Nvidia släpper sitt "Humean Head"-demo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
??? Funkade alldeles utmärkt med mitt 8800GTS 640Mb... Dock så var det svintråkigt, snyggt absolut men fortfarande trist...

Förmodligen lika spännande som ett spel utan handling, ljud, fysikmotor, banor ...?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Ohh shit fyfan vad snyggt, synd bara på att killen dom använde såg ut som stryk, varför inte någon snygg tjej?

För att det redan gjorts? 1000^1000 gånger?

Permalänk

Liknar ansiktena i Crysis faktiskt. Enorma texturer.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagWe
Raytracing är inte mer "korekt" 3d än den rendering man använder i spel. Olika renderingsalgoritmer har olika fördelar och nackdelar. (Ren raytracing ger t.ex. extremt vassa skuggor, men snygga reflektioner) För bästa resultat kombinerar man metoder.

Ja, och själva kortet är bara en jävla massa transistorer..
Du får inte realistisk sub-surface scattering genom att bara fläska på mer texturer. Det krävs lite mer tankeverksamhet än så..

Inte i dehär fallet. Jag tror dessutom att det inte är "riktig" subsurface utan någon egen variant av det. Men visst är det snyggt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Kul att läsa att redaktören inte är ett dugg imponerad! *shrug*

"bah!! man har bara fläskat på stora texturer ju! öhh!

Vet du överhuvud taget hur mycket arbete och know-how som krävs för att framställa fotorealistiska hudtexturer? - och nu snackar jag inte om inscannade foton av hudtexturer.

Visserligen har jag sett bättre fotorealistiska renderingar av hud - men sådana nedsättande kommentarer av texturartistens arbete , är att förringa det komplicerade och svåra arbete artisten har åstadkommit.

Jag tycker texturartisten har gjort ett hyfsat arbete med dessa i detta exempel - men du kanske vet annorlunda?

Skitsnyggt hur man bakar in subsurface scattering 'SSS' med "realtime" lighting.

Ett tjugotals "passes" "lager på lager" av skintexturer går nog åt för att få denna kvalitet.

Lika bra som offline-rendering - imponerande hur tekniken går mot fotorealistiska renderingar i realtime där man kan ändra ljus och texturer "on the fly!"

Mvh från en glad renderar-Apa!

Edit: Tur att jag hann läsa att nya Nvidia G92 kommer till Jul , så det blev till att avbeställa Ultran och vänta in den nya värstingen i stället!

Permalänk
Medlem

RawXcellence, du vet väl att du kan låsa upp Quadro-funktionaliteten i RivaTuner? "unlock professional capabilities" heter funktionen. Det fungerar förmodligen särskilt bra med 160.02-drivrutinerna från guru3d.com eftersom de är skrivna för Quadro i första hand, men även fungerar bra på vanliga GF.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
Kul att läsa att redaktören inte är ett dugg imponerad! *shrug*

"bah!! man har bara fläskat på stora texturer ju! öhh!

Vet du överhuvud taget hur mycket arbete och know-how som krävs för att framställa fotorealistiska hudtexturer? - och nu snackar jag inte om inscannade foton av hudtexturer.

Visserligen har jag sett bättre fotorealistiska renderingar av hud - men sådana nedsättande kommentarer av texturartistens arbete , är att förringa det komplicerade och svåra arbete artisten har åstadkommit.

Jag tycker texturartisten har gjort ett hyfsat arbete med dessa i detta exempel - men du kanske vet annorlunda?
.

Nu är det ju inte texturerna som är det intressanta i sammanhanget utan vad grafikkortet kan prestera.

Exempelvis skulle du kunna göra samma saker med förra generationens grafikkort, om än i mindre skala.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Ohh shit fyfan vad snyggt, synd bara på att killen dom använde såg ut som stryk, varför inte någon snygg tjej?

Öppna ytterdörren och gå ut, finns massa fina tjejer att titta på där utanför.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
RawXcellence, du vet väl att du kan låsa upp Quadro-funktionaliteten i RivaTuner? "unlock professional capabilities" heter funktionen. Det fungerar förmodligen särskilt bra med 160.02-drivrutinerna från guru3d.com eftersom de är skrivna för Quadro i första hand, men även fungerar bra på vanliga GF.

Tack för tipset squonk! - jag fick liknande tips över telefon av en fd arbetskollega i USA i förrgår!

Han var uppspelt som en crackpåtänd skolflicka! och svamlade lyriskt om hur jävla bra 'Ultran' klockade i hans nya phasekylda värsting "Workstation" och nämnde samtidigt lite om detta med Quadro-funktionen.

Men han var för uppspelt och stressad så jag uppfattade knappt vad han sa!

