Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Idag tog min tystnad och mitt tålamod slut på jobbet!

Permalänk
Medlem

Idag tog min tystnad och mitt tålamod slut på jobbet!

Tjenare allihopa är grymt frustrerad,arg, ledsen och upprörd. Har tagit ett sabbatsår från gymnasiet gick en månad samsam men märkte att det inte var något för mig och det var försent att byta.
Så nu jobbar jag på macdonalds. Jobbar i köket. Efter 2 månaders arbete blev jag månadens arbetare, ingen som har blivit det inom så kort tid.
Det finns 4 stationer i köket:
1 Big mac,cheeseburgare,hamburgare
2 Qp,mcfeast,big tasty.
3 Chickenburger,gourme,mc chicken

Station nummer ett är jobbigast att stå på för vi säljer mest sådana produkter. Jag får alltid stå på den stationen oftast är man 2 på den men jag brukar vara ensam efter som jag jobbar extremt hårt och snabbt. (Vissa medarbetare frågar om jag går på något eftersom dem förstår inte hur jag orkar köra i ett sånt högt tempo.) Jag jobbar mer än alla andra jag här är mina tider.

mån-fre 10-21 samt att jag ofta jobbar extra på lördagar eftersom att mina skiftledare är bakis på lördagar....
Ialla fall så brukar man "fuska" lite köket typ att man har 8 bröd i rosten istället för 6 alla kör så. Mina såkallade skiftledare började hacka på mig och kollade exakt allt jag gjorde för att peka ut en massa fel. Till exempel så en av dem såhär:
- Oscar varför tar du fram 2 kartonger kött

-Alla andra gör det.

-Hur många kartonger får man ha i frysen?

-En kartong, men varför säger du inte till dem andra?

Då svarar han inte och går därifrån

Senare när det inte mycket folk frågar jag den andra skiftledare om jag får gå på rast och det får jag sen när jag ska stämpla ut så säger han du ska fan inte ha någon rast! Jag stämplar in igen och fortsätter att jobba och bombar upp skåpet
vilket betyder att jag gör en jävla massa hamburgare. Frågar skiftledare nr2 om jag får gå på rast får fortfarande inte det.(har då jobbat 6 timmar utan rast.) Skiftledaren nr 1 och nr2 snackar om kickis och deras fester och gör med andra ord inte jävla piss vilket gör mig mer förbannad och fixar allt i köket soppar golvet allt mm. Sen så ropar skiftledare nr1 på nr2 och säger att det är för mycket produkter i skåpet och tänker slänga alla hamburgare...
Då sprack min bubbla och säger såhär högt: JAG SÄGER UPP MIG HA DET SÅ BRA NI KAN DRA ÅT HELVETE!

Går ned i omklädningsrummet och byter om och så kommer skiftledare nr ett ner och säger till mig att jag ska upp svarar då att jag har sagt upp mig och att han kan fara åt helvetet. Han säger då att han tänker säga till chefen, jahop säger jadå gör det.
Chefen kommer ner och jag berättar min historia han säger då att han kommer att säga till dem sen så tröstar han mig lite och sånt skit. Sen så gick jag hem.

Ska jag sluta eller kräva lönehjöning med sisådär 100% eftersom jag jobbar mer än vad det är lagligt samt att jag har jobbat 2 veckor i streck utan en enda ledig dag. Samt att jag fick jobba på min semester för att en av skiftledarena var bakis har jobbat över 4ggr pga av att någon har varit bakis.

Ursäkta min stavning ska fixa till den senare, jag är så upprörd bara.
Skönt att skriva av sig lite.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska hämnas genom att dra några snorloskor i cheeseburgarna mellan osten och köttet. Jag jobbade på en restaurang innan och min polare där höll på att dra en loska i såsen medan han yttrade frasen "en för laget". Nu gjorde han dock inte det när jag var närvarande.

