Beställningen dröjer - byta komponenter?

Permalänk
Medlem

Beställningen dröjer - byta komponenter?

**edit**
Lade tråden i fel avdelning. Sorry. Den ligger under köpråd nu.

Tjo!
Jag har beställt prylar för 17 900 från Datorbutiken och SHG, men prylarna från DB dröjer (2x2048-minnena).
Nu är min fråga: ska jag ev. växla från mitt Asus P5B32 E SLI till ett av de nya 35-korten med DD3/1333-stöd istället? Ska jag vänta en dryg månad och klippa en QC6600 för samma pris som jag beställt min E6700 för? Det rör ju sig såhär hela tiden, men QC:n halveras ju i pris. Det känns mer än ett "vanligt" hopp.

Tja, det var mest det. Kommentera gärna. Jag är ute efter en butk som räcker länge, och en QC resp. 35-brygga bör ju hålla längre. Eller är det krångel för liten skillnad?

Min beställda setup, om jag har klippt och klistrat rätt nu...

Antec Case Performance One P182
Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I SLI
Corsair HX Series Modular Power Supply 620W
Asus Extreme GeForce 8800GTX 768MB
Western Digital Raptor WD740ADFD 74GB 10000rpm 16MB cache
Samsung HD501LJ 500GB 7200rpm 16MB SATA2
Zalman ZM-MFC1 multifunktionskontroller
Scythe Quiet Drive SQD-1000
Arctic Silver 5 Premium Thermal Compound
Scythe Ninja Plus, Multi Socket
Corsair TWIN2X4096-6400C5DHX DHX 4096MB/4GB(2x2048MB)
Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz 4MB FSB1066 Socket 775

**edit**
Lade tråden i fel avdelning. Sorry.

Visa signatur

Mvh Thomas.

Permalänk
Medlem

jag själv har beställt en dator(se nedan) för snart 4 veckor sedan. Allt är byggt utom nätaggergatet som aldrig levereras från Gandalf(hela tiden uppskjutet). Bara ett par dagar efter min beställning läste jag om prissänkningarna på blandat annat den fyrkärniga som du nämnde. Eftersom du bugger din dator själv så skulle jag antingen vänta till den 22 juli eller köpa E6600 istället för att spara en slant.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Jag trodde att prollen låg på DB-beställningen men den låg hos SHG och de prylarna har jag precis hämtat så... äh, det blir nog bra.

Trist bara att gångjärnet/infästningen till dörren på chassit var av. :o( Många klagar på den där dörren. Jag får se om jag prövar att limma eller reklamerar det. Jobbigt att paketera, skicka tillbaka och sen hämta ut igen. :o( igen.

Visa signatur

Mvh Thomas.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

ronin, skapa inte fler trådar (din andra tråd är raderad). Läs §3.4 i reglerna -> http://www.sweclockers.com/forum/regler.php
Begär istället flyttning av tråden, via länken "Anmäl inlägget".

Permalänk
Medlem

Got it Kanel. Jag såg felet och försökte flytta som inloggad själv, men det är väl en rättighetsgrej antar jag. Cool, tack.

Visa signatur

Mvh Thomas.