Så det blir att ladda ned RivaTuner och plugga in lite mer kunskap i ämnet: hur man använder RivaTuner och överklockning av Ultra.

Jag har aldrig överklockat ett grafikkort med RivaTuner vet du någonstans jag kan hitta lite mer bra information i ämnet?

Mvh

Permalänk
Medlem

Det där var jävlare inte dåligt alls. Ett steg på vägen mot nästan cinematiska spel kankse?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawXcellence
Han var uppspelt som en skolflicka påtänd av crack!

@______________________________________@

.. Okkkeeej ..

Angående grafikdemot, självklart ser huden otroligt snyggt ut, men vad händer i andra sammanhang ? Tror nvidia lurar en hel del när dem släpper dessa demos, det har verkligen inget att göra med hur ett spel med just dessa texturer presterar.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

WMVn var lite för mycket för datorn jag sitter på just nu
Men wireframen ser mindre imponerande ut, även om man själv inte skulle gjort det bättre.
Texturerna och ljushanteringen är ypperlig, i det lilla jag såg.
Berättarens röst och bakgrundsoljudet kan man vara utan i just den WMVn..

Men jag blev bara sugen på att spela mer Oblivion, inte köpa en 88 xD

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jäklars! Det såg otroligt realistiskt ut, blev nästan lite mörkrädd

Att det kräver ett Ultra är rent skitsnack dock, funkade utmärkt med mitt GTS 640MB.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin

Angående grafikdemot, självklart ser huden otroligt snyggt ut, men vad händer i andra sammanhang ? Tror nvidia lurar en hel del när dem släpper dessa demos, det har verkligen inget att göra med hur ett spel med just dessa texturer presterar.

Luras gör de inte.
De bara vissar vad är möjligt och hur framtidens kan se ut i spelen.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Luras gör de inte.
De bara vissar vad är möjligt och hur framtidens kan se ut i spelen.

Word. Det har bevisats några gånger att man kan teoretiskt få spel att se mer eller mindre ut som verklighet. Det är bara en tidsfråga men jag tror ej vi kommer att sitta med skärmar framför oss då utan det blir någon form av Lisebergs "PandaVision" historia av en mer avancerad teknik.

OFF-T. Angående Pandavision i Liseberg. Hur fungerar det? Jag har hört någonting om att det finns filmer, ett ex antal olika filmer som man ser på samma sätt som på Pandavision. Gubbarna är framför, springer förbi dig, skotten kommer mot dig, tja rena Matrix inprincip. Vore väldigt intressant om någon visste. PM gärna.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Nu är det ju inte texturerna som är det intressanta i sammanhanget utan vad grafikkortet kan prestera.

Exempelvis skulle du kunna göra samma saker med förra generationens grafikkort, om än i mindre skala.

Ahh! jag missförstod dig! O.K! that's fair enough! - my bad! I'm sorry!

Du får ursäkta mitt lilla utbrott men många förstår inte det hårda arbete och kunskaper och erfarenhet som texturartister med sin konstnärliga förmåga förmedlar till slutanvändaren.

I bland har jag hört folk klaga på vissa texturer i spel utan att veta hur mycket hårt arbete som ligger bakom detta , vilket kan göra mig lite ledsen.

Texturkonstnärer är oftast väldig känsliga människor och tar tyvärr väldigt illa vid sig av i bland obefogade och nedsättande kommentarer.

Vid ett exempel i USA såg jag en ytterst välkänd och professionell kvinnlig texturkonstnär bli väldigt ledsen , när hon läste nedsättande kommentarer om hennes hudtexturer (som för övrigt var skitbra gjorda) i ett populärt spel.

Det var kommentarer online , hur orealistiska dessa var och elakheten flödade från obegåvade människor och från den generationen som kräver allt genast , helst i går om möjligt.

Dessa förstår inte tex hur budgeten och deadlines är upplagda när man utvecklar spel (man kan inte leverera hur bra resultat som helst på kort tid)

Naturligtvis vill man alltid ha den bästa grafiken när man köper ett spel , men få förstår hur mycket arbete och övertid som ligger bakom i tex konstnärligt arbete när man utvecklar spel på tajt deadline & budget.

I bland räcker tidsgränsen och pengarna inte till , och då får man göra avkall på mycket som kunde göras bättre - och i bland kan det handla om ren teknikoptimering när man begränsar vissa texturer som i hennes fall var skitbra gjorda.

(man gjorde alltså hennes ursprungliga arbete till något sämre)

Den här kvinnan som jag tog som ett exempel gjorde ett jävla bra och professionellt arbete på den lilla tid hon hade till sitt förfogande från bossarna , men blev som sagt väldigt ledsen för det hon fick läsa senare.

De är känsliga personer de där konstnärerna!