Om jag ska vara allvarlig så måste du nu säga upp dig eller kräva löneförhöjning, annars så kommer det bara vara som innan med skillnad att du nu upplevs ha attitydproblem.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska ta ett snack med chefen. Jag tycker inte att du har någon skyldighet att gå varsamt fram heller (men samtidigt inte aggressivt). Tala om att du har jobbat under förhållanden som är olagliga och hur du har blivit behandlad av dina kollegor. Vill han inte göra någonting åt det/kompensera dig, så tycker jag att du kan be honom brinna.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk

bra,mycket bra att du sa vad du tyckte,bra att du lade korten på bordet istället för att hålla det inne.
det ser jag upp till måste jag erkänna,jag själv är dålig på just detta utan skrattar/vevar och skämtar bort det hela.
bra gjort iaf:)

om du nu har pratat med din chef om situationen,så kanske han nu har förståelse och saker och ting kanske kommer att lätta upp?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
bra,mycket bra att du sa vad du tyckte,bra att du lade korten på bordet istället för att hålla det inne.
det ser jag upp till måste jag erkänna,jag själv är dålig på just detta utan skrattar/vevar och skämtar bort det hela.
bra gjort iaf:)

om du nu har pratat med din chef om situationen,så kanske han nu har förståelse och saker och ting kanske kommer att lätta upp?

Chefen pratade med mig och han höll med mig 100% och han sa att han skulle säga till dem, han lär förmodligen dampa ur på dem han har dampat på andra förrut.. Men jag har 0 förtroende för mina skiftledare har en skiftledare som jag har förtroende för men dem andra 2... Sen så är jag rätt trött på det här jobbet trött på samma snack mellan dessa 2 personer vilka dem satte på i helgen och hur fulla dem blev mm. Funderar på att jobba som konduktör på lidingötåget 16lax efterskatt samt ett årskort av sl gratis. Eller konsum typ 80-90kr i timmen samt 100% ob på söndagar, på donken får man ju bara 17kr extra på söndagar.
Har inget förtroende längre... Ska jag vara som dem om fortsätter? säga till mina skiftledare vad dem gör för fel? Funderar på att ställa det omöjliga ultimatumet 150kr i timmen samt 50%ob på söndagar vilket är mer än vad chefen tjänar tror jag:P. Ska jobba augusti ut för då är sommarschemat slut. ska man anmäla företaget? tjäna lite kosing? Men saken är ju att jag gillar chefen men hatar mina 2 skiftledare. Ska man fråga om man kan byta macondals med någon? Om det fortsätter? GAAAAAAAAAAAAHH vore fint med konsum plocka varor i lugn och ro ingen stress eller konduktör gå från vagn till vagn, Biljetterna tack:D

Permalänk
Glömsk

Ibland är det skönt att säga vad man tycker, men det är även skönt att ha en referens i bagaget som inte tycker att man är en arg galning om nästa arbetsgivare skulle få för sig att ringa och fråga.

Skulle försöka ta mig ur det där så smidigt som möjligt.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

En av anledningarna till att jag vill bli Lastbils chaufför, jag får inte arbeta mer än en viss tid utan rast, annars får jag böter av herr Polis.

Tack till Tids-regler och färdskrivare. (Dock så kan dem vara ett helvete med, har man t.ex flyttat undan bilen under rasten för den t.ex stod ivägen för en ambulans så får man böter på sådär 5k)

Permalänk

HAr själv jobbat på donken och jagvet hur jävligt det är fast på mitt jobb var det bara chefen som va jobbig skiftledarna var okej,

schefen hackade på mig hela tiden,ex låg det en lökbit på dress bordet sa hon att jag var lat och undrade hur det såg ut hemma hos mig, sen sa hon att jag inte skulle f¨nån lön om jag inte jobabde fortare fy och fan för donken bojkott säg upp dig leta upp ett annat jobb. själv har jag inte käkat där sen jag jobbade det är bara skit.

som jag brukar säga "Har man jobbat på donken kan man jobba varsomhelst och tycka att det jobbet är dubbelt så bra minst"!

fast jag letade annat jobb m4edans jag var på donken tils jag fick ett
blev kvar där i 9 månader faktiskt sedan var man fri, ungefär så kände jag

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Att gå som konduktör och ta biljetter kan nog vara jävligare än man tror.
Funkar allt som det ska så är det inga problem, men rätt ofta dyker det upp passagerare som inte har pengar och blir arga för att de inte får åka gratis, fulla personer som inte vill betala och vägrar gå av osv.
Har åkt pendeltåg ganska mycket och ser väldigt ofta att konduktörerna måste bråka med jobbiga passagerare.

