Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
det var absolut ingen pik, har full förståelse för att många agerar på det sättet, säger bara att det faktiskt ibland kan främja frauds. det måste vi väl vara överns om? det finns ju såklart nackdelar med mitt agerande också, om företaget verkligen är seriöst, går ju dem som lyssnar på mig miste om en billig dator.. men ärligt talat, skulle inte betala 1000kr för den hur lr hur..^^

Det var inte uppfattat som en pik, var bara lite "ironisk" Ingen skada skedd. Och jag förstår hur folk resonerar så hade jag inte varit så godtrogen så hade jag trott som ni.;) Nu kollar jag spännt på vad som händer istället, nån order kommer jag inte lägga hur eller hur. Det är inte direkt att betala för en kvalitetsdator, snarare något som säkert kommer gå sönder efter ett kort tag användande skulle jag tippa på. Man brukar få vad man betalar för har jag märkt när det gäller hårdvara, därför ska ja aldrig mer köpa billig hårdvara, hehe

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk

Till alla ni som har inställningen "vänta och se".
Jag tänker inte försöka övertala er att detta är en bluff. Tänk istället efter själv hur länge DU tycker att man ska vänta från beställningsdatumet innan man kan klarlägga att det är en bluff? Tänk efter noga och skriv ner svaret på en lapp innan du läser nästa del av detta inlägg.

(Att ingen blivit dömd i domstol för bluffen betyder inte att det inte är en bluff.. och frågan är alltså när man kan klarlägga att det rör sig om en bluff.)

Del 2:
(Nu hoppade jag i och för sig över sidorna 20-40 i så det kan ha framkommit nått på dessa sidor som motsäger detta jag skriver nedan.)

På sidan 16 i denna tråd finns ett inlägg som det verkar som att många har missat. Där skriver clints bla så här:
"Jag beställde (och betalade) för en sån här dator i Mars men har inte fått den ännu, kontakt med företaget har inte varit lättare att få. Flera gånger har jag mailat & ringt (det fanns ett telefonnr på sidan tidigare) men bara blivit vidarekopplad & aldrig kommit fram.
I början fick jag tag på någon som bad om ursäkt för dröjesmålet & lovade att datorn skulle komma vilken dag som helst... Det var nu 2 månader sen det svaret gav mig lite nytt hopp för stunden... & sen dess = inget svar"

De personer som har beställt datorn _för fyra månader sedan_, när den kostade 3000, har alltså inte fått den än. Och de har heller inte fått nån förklaring till varför de inte har fått den. När tycker DU att man kan klarlägga att detta är en bluff? Själv tycker jag att de fyra månader _som redan har passerat_ är länge nog.

Permalänk

Citerat "Till alla ni som har inställningen "vänta och se"."

Varför kan man inte det ? Jag har inte lagt nån order så varför ska inte jag då kunna vänta och se? Om man nu tror att det är bluff så beställer man inte = inga problem.

Jo vi såg några som hoppade in här och sa "vi har inte fått fast vi beställde" fast sen hörde vi inte mer från dom. Vilka belägg finns för att dessa beställde? en orderbekräftelse vore ju inte fel. Inte för jag tror nån skulle ljuga om det men det är väl samma sak där, nån slags belägg måste ju finnas då?

Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robs
http://www.bondfaro.com.br/notebook.html?kw=fabricante+positi...

Kan det vara dessa datorer som "företaget" har kommit över?

Källa: http://www.2checkout.com/community/support/topic.php?id=214&p...

Valdi har själva sagt att datorerna kommer från Kina/Taiwan. Det finns heller inga i deras listor med samma specs. Dessutom rör det sig om flera tusen enheter, och priserna stämmer verkligen inte.

Permalänk
Inaktiv

Känns lite konstigt när det krävs bevis åt ena hållet men inte åt andra (som tex från de som beställt tidigare och inte fått). Samt att man lyssnar helt på det Valdi sagt om det låter bra i historian, annars ej?

Jag är lika spänd på att få reda på om detta är en Bluff i slutändan, som jag är på att få se om alla forskare lyckas stoppa det innan det är försent :).

Permalänk
Medlem

Hum.. Alltså.. att lyssna på valdi.. det är just liksom det som är grejjen lite, att verfiera det Valdi säger, och utifrån det försöka komma närmare sanningen..
han lär ju bara säga vad han kan för att försöka verka trovärdig, så inte bör han väl ljuga ifall han inte bluffar?

tyvärr förvirrar jag mig själv, så jag hoppas ni förstår vad jag menar iaf...