PHEW! du får verkligen ursäkta mig för mitt påhopp och långa "RANT"
men någon slags sinnessjuk försvarsmekanism slår oftast till i mig när jag "tror" att jag läser nedsättande kommentarer om kollegor i branchen och dess arbete - sorry! om du tog illa vid

För övrigt så måste ju folk få tycka vad de vill om vissa konstnärliga arbeten , utan att jag ska lägga mig i det - jag måste skärpa mig på den punkten!

Nu var ju detta ett missförstånd från min sida då jag fick lite hjärnsläpp!

Som sagt! - so sorry for the misunderstanding!

Mvh

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt, men huvudet har inget hår och inga ögon. skulle va sjystare om det hade det, men då hade det väl inte heller blivit lika realistiskt

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

Riktigt snyggt, men av någon anledning är jag mer imponerad av ATi:s demofilm.
Det ser mer datorgjort ut, fast ändå inte i ATi-filmen.
Eller det kanske bara är jag som tycker om ATi lite för mycket

Filmen finns att ladda ner här:
http://www2.ati.com/multimedia/radeonhd/Whiteout-V1.0.zip
Vad tycker ni?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Någon annan som får konstiga grafikfel, något lilafärgat "blur" i bakgrunden liksom. Det verkar bli bättre när man drar ner supersample multiplyer till 1.0.

Det hackar också ordentligt. Jag har ett klockat 8800GTS och en X2@3Ghz.

Drivarna? Har nyaste från nVidia. Inga andra spel eller testprogram klagar eller ger grafikfel med dessa drivisar dock.
För hög klock på kortet?
Tempen är det inge fel på i alla fall. Runt 35-40 grader där.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Vore kul om dom släpper en till demo, där huvudet "vaknar" till liv och han öppnar ögonen och börjar prata

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Lugnt du snart kommer nog ATI med en tjej som förra gången iofs var den älv?

Men Ati brukar köra Ruby. Nvidia har kört älva, Nalu och nu Adrianne. Rätta mig om jag har fel.

http://ati.amd.com/developer/demos/rx800.html
http://www.nzone.com/object/nzone_nalu_home.html
http://de.nzone.nvidia.com/object/nzone_adrianne_downloads_de...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Nu är det ju inte texturerna som är det intressanta i sammanhanget utan vad grafikkortet kan prestera.

Exempelvis skulle du kunna göra samma saker med förra generationens grafikkort, om än i mindre skala.

Eh?
Det som skiljer moderna grafikkort från äldre är prestandan...
Du skulle kunna rendera den där videon på en ABC80 om du har några månader på dig. Vad förväntar du dig av ett nytt grafikkort, mer än att det är bättre?

Dinoman - De är inte renderade av en dator i 3D. Om du anser att (riktiga) kvinnor är objekt som man kan ställa i olika positioner för att testa ljuskällor så är du lite fel ute...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eh?
Det som skiljer moderna grafikkort från äldre är prestandan...
Du skulle kunna rendera den där videon på en ABC80 om du har några månader på dig. Vad förväntar du dig av ett nytt grafikkort, mer än att det är bättre?

Jag förväntar mig att ett techdemo visar ny teknik.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Öppna ytterdörren och gå ut, finns massa fina tjejer att titta på där utanför.

Precis, kan bli lite enformigt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Liknar ansiktena i Crysis faktiskt. Enorma texturer.

Måste väl vara miljontals små texturer istl för stora. Om det hade varit stora så hade det inte sett lika bra ut ju.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jag förväntar mig att ett techdemo visar ny teknik.

Så högre prestande är inte ny teknik för dig?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Ohh shit fyfan vad snyggt, synd bara på att killen dom använde såg ut som stryk, varför inte någon snygg tjej?

lol, då blir man ju förblindad av tjejens sexighet, ^^ det riktigt svåra är att göra realistiska människor som ser "mindre snygga" ut, inga photorenderade supermodeller, då får vi aldrig "snygg" grafik, snygg demo, ser fram emot miljöer i den här klassen, fast tycker man borde komma på en annan lösning en enorma texturer

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Så högre prestande är inte ny teknik för dig?

Det är inte något som man traditionellt sett visar med techdemos. Benchmarks är till för det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Måste man inte ha DX10 för att kunna köra denna demo?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Måste väl vara miljontals små texturer istl för stora. Om det hade varit stora så hade det inte sett lika bra ut ju.

nu har du allt fått det om bakfoten, större texturer = "skarpare" texturer:

http://www.hitechcreations.com/ahgs/techmts.html

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Måste man inte ha DX10 för att kunna köra denna demo?

Minimum System Requirements: GeForce 8800 Ultra, Windows XP, ForceWare Drivers 97.44 or higher, 512MB system memory, 256MB video memory.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it