Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB Hjälp!

Permalänk

Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB Hjälp!

Nu tjatar jag igen! Men jag har dessa minnen på dator i sign d.v.s P5W DH och E6600. Problemet är att jag omöjligt kan överklocka´minnerna i dual-channel jag trodde först att jag fått ett dåligt exemplar men när jag testade att köra med endast 1 minne i så kunde jag lätt klocka upp till 500mhz @ pc8500 utan några problem den bootade och in i windows hur lätt som helst. Jag testade även med de andra minnet och det gick lika lätt men när jag sedan satte i dem båda två så blir det ostabilt, hänger sig, startar om, massa fel. Jag har testat högsta volt och höga timings men inget hjälper. Nu kör jag dem i 1:1 800mhz vilket fungerar bra men jag blir frustrerad att de inte går att överklocka i dual-channel. Har ni någon förklaring eller tips så vore jag jättetacksam.

Permalänk
Medlem

680i, är lösningen
det bästa är om moderkortet kan köra minnena utan fsb och 680 chipsetet klarar det
mvh

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Medlem

Har du nyaste BIOS på moderkortet? Det kan göra viss skillnad.

Permalänk

det där om 680i visste jag inte men jag har inte råd att köpa nytt, dessutom om det är något nytt som jag ska köpa så är det grafikkort.
Ja, jag har det nyaste bioset, men ni vet inte vad det beror på? funkar i single men inte i dual. Epp? t2? finns ingenstans att ändra det i bios.

Ingen som har någon idé varför det inte funkar i dual-chanel eller har jag bara fått ett dåligt exemplar (vore inte första gången)