Förresten Danne_jaha, jag hänvisade dig angående Dell prutning i en annan tråd här då jag hade uppfattningen att du hade lite erfarenhet i det området.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

"Varför kan man inte det ? Jag har inte lagt nån order så varför ska inte jag då kunna vänta och se?"

Du verkar inte fatta frågan. Det handlar så klart inte om att du inte kan vänta och se.. det handlar om HUR LÄNGE man ska vänta innan man fastslår att det faktiskt är en bluff. DU får själv bestämma vad DU tycker.. jag tycker fyra månader är för mycket.
(Nej det finns inga bevis för att datorerna verkligen har beställs.. men datorn har funnits till försäljning länge och det finns som sagt inga bevis för att nån enda person i hela världen har fått en enda av dessa datorer. Du får själv välja om du vill tro på clints eller ej.. jag tyckte han/hon verkade ärlig. Men du kanske väljer att inte tro på han/hon.. det är upp till dig.)

Jag tänker som sagt inte försöka övertala dig eller nån annan, men när tycker du själv att man kan dra slutsatsen att det ÄR en bluff?

Permalänk
Medlem

Intressant att flera tycker det inte är mer störande med i princip _ingen_ information om produkten ifråga. Gällande tillgång tex. Skulle Komplett missa på sin lagerstatus skulle det bli ett himla gnäll här, men när tillgången är totalt okänd är allt så ok det kan vara... absurd situation.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6000c30 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3600c18 RTX3080 Gaming OC || 3900X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400 780M 1TB 980Pro

Permalänk
Medlem

När han lurat till sig tillräckligt med pengar för att lägga ner och fly? eller när polisen tycker att man ska kolla upp honom.. Med andra ord, att fastslå att det är en bluff kan man väl göra först när han ehm, 'gett upp' eller 'vunnit'..

Edit. @inlägget ovan, antar att det problemet försvinner i detta hav av felaktig info och allmän brist på info och allt vad kontakt heter.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av littlepeople
Text

Återigen. När och OM datorerna kommer ut, kommer dom inte inom den tiden han satt nu, nej då litar jag inte på han. Men tills dess håller jag neutral mark. Då det handlade om 3000-kr datorn så var det inte så himlars grov marknadsföring som nu heller, så kanske ingen beställde. Om dom som påstått sig ha köpt datorn har gjort det vill man ju gärna se typ ett kvitto eller liknande. Så som valdi så kan man säga mycket men det får gärna bevisas med. ( jag kan nästan säkert säga att dom inte lär bluffa, för ingen kan vinna på att säga att man beställt dator och inte fått den, förutom en konkurrent möjligen)

Förstår du mitt svar nu?

Erik

Visa signatur

Permalänk
Citat:

På sidan 16 i denna tråd finns ett inlägg som det verkar som att många har missat. Där skriver clints bla så här:
"Jag beställde (och betalade) för en sån här dator i Mars men har inte fått den ännu, kontakt med företaget har inte varit lättare att få. Flera gånger har jag mailat & ringt (det fanns ett telefonnr på sidan tidigare) men bara blivit vidarekopplad & aldrig kommit fram.
I början fick jag tag på någon som bad om ursäkt för dröjesmålet & lovade att datorn skulle komma vilken dag som helst... Det var nu 2 månader sen det svaret gav mig lite nytt hopp för stunden... & sen dess = inget svar"

De personer som har beställt datorn _för fyra månader sedan_, när den kostade 3000, har alltså inte fått den än. Och de har heller inte fått nån förklaring till varför de inte har fått den. När tycker DU att man kan klarlägga att detta är en bluff? Själv tycker jag att de fyra månader _som redan har passerat_ är länge nog.

Det konstiga med det där är att när datorn först kom på tal och skulle kosta 3000:- så var det väl om man köpte den via en kedja så som ICA eller COOP? och INTE till privatpersoner direkt. På vilket sätt kan då den personen som du citerar (detta ifrågasätter orginalposten och inte dig ) ha beställt en?

Det är ju inte förrän nu de bestämt sig för att sälja direkt till privatpersoner. Är det någon som kan verifiera att det gick eller inte gick att beställa den tidigare uppsättingen av datorer?

För vad jag har uppfattat genom denna debatten är att det inte förrän nu funnits en dator som går att beställa.

