Permalänk
Medlem

vad använde du för att borsta aluminiumet??

Permalänk

Först 80tis sandpapper tills jag är nöjd och alla repor är i linje.

Sen gick jag vidare med

Använde den grova sidan och så hade jag poleringmedel som man får med när man köper poleringtillbehör till en dremel.

Fungerar nog med dom flesta poleringmedlena. Bara nöta på tillsman är nöjd.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice efter sista updaten! Jävlars va tajt det blev bara! Räknar den där drifttidsmätaren minuter eller timmar, eller hur funkar den? Och vad har du för mått på ditt moderkort?(i cm)..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Riktigt nice efter sista updaten! Jävlars va tajt det blev bara! Räknar den där drifttidsmätaren minuter eller timmar, eller hur funkar den? Och vad har du för mått på ditt moderkort?(i cm)..

den visar XXXXYY där Xär timmar och Y är hundradels timme.

Har för mig att måtten är 19,5 x 24,5cm

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur fungerar drifttidsmätaren? Vart kopplar du in den?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Hur fungerar drifttidsmätaren? Vart kopplar du in den?

Man kopplar den till 5v i nätagget. Röda kablen i en molex är 5v svart är jord som också behövs för att den ska fungera.

Permalänk

Vad använder du servern till?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Vad har du för tempraturer i full load nu då när den är färdig?
Jag håller med dom andra här inne och säger:
Fint bygge!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soya_505
Vad använder du servern till?

Serven används som router,filserver,dchub och ventriloserver. Den kommer säkert få flera uppgifter i framtiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Vad har du för tempraturer i full load nu då när den är färdig?
Jag håller med dom andra här inne och säger:
Fint bygge!

I fullload har ja fått upp den i 55Grader så det är inte så farligt väldigt sällan den ligger på fullload.

Nu ligger den på 32Grader

Permalänk
Medlem

Kanon med 55grader i full load måste jag säga (har samma i min gaming burk som säkert mycket oftare ligger på full load).

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Kanon med 55grader i full load måste jag säga (har samma i min gaming burk som säkert mycket oftare ligger på full load).

Har du en AMD Sempron 2800+ i en spelburk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_dreamer
Har du en AMD Sempron 2800+ i en spelburk?

Nej det har jag i och för sig inte utan en 4400+ men jag tänkte bara tempraturen i full load är dom samma och amds processorer gillar inte tempraturer över 60grader.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Nej det har jag i och för sig inte utan en 4400+ men jag tänkte bara tempraturen i full load är dom samma och amds processorer gillar inte tempraturer över 60grader.

Ah bara jag som förstod fel Ja så äre

Permalänk

Vad sägs som ett lackarbete på den ?

Visa signatur

/ käbab

Intel Core2Quad Q6600, DFI BloodIron, Asus Extreme Radeon HD4850, Corsair XMS2 PC6400 4096MB, Antec Three Hundred

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KEBABISTEN
Vad sägs som ett lackarbete på den ?

Nja kanske i nästa projekt men nu står den igång så det är svårt att lacka den då:) och det ska synas att den är av alu;). tänker inte stänga ner den heller satsar på 100dagars uptime sen ska jag byta till Gbitnätverskort.

Nuvarande uptimen är 41dagar inte direkt något att skryta me men börjar närma sig målet.

Permalänk
Medlem

jag ser inga bilder :@

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne92
jag ser inga bilder :@

Kanske för att den är byggd för 1,5år sen

Permalänk

Ser inte problemet med att den skulle vara byggd för 1,5år sedan.
Skaffa bättre hosting av bilderna så de inte försvinner.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

Jag är också lite intresserad av att se bilderna. Kan du inte lägga upp dem på servern istället?

Mvh/Nicklas

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare. Du har ju en server, varför inte lägga upp bilderna där ?
Skulle nämligen vara lite intressant att se hur bygget gick till.

//Magnus

Visa signatur

Veni Vidi Vici

Permalänk

Bara för att han har en server så kanske inte hosting är syftet?
sen så har han kanske dåliglina .. o kanske inte har kvar fotorna så..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

ska se om jag ens har kvar bilderna och isf så kan ja försöka hosta en rar fil me allt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_dreamer
ska se om jag ens har kvar bilderna och isf så kan ja försöka hosta en rar fil me allt

Låter bra! Tack!

Mvh/Nicklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_dreamer
ska se om jag ens har kvar bilderna och isf så kan ja försöka hosta en rar fil me allt

har du kvar bilderna? skulle vara roligt att se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne92
har du kvar bilderna? skulle vara roligt att se

Har kollat men hade tyvärr inte kvar dom. Men jag ska bygga om serven nu här om någon vecka då kängar jag upp lite bilder här i någon tråd. Syften me ombyggnationen är att få den tystare/svalare/mindre