Gröna LED's på Zalmans CNPS9500, de ska BORT!

Permalänk
Avstängd

Gröna LED's på Zalmans CNPS9500, de ska BORT!

Vill ha en CNPS9500, men vill inte ha ful-gröna leds i fläkten, hur koplar jag hur dem? går det ens? Eller ska jag sluta vara en sådan estet-viktigpetter och köpa den med kopparflänsar istället för alu-flänsar?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Vet inte hur man kan få bort dem, men spcr har en liten artikel om hur man byter ut fläkten till en annan.
http://www.silentpcreview.com/article284-page1.html
Tar man en hyffsad fläkt får man ner ljudnivån samtidigt som man smått ökar kylningsförmågan.

Den vanliga 9500'an (Med kopparfärgade flänsar) har en fläkt som lyser blått, så den är inte bättre än den silverfärgade.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Avstängd

Hmm, byta fläkt skulle gå, men kortsluta då? tokpumpa volt till fläkten (inte till själva datorn, utan göra detta separat) så att LEDsen...brinner upp?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Risken är ju då att själva fläkten också dör då. Dessutom är inte orginalfläkten den tystaste.
Byt ut den, bästa lösningen.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Avstängd

njae, tror jag tar koppar-varianten isf (blir 50:- dyrare, men då slipper jag köpa en bra fläkt för 120:- istället)

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

kopparvarianten har ju även den leds. ta hellre en ninja/infinity eller noctua / tuniq tower

Permalänk
Medlem

Precis. Den kopparfärgade har leds den med, som jag skrev lite längre upp..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Den vanliga 9500'an (Med kopparfärgade flänsar) har en fläkt som lyser blått, så den är inte bättre än den silverfärgade.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Ta en thermalright ultra-120 extreme så blir du nöjd Erik

Permalänk
Avstängd

Men det är ful därför ska det vara en CNPS9500

Och ja, det är blåa, men blåa passar övriga lådan, så det går alldeles utmärkt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

du får mycket mer kylning för pengarna om du väljer en annan kylare.

Permalänk
Avstängd

Och jag får även en tråkigare och fyrkantig sådan också

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Och jag får även en tråkigare och fyrkantig sådan också

Huvudsaken är väl att det blir tyst och svalt? Det är väl inte så att man sitter och stirrar in i datorn hela tiden, eller ja man vet ju aldrig.

Permalänk
Medlem

Om intresse finnes för en CNPS9500 utan lysdioder, så kan jag tipsa om CNPS9500AT.

http://se.pricerunner.com/f/184/Datorkylning?sort=3&a_search=...

Själv är jag mycket nöjd med denna kylare, acceptabel ljudnivå till helt okej kylning för ett 'standardsystem'

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Avstängd

Tack som fasen Johan, precis vad jag ville ha!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Hur svårt är det att ta lödkolven och bara löda bort dem?

Permalänk
Avstängd

du menar förutom att jag varken har lödkolv eller lödkunskaper :P? sitter de dessutom inte fast innuti fläkten? eller?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

rent o propert ska det vara i datorn.
Men att bara välja en cpukyl för att den är snygg känns ju lite avigt

Permalänk
Avstängd

Inte *bara* men delvis

Nej, struntar i Zalman och kör på en Aerocool Dominator, stor utan att vara fyrkantig, perfekt. (i princip en 140mm fläkt på 3 heatpipes)

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"