Änvända befintlig SCALEO låda

Permalänk
Medlem

Änvända befintlig SCALEO låda

Hej,
Jag tänkte uppgradera tjejens dator gamla "hem-pc" dator.

Det är en 5 år gammal Fujitsu Siemens SCALEO. Kan man använda lådan och befintligt nätaggregatt??

Kan man stoppa in i såfall stoppa in ett MicroATX?

Eller brukar Fujisu Siemens ha special moderkort??

Om någon har tips på en billig snygg låda med nätagg mottages det tacksamt..

Permalänk

Du borde kunna använda lådan. Fujitsu Siemens har nog inga special storlekar, eller har jag fel? Frågan är väll bara hur mycket du ska trycka in i lådan? Det befintliga nätaggregatet orkar nog inte med ett 8800 GTX eller liknande grafikkort (säger jag utan att veta hur många watt det ligger på)

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Jag har inte tänkt att stoppa in något grafik kort överhuvudtaget, det blir något moderkort med integreradkrets..

Finns det något moderkort med DVI utgång?

Permalänk
Medlem

absolut finns det det...den som söker han finner

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doohan99
Jag har inte tänkt att stoppa in något grafik kort överhuvudtaget, det blir något moderkort med integreradkrets..

Då ska det inte vara någon fara på taket

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Gott.. då borde det räcka med ett billigt moderkort med DVI utgång.

Någon som har tips på moderkort med DVI 0ch gärna S/PDIf utgång?

Permalänk
Medlem

Kolla så det inte är några specialkontakter på nätagget för moderkortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Kolla så det inte är några specialkontakter på nätagget för moderkortet.

Hmm...... Så det finnns olika varianter på det där?

Kanske lika bra att jag plocker ner den gamla burken och kikar innan jag beställer grejer....

Tack för tipsen

Permalänk
Medlem

jag jobbar med hempc, alla de scaleoburkarna vi har på jobbet är ganska normala, inga specialkontakter eller så. Det är bara att köra på!:D

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maktkatt
jag jobbar med hempc, alla de scaleoburkarna vi har på jobbet är ganska normala, inga specialkontakter eller så. Det är bara att köra på!:D

Låter bra ........ tror du man kan skruva in ett microATX kort ?