Heroes – TV-serien på NBC

Permalänk
Medlem

Heroes – TV-serien på NBC

Så, nu när Övriga Ämnen är tillbaka tänkte jag att vi kunde ha våran egna Heroes-tråd.

Tänkte att vi kunde disskutera avsnitten som sänds i USA eftersom de är de senaste.

Så? Vad tycker ni om serien och det som hänt i senaste avsnitten?

Permalänk
Medlem

Trodde det skulle bli sjukt invecklad när man såg i framtiden och det, men det hänger ihop mer och mer nu faktiskt.

Läskigt bra serie

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Tänkte precis skapa en sån här tråd.

Jag tycker fortfarande att serien är väldigt bra men samtidigt är jag rädd för det som de flesta serier råkar ut för: Att det blir för överdrivet. Fast just nu känns det väldigt spännande och hyfsat konkret.

Någon annan som har sett trailer för kommande avsnitt? Finns på youtube. Kan ordna länk om ni inte orkar söka själva.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk

Bästa serien jag sett, bara hoppas de inte gör mer än max 2 säsonger för då brukar det kunna balla ur, bara se på t.ex. lost och framför allt prison break som bara är irriterande.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Håller med er andra. Men antagligen så kommer dom att bli pengakåta och typ göra säsong 3-4-5 där hero åker tillbaka till 1800-frost och ska döda en snubbe som är sylars farfarfarfarfarfarfar osv där han tar ett steg i minuten precis som i lost och prison break.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Det kommer _garanterat_ bli som DeaN säger, tyvärr...

Annars måste jag säga att det är kul att så många HQ serier gjorts på senare tid, men det märks ju på PB och Lost att pengar inte automatiskt innebär en bra serie, iaf inte efter S02+

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem

Helt klart bästa serien just nu.

Är lite rädd att den kommer drabbas av samma öde som Lost. :/
Tyvärr är ju Hiro's tidsresetallang en källa till sätt att sabotera precis hela serien, om de vill.

Permalänk
Discokungen

De tar ju iofs ett steg i minuten som det är nu men jag gillar det. Även om det inte är den bästa serien som går på TV just nu så har den en trevlig story.

Det stora problemet just nu heter ju självklart Sylar. Han ställer till med en del men innerst inne verkar han vara en snel hest. Hoppas bara att han inte tar kvinnan med shapeshiftingen. Då kommer det gå illa.

Ömm... Hur ska vi göra med spoilers? =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Är man inte upto-date bör man hålla sig borta härifrån

Permalänk
Medlem

Har totalt tröttnat på den tyvärr vet inte riktigt varför.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Har totalt tröttnat på den tyvärr vet inte riktigt varför.

Seriöst?
Hur kan man tröttna på Heroes grymt skön serie ju...

Men sen gillar jag x-men filmerna/tidningarna också och det kanske inte alla gör här.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Den här serien är ju helt bizzar. Det blir bara bättre och bättre för varje avsnitt. Jag förstår inte hur dom lyckas, men på något sätt går det.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt vad som kommer hända i nästa säsong, efter explosionen.
Kommer bli grymt jobbigt om dom forsätter hoppa i tiden som dom gör nu.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Hoppas bara att han inte tar kvinnan med shapeshiftingen. Då kommer det gå illa.

Una unqr wh twbeg qrg v senzgvqra aäe una ine cerfvqrag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso

Ömm... Hur ska vi göra med spoilers? =/

Vi skriver dem binärt!

http://www.theskull.com/javascript/ascii-binary.html

Edit:
Rot13 är smidigare. http://www.rot13.com/

Permalänk
Medlem

Den där "tracking-device" som Parkman, Bennet och Bomb-killen ska förstöra, det lär ju vara tjejen som Mohinder "botar". Om Sylar nu är så rädd för vad han ska göra kan han väl ta en lång semester till Thailand eller nåt?

Sen tycker jag det finns ganska stora logiska glapp, varför åker inte hiro tillbaka ett par veckor bara innan Sylar upptäcker sina krafter? Peter fick ju kraften att kunna läsa tankar av Parkman, men han verkar aldrig använda den eller höra det ofrivilligt? Hur överlevde Sylar pistolskotten i början av serien och fallet från bron vid skolan?

Jag älskar serien och kommer givetvis fortsätta titta

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Heroes är en så jävla bra serie, och som många andra sagt så är jag också lite rädd att den ska bli tråkigare efter ett par sesonger. Men man får väl hoppas på att det fortsätter bra

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Den där "tracking-device" som Parkman, Bennet och Bomb-killen ska förstöra, det lär ju vara tjejen som Mohinder "botar". Om Sylar nu är så rädd för vad han ska göra kan han väl ta en lång semester till Thailand eller nåt?

Sen tycker jag det finns ganska stora logiska glapp, varför åker inte hiro tillbaka ett par veckor bara innan Sylar upptäcker sina krafter? Peter fick ju kraften att kunna läsa tankar av Parkman, men han verkar aldrig använda den eller höra det ofrivilligt? Hur överlevde Sylar pistolskotten i början av serien och fallet från bron vid skolan?

Jag älskar serien och kommer givetvis fortsätta titta

för det första, ja det är ju henne de tre ska döda, det sa hon ju, lol :>

sen Peter kan ju bara använda krafter när han är nära någon annan som har den, typ att han bara flög när han hade sin bror i närheten osv.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

lite intressant fråga där med hur Sylar överlever skottet och fallet då han inte kunde hela sig själv...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Håller med er andra. Men antagligen så kommer dom att bli pengakåta och typ göra säsong 3-4-5 där hero åker tillbaka till 1800-frost och ska döda en snubbe som är sylars farfarfarfarfarfarfar osv där han tar ett steg i minuten precis som i lost och prison break.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx
Det kommer _garanterat_ bli som DeaN säger, tyvärr...

