Permalänk
Medlem

Får inget internet/nätverk(skumt)

Lägger tråden här eftersom det inte är något fel på nätverket.

Efter haft datorn utdragen ett par timmar så kopplar jag in allt igen. Och då märker jag att jag inte får något IP utdelat till min dator, trodde det va DHCP som bråkade på Routern så jag startade om den osv, utan resultat.

Ställde även in IP manuellt utan framgång... Får endast konstiga adresser som 169.118.12.24, ni förstår

ipconfig /release /renew fungerar inte heller.

Inget fel på TP-kabeln eftersom det fungerar om jag sätter in den i datorn bredvid.

Har testat både Windows XP / Vista, samma problem där, testade även Ubuntu livecd.. Dött där också. Även installerat / avinstallerat nätverkskortet ett antal gånger utan resultat..

Är det mitt nätverkskort som har dött tror ni? Har inget extra och testa med.
Den märker om jag sätter in och ut TP-kabeln iaf, fast det lyster inte grönt på baksidan, bara Rött / Orange.

Är integrerat på mitt Asus P5N-E SLI Moderkort.. :/

Lite tips på vad som kan vara fel? Tack

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus ROG Strix Z270H | EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz | Corsair HX 650W

Permalänk
Medlem

Försök att jaga fatt på ett annat LAN kort (kostar inte mer än 50-100kr), och se om det fungerar bättre då.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

testa byta nätvärks kablen till ett annat hål i routern?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Försök att jaga fatt på ett annat LAN kort (kostar inte mer än 50-100kr), och se om det fungerar bättre då.

//Gorian

Japp, måste leta upp ett innan jag skickar tillbaka moderkortet..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
testa byta nätvärks kablen till ett annat hål i routern?

Japp har testat det, antar att det är plattan som gått sönder, hoppas garantin håller, borde den väl göra..

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus ROG Strix Z270H | EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz | Corsair HX 650W