Permalänk
Medlem

Behöver Säljråd (pris)

Hejsan!

Jag behöver inge köpråd utan mer lite info vad man kan få för detta i dagsläget...

dom flesta dator delarna är köpt för ca 3-4mån sedan.

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED
CPU-Kylare: Noctua NH-U12F 120mm Quadra-heatpipe 5000 cm2 WITH NOCTUAFAN 8dB(A)
Moderkort: Asus P5B Deluxe iP965 4DDR2-DIMM 3PCI 3PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket775 ATX
Hårddisk: Samsung SpinPoint T133 300GB SATA2 8MB 7200RPM
DvD: Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA Black OEM
Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's
Nätagg: Cooltek 600W, ATX 2.2, avtagbara kablar
Grafik: Leadtek GeForce WinFast PX8800 GTX TDH 768MB
Chassi: Recom Backdraft (Svart) (för den intresserade så får ett 8800GTX kort plats i detta chassi)
Skärm: LG 19" LCD L1950SQ-SN Monitor, Silver, 8ms, Tilt, Ultra Narrow Bezel

Övrigt:
2st Noctua NF-S12-1200 Sound-optimised 17dB(A) 81m3/h 1200RPM beige/brown 3/4pin
Nexus DiskTwin, Stoppar HD Vibration & resonans
Zalman Fläkt-kontroller 5.25", 6 kanaler

Medusa 5.1 Surround Headset SL-8790
Force 3D Feedback joystick
Saitek Eclipse Keyboard, blått ljus i tangenterna, Svart/Silver, Laser Cut
Saitek P880 Dual Analog PC Gamepad
Logitech MX518 Optical Gaming Mouse (Ps2/USB) (köpt 07-04-23)

har kollat på prisjakt efter priserna på dom flesta delarna och efter ha räknat lite så hamnar det runt 17tusen då jag har räknat på billigaste priset.

så vad tror ni jag kan ta för detta paket?
och vart bör jag lägga ut datorn? på blocket eller på tradera?

Permalänk
Medlem

Lägg ut en annons på blocket: Extrem speldator 13000:- och en välskriven text!

Visa signatur

| Q6600 @ 2.4GHz | Asus P5N-E SLI | 3gb Corsair 800MHz | Geforce 275 GTX |1TB & 500GB Samsung | Corsair 520W | Scythe Katana | Logitech G15 | Mx518 | 3DMark -06 11000p -01 44000p |

Permalänk
Medlem

Du kommer INTE få 17000 för det där, men det vet du antagligen redan. Nu är det ingen observation specifikt mot dig JTiger, men varför envisas folk med att tro att de ska kunna få ut rena fantasipriser på sina grejor. En bil förlorar 20-30% av inköpspriset den sekund den kör ut från bilhandlaren. En dator åldras förfärande fort. Det innebär alltid en viss risk att köpa begagnat, om man ska betala fullt pris är det ju ingen som helst idé att köpa beg.

När man tittade på begagnade xboxar för nåt år sen eller två, skulle folk ha strax under inköpspris för sina konsoller. Det finns nån gammal tråd om en kille som tydligen trodde, på allvar, att han skulle kunna sälja sin xbox beg MED VINST!

Som sagt, detta är inte riktat mot dig, utan mer en allmän betraktelse och uppmaning.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

hehe om du antog att jag redan viste det så varför dra upp det hela?
klart jag vet att jag inte får 17tusen för det när jag skrev att det var ca priset på nya delar när jag kolla på prisjakt...

vet bara inte hur mycket man ska dra av på det hela

Permalänk
Medlem

Jag tror det står i FAQ att det lämpliga är att dra av c:a 30% på hyfsat nya grejer, och då hamnar du på 11900. Så de där 13k är nog ett bra pris.

Jag retar mig nog mer på dem som tror att 5-6000 är ett lämpligt pris på nån gisten gammal P4.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

okej tack för infon
ska försöka kräma ut 14 för den då!