Annars måste jag säga att det är kul att så många HQ serier gjorts på senare tid, men det märks ju på PB och Lost att pengar inte automatiskt innebär en bra serie, iaf inte efter S02+

En av regisörerna skriver på sin blog att det kommer vara ett riktigt slut på den här säsongen och till nästa säsong är det en ny story. Det tycker jag är bra, gillade att serien Dexter gjorde på det viset med.
http://gregbeeman.blogspot.com/2007/03/blog-questions-week-2....

Behold_: har du missat avsnitt? Peter behöver inte vara i närheten för att använda andras krafter, han är som Sylar och kommer ihåg dom. Fast han slipper döda personen med den ursprungliga kraften då.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Ömm... Hur ska vi göra med spoilers? =/

Vi ska tjata på moderatorerna/administratörerna om en "collapsefunktion", där spoilern är dold först, men man får klicka på typ + för att se vad som står ....

Skulle jag tycka var en bra funktion...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
En av regisörerna skriver på sin blog att det kommer vara ett riktigt slut på den här säsongen och till nästa säsong är det en ny story. Det tycker jag är bra, gillade att serien Dexter gjorde på det viset med.
http://gregbeeman.blogspot.com/2007/03/blog-questions-week-2....

Behold_: har du missat avsnitt? Peter behöver inte vara i närheten för att använda andras krafter, han är som Sylar och kommer ihåg dom. Fast han slipper döda personen med den ursprungliga kraften då.

Gött. Me like. För övrigt så ändrat Sylar sitt DNA så han får samma kraft som den han dödar. Det är hans kraft, han förstår hur allt fungerar om han bara tittar på det. Fast han har fått lite sinne av allt ändrande och tycker att han gör rätt saker. Den starke överlever, my ass.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Vi ska tjata på moderatorerna/administratörerna om en "collapsefunktion", där spoilern är dold först, men man får klicka på typ + för att se vad som står ....

Skulle jag tycka var en bra funktion...

Ah, bra idé.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Det stora problemet just nu heter ju självklart Sylar. Han ställer till med en del men innerst inne verkar han vara en snel hest. Hoppas bara att han inte tar kvinnan med shapeshiftingen. Då kommer det gå illa.

om du sett avsnittet när dom är i framtiden så har du sett att han har den förmågan då, dvs. han har redan do-the-magic-thing-with-my-finger-so-the-top-of-the-head-goes-off-and-I-get-more-magic-powers! på hon som kan skapa hallucinationer (nej, hon är inte shapeshifter, hon kan få en att se vad hon vill )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
för det första, ja det är ju henne de tre ska döda, det sa hon ju, lol :>

sen Peter kan ju bara använda krafter när han är nära någon annan som har den, typ att han bara flög när han hade sin bror i närheten osv.

Stämmer inte, Peter kan använda krafterna när han vill från vem han vill. Han blev ju tex. osynlig när han slogs mot Sylare i Mohinders lägenhet för några avsnitt sedan, samt att han regenererade när Mr Invisible puttade ned honom från taket.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoppilev
om du sett avsnittet när dom är i framtiden så har du sett att han har den förmågan då, dvs. han har redan do-the-magic-thing-with-my-finger-so-the-top-of-the-head-goes-off-and-I-get-more-magic-powers! på hon som kan skapa hallucinationer (nej, hon är inte shapeshifter, hon kan få en att se vad hon vill )

Oj, nu känner jag mig dum. Jag visste att hon kunde få en att se vad hon ville. Men ja, jag vet. Det är därför jag skrev det jag gjorde. Det var inte Sylar som exploderade, det var Peter. Alla trodde att Sylar var död men egentligen var det Nathan som Sylar hade dödat.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Bästa serien just nu, alltid hög standard på alla avsnitt och det har nog inte varit ett slut på något avsnitt som inte gjort att man nästan dött av längtan till nästa. Det är ju inget minus att det är massa snygga tjejer i serien heller. Clarie , Niki/Jessica och illutionisten är ju riktigt snygga.

Jag tror inte det är Peter som exploderar, och det känns som att killen som har kraften från början har lärt sig att kontrollera den riktigt bra.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Och hela episoden när Peter lärde sig kontrollera sin kraft var ju bara för att han skulle kunna kontrollera exploderingskraften som han någon gång skulle få..
Så slutet på senaste var ju lite lätt onödigt ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Seriöst?
Hur kan man tröttna på Heroes grymt skön serie ju...

Men sen gillar jag x-men filmerna/tidningarna också och det kanske inte alla gör här.

Tycker den är lite tramsig.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Hade lite svårt för serien ärligt talat och såg bara första avsnittet men folk här verkar digga den... Bör man ge den en till chans?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Hade lite svårt för serien ärligt talat och såg bara första avsnittet men folk här verkar digga den... Bör man ge den en till chans?

Tycker jag absolut! Blir bättre sen när man har fått se alla karaktärer och vad dom kan göra typ.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Hade lite svårt för serien ärligt talat och såg bara första avsnittet men folk här verkar digga den... Bör man ge den en till chans?

Efter avsnitt två var jag fast, efter första var jag inte speciellt övertygad heller.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305