant info man får där...

Ja, dessa två guldkorn får man inte missa:

Tydligen är hennes power att kunna läsa asp/html genom fönster!

Denna är bara cool!

Permalänk
Medlem

ni som inte har sätt alla avsnitt och funderar på att sluta titta!..GÖR DET INTE hehe..det blir bara bättre!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tänkte att det var dags att lyfta den här tråden iom avsnitt 22. Vad tyckte ni? Var väl inte helt oväntat vad micha skulle användas till men annars var det inte så mycket som hände.
Känns som om att dom drog ut lite på det hela tills nästa avsnitt då det förhoppningsvis händer lite mer. Säsongen kommer säkert att sluta med att någon sprängs men frågan är vem?

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweetfish
Ja, dessa två guldkorn får man inte missa:

http://allyourbase.se/~sweetfish/tmp/asphtml.png

Tydligen är hennes power att kunna läsa asp/html genom fönster!

Typiskt att hon använder Windows.

Jävligt bra serie, tycker jag iaf.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Oj, nu känner jag mig dum. Jag visste att hon kunde få en att se vad hon ville. Men ja, jag vet. Det är därför jag skrev det jag gjorde. Det var inte Sylar som exploderade, det var Peter. Alla trodde att Sylar var död men egentligen var det Nathan som Sylar hade dödat.

Ah. Vad jag känner mig dum! Klart det är Sylar som exploderar så att han kan bli president.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Boom!
Sylar har ju inte regenerativa krafter. Så kan skulle väl dö om han exploderade? I vilket fall som hellst så såg vi ju i "5 years gone" att det VAR Peter som exploderade. Eftersom det nu är så många detaljer som ändrats så kan egentligen vad som hellst hända.

Och föresten. Har ni hört att det kommer en "spin-off"? Heroes: Origins som är på åtta avsnitt ska visst introducera en ny karaktär i varje avsnitt, där varje karaktär har en chans att komma med i tredje säsongen beroende hur tittarna röstar.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Discokungen

Eftersom Ted inte har dött av strålningsförgiftning än så skulle jag tippa på att Sylar nu är immun mot radioaktivitet. Han borde alltså överleva explosionen?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tycker att dom kunde kommit på ett lite bättre sätt att få Nathan att vinna valet, tycker det var lite väl larvigt. Sen tycker jag det sög att linderman kolade också, han var ju cool

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Fast jag tror det hade blivit lite för dyrt att ha kvar Malcolm McDowell allt för länge... Samma med Eric Roberts.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Grym serie, hur många ep sänds av s01? 25+?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III