Så det jobbet kräver nog mycket tålamod. Å andra sidan, om du klarat av stressen på McDonalds kanske du är härdad.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Kan du inte kräva att du ska få byta position med en av skiftledarna? Alltså, lite högre lön antar jag samt en bättre position. Du förtjänar det säkert. Om chefen håller med dig på denna punkt så är det ju bra.

Annars så börjar väl skolåret snart igen och du kan börja plugga. Då kan du skita i Donken 4life.

Permalänk
Medlem

Ska ju börja skolan då tänker jag att lämna donken och börja jobba någon annanstans på helger. Är trött på att kämpa och så får man inget för det! Men ett tips till er alla börja aldrig på macdonalds. Kan säga dessa ord om Donken:
1 stressigt.
2 enformigt

Ialla fall macdonalds var min jägarutbildning.

Permalänk

Dina skiftledare är uppenbarligen patetiska lowlifes... dom borde skämmas. Fortsätt säga ifrån såfort dom är på dig bara och fortsätt jobba hårt så kanske dom lägger av. Och prata med chefen om hur din situation är.

Men bästa är nog att plugga hårt så kommer du aldrig behöva jobba på donken igen

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Alltså, när jag jobbade ett tag, väldigt kort tag på Mc Donalds var det väldigt mycket detsamma för mig, bara att då var jag bara 15år och de körde med mig som fan. Det var alltid folk, både tjejer och killar som behandlade en som skit, ett par grejer tex.

- Stänker pomfrittsolja på mig, OOPS det var inte meningen.. jävla råtta
- Låter mig göra allt skit jobb
- Säger allmänt iriiterande saker, typ saker som går en på nerverna precis

Var en tjej där som jobbade, ganska söt och så men hennes personlighet var åt helvete. Jag och en kompis hade bärt en fucking flaggstång från en mcdonalds till en annan, den var både tung och när vi kom ut så regnade det som satan. När jag kommer tillbaka så säger hon: "Måste din mamma säga till dig att du inte ska gå ut i regnet utan jacka?" Det var då jag flippa över, jag sa alla fula ord ni kan tänka er till henne som jag hade sparat upp, kastade mina kläder på golvet och gick raka vägen ut. Chefen springer efter lite och säger "Vi ses la nästa vecka" då vräker jag ut ur mig "Dra åt helvete".

Det som är så roligt var att de som klankade ner på mig var typ 20-30bast, det motiverade mig som fan att plugga och någondag komma med slips och kavaj och titta ner på de små patetiska liven.

Permalänk
Medlem

Japp då ska man gå till jobbet... Känns inte så kul. Fast den 24 agusti kommer att bli min sista dag, kommer fan sjunga sista minuterna:NO MORE DONKEN NO MORE DONKEN. Be alla dra åt helvete som jag hatar och alla som jag gillar säga att dem bör sluta på det här jobbet.

Ialla fall så tänkte jag föra en dagbok här om mina dagar på jobbet. Vore det något? Ni får gärna bumpa efter varje dag så jag kan skriva.
Kan jag fira med er den 24 augusti när jag slutar?

MVH Lazzve

Permalänk

Hehe varför inte, då kan vi få chansen att flamea dina skiftledare och peppa dig att ta dig igenom den sista tiden med så mycket "in their face" som möjligt

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför du ska jobba så hårt, inte direkt att du får mer betalt?

Permalänk
Medlem

Lycka till men tänk på att ofta tjänar det ingenting till att be någon dra åt helvete även fast det kan vara jävligt skönt.

Visa signatur

:)

Permalänk

Bilda en facklig klubb. Ställ krav.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Password
Jag tycker du ska hämnas genom att dra några snorloskor i cheeseburgarna mellan osten och köttet. Jag jobbade på en restaurang innan och min polare där höll på att dra en loska i såsen medan han yttrade frasen "en för laget". Nu gjorde han dock inte det när jag var närvarande.

Idiot.

Åter till topic , jag tycker du gjorde helt rätt. Fixa ett nytt kneg och strunta i donken.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

Bra gjort av dig att säga upp dig. Man har ingen framtid på McDonalds ändå. Jobbet med minst status, efter städare?

