Permalänk
Medlem

Hur funkar paypal?

Tja!

Försöker att få ett paypal konto. Men jag fattar inte hur det funkar. Jag har gjort ett konto (tror jag). Men sedan när jag försöker att "adda" mitt kreditkort så funkar inte det. Har ett Handelsbanken Allkort. Trodde att man fick över pengarna på detta viset(?).

Hur får jag annars över dom?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Du lägger till ditt kort, sedan för att bli Verified Member så tar det ett tag innan dem bekräftar din angivna adress i Paypal mot ditt Visa/Master osv ...

Jag tror det är först så du kan föra över pengar till kontot.

Det du kan göra nu direkt är dock att betala med ditt kredikort genom paypal, mycket smidigt ... du behöver alltså inte ladda paypal med pengar.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Kontakta Paypal ifall du får problem.

Permalänk
Medlem

Jag har också ett paypal konto, dock inte knutet till något riktigt bankkonto eller så..
Är det 100% gratis?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Gratis så till vida att du får betala om du är säljare och någon betalar med Paypal en viss procentsats som ligger på 3% eller någonting däråt ifrån köpesumman.

Om du är köpare så betalar du inget utan som sagt bara när du säljer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Jag har också ett paypal konto, dock inte knutet till något riktigt bankkonto eller så..
Är det 100% gratis?

Beror på vilken typ av paypal du har. Den jag har.. vad den nu heter, baspaketet som ej kan betala/ta emot betalningar med kreditkort direkt eller kunna ha t.ex paypal på din hemsida är gratis.

Det du kan göra med baspaketet är att föra över pengar till paypal via bankgiro och från paypal via kontonummer, så det enda är en avgift på 7 kr varje gång du för över till ditt bankkonto om det är under 500 SEK. Annars är det gratis. Bankgiro -> paypal är gratis också.

Ska du däremot kunna ta emot kreditbetalningar (dvs nån som betalar med kort direkt till ditt konto) så drar paypal.. 1.5-3% av beloppet, samt nån summa för att betala till någons paypal som du gör gratis med det andra. Ansåg att det första var bra mycket billigare i slutändan, för en som typ betalar lite köp på ebay m.m duger det förstnämnda mycket bra. Så ska du inte ha folk som betalar till dig med kreditkort så skaffa inte det sistnämnda, då blir det skitmycket extra utgifter, det märkte jag. Sen får man bara ångra uppgraderingen en gång genom att maila dom, uppgraderar du igen så är du låst med det.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Paypal verkar inte gillar Handelsbankens Allkort

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?