Permalänk

bra bärbar för spel

tänkte köpa en bärbar dator som ska kunna spelas på... jag har funderat på en: http://www.zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=636 med power paket, men är inte riktigt säker... har en budget på 10K... nån som har några bra förslag?

MvH Dennis

Visa signatur

gul badanka med alla tillbehör
endast 49:90

Permalänk
Medlem

Du har koll på momsen på Zeptos hemsida?

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk

ah nej det hade jag glömt bort :/
misstänker att detn ligger lite farligt högt???
isåfall... bra speldator för max 10k?

okej har funderat lite....
med de grejerna jag ville ha så blev den så här: http://www.zepto.se/Shop/Config.aspx?configurationid=278&note...

men jag har kollat runt lite och undra ifall jag ska lägga lite mer på en:
http://vaio.sony.se/view/ShowProduct.action?product=VGN-FZ11M... ???

eller om någon har en annan bra och eventuellt billigare ide?

MvH

Visa signatur

gul badanka med alla tillbehör
endast 49:90

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte lägga till pengar för att köpa en dator med sämre grafikkort.

Visa signatur

Toshiba Satellite A300-1K5 :: C2D P8400 2.26 GHz :: Radeon HD3650 :: 4 Gb ram :: 640 Gb HDD :: Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nepp inte jag heller och på zepton så har du en celeronprocessor vilket är ganska värdelöst, jag tycker min pentium M 1.73 ghz är ganska värdelös, skulle tro att det är som en väldigt liten skillnad mellan den och en celeron om inte så måste celreon vara sämre än sämst!:P

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

så vad tycker ni jag ska göra? vet ni nått bättre möjligtvis billigare?

Visa signatur

gul badanka med alla tillbehör
endast 49:90

Permalänk
Medlem

Kolla fujitsu siemenstråden X1546 tror jag den heter:) den är bra:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Kolla fujitsu siemenstråden X1546 tror jag den heter:) den är bra:)

finns inte att köpa längre , kommer en ny xi1554...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

Jaha där ser man, är visst inte så uppdaterad;) är det samma specs på den som det är på X1546 eller? och är den fortfarande lika billig?

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

okej, isåfall. några andra ideer?? så billigt som möjligt men ändå fungerar me spel (student=lite pengar)

Visa signatur

gul badanka med alla tillbehör
endast 49:90

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dej Acer så har dem ju jäkligt bra prestanda för lite pengar:) Jag vet hur det känns när man är fattig:/ Du känner ingen med företag som kan köpa ut en dator åt dej utan moms? I såna fall tycker jag du ska ha en Zepto 3415 tror jag den heter elelr en 6222/25 beroende på vilken skärmstorlek du vill ha:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

typ något liknande?: http://www.zepto.se/Shop/Config.aspx?configurationid=281&note...

annars vilken acer e bra? helst så billig som helst:D

Visa signatur

gul badanka med alla tillbehör
endast 49:90

Permalänk
Medlem

du kan få studentrabatt på zepto:
http://studentbutiken.zepto.com/

eller lite lägre priser än på zepto.se:
zeptoexperten.se

Dock verkar det vara något fel på studentsidan där man köper zepto, för det går inte att ändra till inkl. moms

Permalänk

okej tack

ne de enda sättet är att gå ända fram till sista steget innan man accepterar köpet och då ser man hur mkt moms som det blir...

går det att köpa med ett företag på studentsidan? ^^
skulle vara nice att slippa momsen

och vilken zepto e bäst och mest prisvärd isåfall? (på studentsidan)

och en helt annan fråga som jag hoppas ni kan svara på:
jag har en stationär dator som jag tänkte sälja och undrar vad jag skulle få för den:
vet inte vilket märke det är på datorn, kan det heta ACPI Multiprocessor PC?
Processor: Genuine intel CPU 3.40GHz
Minne: 2st 512Mb DDR2 SDRAM
Hårddisk: Western Digital Corp 232Gb
DVD/RW brännare: TSST corp CD/DVD SH-W162C
Grafikkort: Nvidia Geforce 7600 GT
nätverkskort: Intel PRO/1000 PM Network connnection
ljudkort: Creative Sound Blaster X-FI Xtreme Audio
den är hel mattsvart och extra ljudisolerad mot alla väggar, golvet och taket så den låter inte alls mycket...

