Permalänk
Medlem

Så du menar att det inte finns något moderkort som stödjer mer än 3.5gb än? eller menar du att det inte finns något operativ system som stödjer det?

Visst jag har all programvara osv. Jag köper nog grafik kortet iaf. Jag kanske lägger pengarna på ett dyrare märke tex. XFX's. Tack för din hjälp iaf..

ADD: En sista fråga vad rekommenderar du om man inte alls ska överklocka överhuvud taget? Jag tänker köra på ett 8800gtx från xfx kostar runt 6 lappar.

Liksom säg ett paket som kommer kosta runt 16 lappar eller 13 gärna bägge. Som inehåller ett 8800gtx från XFX. Inkludera montering och frakt då. Jag har också en 250gigs hårddisk i denna dator redan så om man bara skulle köpa en raptor på en 74gig?

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS ROG Astral RTX 5090
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vivace
Så du menar att det inte finns något moderkort som stödjer mer än 3.5gb än? eller menar du att det inte finns något operativ system som stödjer det?

Moderkorten stödjer mycket ram, men 32-bitars operativsystem gör det inte. Dom kan bara använda sig av 3,5GB. 64-bitars kan utnyttja mycket mer.

Citat:

Visst jag har all programvara osv. Jag köper nog grafik kortet iaf. Jag kanske lägger pengarna på ett dyrare märke tex. XFX's. Tack för din hjälp iaf..

Så länge kortet inte är fabriksöverklockat så skiljer ingen prestanda mellan olika märken, endast klistermärket, bara så du vet.

Citat:

ADD: En sista fråga vad rekommenderar du om man inte alls ska överklocka överhuvud taget? Jag tänker köra på ett 8800gtx från xfx kostar runt 6 lappar.

Liksom säg ett paket som kommer kosta runt 16 lappar eller 13 gärna bägge. Som inehåller ett 8800gtx från XFX. Inkludera montering och frakt då. Jag har också en 250gigs hårddisk i denna dator redan så om man bara skulle köpa en raptor på en 74gig?

Är rätt busy hela denna ledighet och hade bara några minuter nu när jag kollade min mail och såg att jag fått meddelande på sweclockers. Men i princip kan man säga att du skippar extrakylning, köper PC4200 eller PC5300-minnen och eventuellt ett billigare moderkort. Kommer inte ha tillgång till internet igen förrän på lördag kväll eller söndag.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Tackar från min sida. Fortsätt vara en bra medlem här på sweclockers. Och din hjälp var värkligen tacksam

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS ROG Astral RTX 5090
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem

Hehe, varsågod och tack Vad beställde du tillslut? Hoppas allt går bra nu!

//Nandi

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W