Då har man beställt! Kika om ni vill.

Permalänk
Medlem

Då har man beställt! Kika om ni vill.

Kanske lite spamvarning, men nu har jag i alla fall beställt. Det blev följande, och ser något helt galet ut, hojta till, för jag kan fortfarande ändra ordern då somligt är restnoterat på DB och SHG.

Western Digital Raptor 74GB 10000rpm 16MB cache
Samsung SpinPoint/HD501LJ 500GB 7200rpm 16MB
Asus Extreme GeForce 8800GTX
Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX DHX 4096MB/4GB(2x2048MB)
Zalman ZM-MFC1 Fan Controller
Scythe Quiet Drive SQD-1000 hårddiskkylare/ljuddämpare
Corsair CMPSU-620HXEU, 620Watt
Antec Performance P182, Midi, No PSU
Arctic Silver 5, 3.5gr. Thermal Compound
Intel Core 2 Duo E6700, BOX, LGA775
Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I
Scythe Ninja Plus, Multi Socket

Summa: 17 897 SEK inklusive frakt från båda leverantörer.

Trevlig helg!

Visa signatur

Mvh Thomas.

Permalänk
Medlem

Du ska absolut inte köpa en E6700, speciellt inte om du ska klocka Du vill nog inte betala nästan 1000kr extra för 266mhz. Ta en E6600 istället! Planerar du att köra SLI? 520W-agget räcker absolut för ett kort och förmodligen för 2 också.

Läsvärt om "nätaggshysterin"

Då får du lite cash över så då kan du lägga ett par hundringar extra och ta en Thermalright Ultra 120 och en bra fläkt att sätta på den. Alternativt en Tuniq Tower om den får plats på moderkortet.

Ser ut att bli en riktigt grym dator.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Jag har redan bestämt mig för en 6700, mestadels för att jag har mina burkar länge och i slutändan kan även en liten prestandahöjning vara intjänad för mig, även om det är tveksamt.

Och ja, agget är till för framtida SLI. Jag köper ev. ett andra 8800GTX om ett par år då det är billigt nog att ev. vara värt den lilla prestandahöjningen. Detsamma gäller minnena - jag väntar en extra vecka för att få två platser över till ev. fler stickor om 2-3 år.

Fläktar ska jag se på vad det lider och ev. komplettera med om det behövs. Väntar med extra graffekylning också till jag ser om det verkligen behövs och det finns fler alternativ.

Tack för kommentarer. Uppskattas. Och jo, jag hoppas och tror att burken blir riktigt trevlig.

Visa signatur

Mvh Thomas.

Permalänk
Medlem

Står fast vid vad jag sade förut, men det är ju du som bestämmer så.. Dina resonemang kring minnen och grafikkortskylning säger jag absolut inte emot Men om du ändå ska köpa en separat processorkylning så borde du köpa en riktigt bra på en gång.

Thermalright Ultra-120 Socket 775
THULTRA120 469:- 469:-
Silverstone FM121 120mm Cream
SILFM121 179:- 179:-

SLI brukar bara vara värt det om man köper båda korten vid samma tillfälle. Om ett par år så lär du få bättre prestanda med ETT nytt kort istället för två gamla.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Haha fan va jobbigt när man läser såna här trådar Den där datorn verkar verkligen bli grym.

Jag ska själv beställa en dator imorn, och jag har gjort en egen tråd här på forumet där jag har fått väldans mycket hjälp ifrån många. Men nu tvekar man ju lite på om man ska ta samma prylar som du har tagit där, och bara byta ut prollen och lite småsaker. Men iofs kanske det är likvärdiga prylar i min tråd. Argh, det är det här som är jobbigt när man inte själv är så kunnig på hårdvara, och när det handlar om så mycket pengar

Permalänk
Medlem

Nandi - mjo, det där med SLI och mer minne får vi se, men hittills har det iaf varit värt det för mig, men det gäller att tima det rätt för att det ska vara värt uppgraderingen.

f0nzie - jo jag hoppas det blir bra. Jag strävar efter en kvalitativ, stabil burk utan extravaganza prylar, som ska gå att uppgradera och gärna ha länge. Jag har inte köpt en helt ny burk på fyra år (men ändå klarat spelandet fram till nu) så nu unnar jag mig lite mer. Jag ska flytta över mitt ljudkort (Creative XFi Fatal1ty), ett par fläktar och min gamla 120-disk, sen blir resten nytt.
Det är flera hundra timmar övertid på mitt jobb som gör att burken blir möjlig utan att det svider i plånboken. Det jag skrev ovan kostade 17 897 inkl frakt, från Datorbutiken och SHG.

Visa signatur

Mvh Thomas.