ska även sälja tillbehör men troligen separat:
mus: Razor Diamondback
Skärm: Samsung Syncmaster 940B

Visa signatur

gul badanka med alla tillbehör
endast 49:90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Jaha där ser man, är visst inte så uppdaterad;) är det samma specs på den som det är på X1546 eller? och är den fortfarande lika billig?

14k kostar den ...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

aa kollade på den i en annan tråd, fina specs för det riset, men visst lite mycket kanske om man ska hålla sig under 10 papp..

Angående din dator som du ska sälja tror ja att du skulle kunan få runt 5000 spänn, är dock inte säker, men grafikkortet i den datorn är väl rätt så bra va?

Förslag på Acer:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=129058

Eller:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=129058

Själv kan jag inte s enågon större skillnad på dem båda hehe:P

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Avstängd

synd med bärbara datorer att man inte kan byta t.ex grafikkort
men nvidia geforce 7600 GT duger bra det

Permalänk

joda det 7600GT funkar jättebra, har inte hittat något spel alls som inte funkat... men det e ju stationärt och inte samma som bärbart grafikkort....

okej runt 5k låter bra, nån aning hur mkt jag skulle kunna få för skärmen?

jo men jag vet inte, acer har ju inte det bästa ryktet, och jag tror jag skulle föredra en zepto, men vet inte riktigt vilken jag ska välja?
för jag tror jag tjänar på att köpa en zepto, lite bättre, och jag kan få den billigare på http://studentbutiken.zepto.com/ samtidigt som jag kan få den utan moms när jag betalar genom ett företag... så gärna förslag på mest prisvärda zepton tack

MvH

Visa signatur

gul badanka med alla tillbehör
endast 49:90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Nepp inte jag heller och på zepton så har du en celeronprocessor vilket är ganska värdelöst, jag tycker min pentium M 1.73 ghz är ganska värdelös, skulle tro att det är som en väldigt liten skillnad mellan den och en celeron om inte så måste celreon vara sämre än sämst!:P

byt ut den processorn mot 1.80 GHz Intel® Core™2 Duo T7100 800MHz och lägg på 2500, då har du en bra dator för spel (skulle iofs behövas mer RAM oxå, men det hade du ju iofs inte räknat med i din egen komponering)
Du landar på 11.200:- inkl.moms bra pris för de grejerna vill jag lova.
Jag tittar själv på speldator och har en budget på runt 12000 (dock inte fel att komma undan på 10.000) och är helt inne på på Zepto 3415. Kan dock inte bestämma mig för om jag litar på zepto som relativt okänt märke/företag och om jag ev. ska ha en 17" skärm istället. Svåra beslut detta..

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk

mm jag håller med... man vill ju inte köpa nått som sen visar sig att det inte är tillräckligt

Znote 3415W - Power för 9.126,00 kr (exklusive moms pga företags köp):

nVidia Geforce 8600M GT 512MB grafikkort
15.4" WXGA med Crystal clear teknologi (3415W)
1.80 GHz Intel® Core™2 Duo T7100 800MHz
120GB 5400rpm 8 MB Cache SATA Samsung
2048MB PC5300 667MHz DDR2 (2x1024)
DVD-RW Dual Layer Brännare Slot-in
Standard 6 Cell (2x25W)
SE tangentbord (2x25)
Intel® PRO/Wireless 4965AGN 300Mbit
270010 Inbyggt Bluetooth

ser det bra ut?

och när jag ska sälja den gamla, var e bäst att sälja den? it-auktion, blocket, tradera eller nått annat?

