Permalänk

Gitarr / bas (som alla andra gitarrister). Önskar jag kunde spela piano. Ska nog ta tag i det där. Hamrar på brorsans v-drums titt som tätt men det räknas nog inte.

Edit: kanske ska minska på alternativen till näta gång ;p blir så förvirrad så jag röstar inte alls.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk

Spelar aukustisk och elgitarr, sen så kan jag spela piano ganska bra, tror jag.

Permalänk
Medlem

Spelade klarinett i ungefär 6 år, sedan saxofon i 6 år till. Så jag har hyffsad koll på de flesta blåsinstrument.

Slutade för ungefär ett år sedan. Jag blev rätt duktig, men visste att det inte skulle bli något jag sysslade med på något som helst sett, så det kändes som att jag var färdig. Dessutom gick jag på en estetisk skola, och kände många musikare. Jag minns framför allt en kille, en väldigt god vän till mig, som fick för sig att lära sig saxofon. Efter ungefär en månad var han lika duktig som mig, som då hade hållt på i ungefär 10-11 år med blås. (Saxofon och klarinett är otroligt lika i tekniken). Kände att jag tappade lite av peppen då.

Edit: Har en altsaxofon hemma, dock inte här i lägenheten. Skulle gärna tagit med mig den i flytten, men den låter ju så sjukt jävla högt.

Permalänk
Medlem

Elgitarr.
Kan även spela bas, trummor och lite keyboard.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har spelat trumpet i 10-11 år. OCh är väl ganska bra på det.
Spelar mest med orkestern (Mölndals Paradorkester). Där spelar jag i och försig alla låtar utantill. Men det säger ju inte något om att man är bra eller ej

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

jag spelade saxofon förrut men jag slutade när jag flyttade.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Munspel men är fortfarande i rookie-stadiet

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk

Lirade dragspel för 3-4 år sedan, men grunderna sitter fortfarande i

Permalänk

Nope... jag provade elgitarr när jag var mindre...
Så nu vet jag att jag är musikaliskt handikappad...

Permalänk
Medlem

Spelade cello i 6 år, var faktiskt väldigt bra. Ångrar mig att jag slutade, är väl en 3 år sen nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mauricio_69
Nope... jag provade elgitarr när jag var mindre...
Så nu vet jag att jag är musikaliskt handikappad...

Mjo, för alla som plockar upp ett instrument för första gången kan ju faktiskt redan spela instrumentet i fråga

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Yepp, lirar elgura..mest tung blusrock. ( typ ZZ o Hendrix )
Diggar spanska grejjor på auk nylon och fuskar lite med slide ibland på auk stål och elgura. Har lirat lite bas oxå.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?