Permalänk
Medlem

Bra "byggarspel"

Hej!

Min syster söker efter ett nytt roligt spel och ville att jag skull göra en tråd här och be om lite hjälp.

Hon söker efter något spel där man bygger saker, alternativt något roligt strategispel.

Hon gillade Black And White, men hennes dator höll inte riktigt med, så tips på liknande spel, fast något år äldre skulle vara väldigt uppskattat!

Permalänk
Hedersmedlem

OpenTTD är ju roligt om man gillar att bygga järnvägar och transportnät. Själv är jag gravt beroende av det

http://www.openttd.org/

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Civ4 är det bästa spelet men kan verka lite komplicerat i början.

Permalänk

blockland.
du går runt i en LEGO 3D värld där du kan bugga vad du vill i LEGO.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Open TTD (Transport Tycoon Deluxe) är en gammal favorit! Sen finns det ju gamla hederliga SimCity 4 för att inte tala om SimTower on Theme Hospital Eller Theme Park om man vill vara en riktigt häxxor ownzor

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Inaktiv

BLockland och framförallt garys mod

Permalänk
Medlem

Garry's Mod ett måste för dem som tycker om att leka Plåt-Nicklas/Doctor Snuggles, kanske lite krävande dock och så måste du ha HL2 också. Annars...hmm bygga... strategispel... ehm vad sägs om Settlers II The Next Generation?. Om inte det funkar kanske Settlers 3 eller 4 bra spel båda två. Spore när det kommer är ju annars ett spel värt att uppgradera burken för, om du nu tyckte om Black and White

Permalänk
Medlem

Kanske lite gammalt, men Rollercoaster Tycoon är fortfarande min favorit. Theme Hospital är något jag också verkligen njuter av, även om det är ganska begränsat och litet.

Men då är jag en sucker för pixel/sprite art i spel också

Permalänk
Medlem

Måste nog också rösta på Open TTD. Riktigt skojigt spel och man kan bygga rigtigt avancerade järnvägsnät, om man vet hur man använder signaler

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Sim City spelen .. bygga bygga bygga bygga.. och funkar inte det senaste .. ta ett äldre

Visa signatur
Permalänk
Medlem

settlers 2 3 4

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Avstängd

SimTower, oooh....mums spel...*rotar fram gammla disketteR*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
SimTower, oooh....mums spel...*rotar fram gammla disketteR*

körde det i julas (i bilen upp till fjällen) det är riktigt skoj

men efter ett tag när man fyllt hela skärmen så kan man inte spara längre

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Rollercoaster Tycoon 1/2 är en klassiker, verkligen underhållande att steg för steg bygga upp en enorm nöjespark med endast custom-byggda berg- och dalbanor =D

Permalänk
Medlem

sim city 2

Permalänk
Medlem

Pontifex =D Man bygger broar som skall hålla för sin egen vikt samt eventuellt bilar eller tåg. Grymt kul tycker jag, och ganska annorlunda.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
Rollercoaster Tycoon 1/2 är en klassiker, verkligen underhållande att steg för steg bygga upp en enorm nöjespark med endast custom-byggda berg- och dalbanor =D

Jepp, de va tider de

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Caesar 3 och 4 är helt okej.