MvH

Visa signatur

gul badanka med alla tillbehör
endast 49:90

Permalänk

är inte 1280x800 lite dålig upplösning ? eller dugere ?
menar , många bärbara 15,4 har den upplösningen ...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk

mm har funderat lite till... kanske ska lägga till en tusenlapp och få Zepto Znote 6625WD - Power för 10.528,00 kr med följande spec:

15.4" WSXGA+ 1680x1050 (6625WD)
1.80 GHz Intel® Core™2 Duo T7100 800MHz
160GB 5400rpm 8 MB Cache SATA Hitachi
2048MB PC5300 667MHz DDR2 (2x1024)
DVD-RW Dual Layer Brännare Slot-in
6 cells standardbatteri (6x14, 6x15)
SE tangentbord (6x15WD)
Intel® PRO/Wireless 4965AGN 300Mbit
Inbyggt Bluetooth
1 års garanti (36 mån. reklamationsrätt)
Zepto Sleeve, 17"W

men jag vet inte om det gör så stor skillnad med upplösningen? skulle ju helst välja den billigaste men om det är stor skillnad med upplösningen så vill man ju helst ha den bättre?

Visa signatur

gul badanka med alla tillbehör
endast 49:90

Permalänk
Medlem

Gällande Zepto så tror jag att oron för att det är ett nytt varumärke (dvs nytt på svenska marknaden) inte direkt är mycket att oroa sig för. Xhtml-geek verkar vara den enda på forumet här som sprider oro

Jag köpte en zepto förra året som tyvärr blev stulen, och nu har jag en ny zepto sedan ett par månader och jag är hur nöjd som helst. Eftersom dom då låg i vellinge utanför malmö var jag där och hämtade den (båda gångerna) och personalen var sjukt trevliga och servicen har allmänt varit väldigt bra.

För mer info om zepto så har notebookreview.com en avdelning just för zepto och där skriver ibland folk som jobbar på zepto. Finns även lite recensioner och annat. http://forums.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=1032

Permalänk

Kolla in Dell Inspiron 1520, riktigt fin och bra dator som släpptes häromdagen.

Permalänk
Medlem

får min 3415 idag och kan då skriva lite mer om denna. var också i valet och kvalet angående upplösningen och kikade på på 25 och 24 modellerna men till slut tyckte jag iaf att högre upplösning inte var prioriterat på en såpass liten skärm som det ändå är. Spel kommer jag ofta köra via projektor eller extern skärm så då spelar det ju inte så stor roll heller. dessutom vill man oftast köra spelen i nativeupplösning och då är det ju nästan en nackdel med högre upplösning (jaja, iaf om man försöker intala sig att man köpt rätt sak, får ju mindre fps om inte annat)

Permalänk

vad är nativeupplösning?. Undrar för jag också är lite osäker kring 3415 vs. 6625 och vill absolut kunna spela spel, både direkt på laptop och över min projektor.

det blir med vanlig VGA till projektorn med zeptos datorer va? har inte sett något om HDMI..

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk

felpost

Visa signatur

Zepto Znote 6625WD : Intel C2D T7300 2.0GHz, Geforce 8600M GT 512MB, 2 GB DDR2 667MHz/PC5300, Samsung 160 GB Hybrid, Windows XP SP2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TigerDejan
är inte 1280x800 lite dålig upplösning ? eller dugere ?
menar , många bärbara 15,4 har den upplösningen ...

det är ju en bärbar^^

Visa signatur

gul badanka med alla tillbehör
endast 49:90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gul badanka
det är ju en bärbar^^

'
aaa ? vadå da ?
hahaha kopplar inte riktigt

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk

aha alltså jag trodde du inte fatta att det var en bärbar vi snackat om så jag klargjorde det bara;)

Visa signatur

gul badanka med alla tillbehör
endast 49:90