Permalänk
Medlem

själv jobbade jag på donken i 3.5 månad... efter 2 månader var jag så less på skiten att jag nästan kräktes...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Men jag säger att du ska leta efter ett annat jobb, man ska inte göra det man inte vill

Jag älskar mitt jobb och kan inte tänka mig något annat, får betalt för att spränga och skjuta saker

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Tack till Tids-regler och färdskrivare. (Dock så kan dem vara ett helvete med, har man t.ex flyttat undan bilen under rasten för den t.ex stod ivägen för en ambulans så får man böter på sådär 5k)

Egentligen är det ju inte mer att göra än att börja om rasten från början. Du kan också ta ut kortet och sedan stoppa in det igen och mata in rast på det i efterhand....

Permalänk
Medlem

Tjenare idag har man jobbat 10-21. Vilket är 11 timmar som är olagligt men aja jag får pengar... Ska prata med chefen om att jag ska sluta "lite mer formellt" Saken är ju att man måste säga till 1-2 månader innan annars bryter man mot det kontraktet som man skrev på... Men dem har brytit mot det också för det står att jag ska jobba 7,9 timmar när jag jobbar 10+ samt extra samt 14 dagar i streck.... Men de kan ju inte tvinga mig men dem kanske gör en anmälan? Om det går så långt det vill säga.
Ialla fall idag så träffade jag ena skiftledaren som var betydligt trevligare. Men jag har tappat lusten/viljan att jobba på Donken efter det här...

Permalänk

Har också jobbat på donken. Sluta innan det är försent gripande, värre skitjobb får man leta efter. Skulle hellre vara arbetslös än att jobba där igen.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Tjenare idag har man jobbat 10-21. Vilket är 11 timmar som är olagligt men aja jag får pengar... Ska prata med chefen om att jag ska sluta "lite mer formellt" Saken är ju att man måste säga till 1-2 månader innan annars bryter man mot det kontraktet som man skrev på... Men dem har brytit mot det också för det står att jag ska jobba 7,9 timmar när jag jobbar 10+ samt extra samt 14 dagar i streck.... Men de kan ju inte tvinga mig men dem kanske gör en anmälan? Om det går så långt det vill säga.
Ialla fall idag så träffade jag ena skiftledaren som var betydligt trevligare. Men jag har tappat lusten/viljan att jobba på Donken efter det här...

Om de vägrar släppa dig innan är det bara att blanda sova på jobbet med sjukdom Skulle jag göra, lär dröjja någon vecka innan de släpper dig direkt trots kontrakt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Password
Jag tycker du ska hämnas genom att dra några snorloskor i cheeseburgarna mellan osten och köttet. Jag jobbade på en restaurang innan och min polare där höll på att dra en loska i såsen medan han yttrade frasen "en för laget". Nu gjorde han dock inte det när jag var närvarande.

Idioti, kunderna som får äta snorloskorna är ju oskyldiga så du straffar bara dig själv genom att va en idiot.

Ont:
När man läser sånt här inser man att man har haft rätt tur med jobb och chefer ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Jag har bara ett råd till dig:
säg upp dig formellt och jobba ENDAST efter reglerna,inte en sekund extra,inte ett handtag extra.
Sen går du därifrån när du är färdig och ser inte tillbaka.
Satsa på plugget stenhårt och lyckas i livet.
Jag håller tummarna för dig mate :)//Tommy

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
Jag har bara ett råd till dig:
säg upp dig formellt och jobba ENDAST efter reglerna,inte en sekund extra,inte ett handtag extra.
Sen går du därifrån när du är färdig och ser inte tillbaka.
Satsa på plugget stenhårt och lyckas i livet.
Jag håller tummarna för dig mate :)//Tommy

Låter som en bra idé.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Tjenare idag har man jobbat 10-21. Vilket är 11 timmar som är olagligt men aja jag får pengar... Ska prata med chefen om att jag ska sluta "lite mer formellt" Saken är ju att man måste säga till 1-2 månader innan annars bryter man mot det kontraktet som man skrev på... Men dem har brytit mot det också för det står att jag ska jobba 7,9 timmar när jag jobbar 10+ samt extra samt 14 dagar i streck.... Men de kan ju inte tvinga mig men dem kanske gör en anmälan? Om det går så långt det vill säga.
Ialla fall idag så träffade jag ena skiftledaren som var betydligt trevligare. Men jag har tappat lusten/viljan att jobba på Donken efter det här...

Du får arbeta upp till 15 timmar om det krävs. Man ska ha 11 timmar dygnsvila, får kortas ner till 9 timmar vid enstaka tillfällen.