Permalänk
Inaktiv

littlepeople, tycker du att det låter rimligt att någon har beställt dator för 4månader sedan och inte fått de, utan att anmäla? Att du inte hört av någon som fått sin dator är sant... men du har heller inte hört av någon som inte fått sin dator? Vilka är oftast tystast? Det brukar iaf va de som är nöjda (fått datorer). Hade man inte fått sin dator hade det varit ett jävla liv överallt och säkerligen polisanmält och nerplockat för länge sedan. Eller vad anser du rimligt i detta fallet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotarn

Av det jag läst hittills så har inget framkommit som övertygar mig om att företaget är "genomruttet". Däremot har det framkommit mer än väl tillräckligt mycket för att jag inte ens skulle fundera på att lägga en beställning hos Medison (till dess att bilden av företaget ev. har blivit tydligare och de framstår som seriösa).

Huh?
Personligen tycker jag det är helvidrigt av dem att sätta upp massa partners och egengjord reklam för andra på sin sida.
Bara det hade gjort vilket företag som helst ruttet.

För mig känns det i alla fall helt uppenbart att de gjort det enbart för att leva på andra företags image för att försöka förbättra sin egen. Genom detta drar de alltså ner oskyldiga företag i skiten.

Sen när de blev påkomna så tog de bara bort en i taget efter att varje företag de påstod sig vara partner med kontaktat dem. Hur seriöst är det?

Att de snodde avtalstexten är en (ful) sak, men att den inte ens är relevant tyder ju på (tycker jag) att de inte ens tänkte sig att folk skulle läsa den...

Jag håller med dig i att mycket gått till överstyr men man ska komma ihåg att det inte alls är på nivån att det "kanske är en bluff".

Medison säljer en ny bärbar dator för 1000 kr - där har du "kanske en bluff". Om medison verkat helt seriöst och inte haft några av bristerna som tagits upp så hade de legat på nivån "det är kanske en bluff" - pga. det orealistiska priset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
varför inte vänta på Asus 3ePC?
kommer hamna på ca: 1550:-

Senaste siffrorna säger väl $250 ?

Dvs. antagligen runt 2500 kr här i Sverige.

Men det lockar fortfarande

Permalänk
Medlem
Citat:

Solgte I nogen maskiner til den oprindelige pris på 3000 kroner?

»Jamen dengang havde vi et andet arrangement, hvor vi ikke solgte til slutbrugere, men til andre firmaer, der kunne videresælge dem. Denne strategi har vi nu ændret.«

I har altså samarbejdet med en it-distributør ind til videre?

»Ja.«

Hvem er det?

»Det vil jeg ikke så gerne fortælle, før jeg har clearet med dem, hvad vi kan oplyse.«

Men hvis I har haft et samarbejde med en distributør siden marts, og det har fungeret, så vil vedkommende jo kunne sige god for, at Medison er et seriøst foretagende og ikke et svindelnummer?

»Ja, det er da rigtigt.«

Kunne du så ikke have bedt denne distributør om at stå frem og fortælle om relationen med Medison?

»Det har at gøre med, at vi har været under hårdt tidspres. Vi er kun fem mennesker i firmaet og skal dække hele verden fra Sverige til Brasilien. Den enorme interesse har sat os under stort pres.«

Så I har ikke spurgt dem endnu?

»Nej, men de vil jeg gøre lige straks.«

Lite småintressant om ni kan läsa danska.
http://comon.dk/index.php/news/show/id=32010

PS. En googlesökning på Medison Celebrity ger idag 990 000 träffar. DS.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson

Avtalstext
För att svara kort på vissa saker som sagts som bevis. Ang kopierad avtalstext, tro mig, det finns flera som gör, finns nästan standardmall för hur en sån ser ut, dumt att uppfinna hjulet två ggr. Däremot bör man ändra det så det inte känns helt kopierat.

Håller med de två första meningarna.

Men ska man kopiera något som avtalstext är det kanske bra och läsa det man kopierar först?

Citat:

Banners
Kallas placeholders, kan varit en dålig miss av dom att inte ändra det innan dom gick ut med nyheten. Inte så troligt, men en eventualitet.

Ang. datortexten förstår jag dock inte varför den är copypastad från clevo, det finns ingen logik i att den kommer vara identisk med den då dom inte har något med medison att göra. Det håller jag med om.

som någon sa innan, vänta och hålla sig neutral. Låter som försvarstal men det är absolut inte menat så, utan mer som svar på det folk sagt.

Verkligen inte troligt eftersom de om så vore fallet så borde de ha tagit bort alla banners vid första tillfället och inte försöka mygla med resten så länge som möjligt.

Du pratar om att de ska få en chans. De har fått sin chans - de sumpade den. De får gärna en till chans men då får de också ta den. De har varigt helt passiva (värdelösa och ingetsägande uttalanden räknas inte...).

Allt ligger och har alltid legat i deras händer. All kritik (bortsett från kritiken gällande priset) är deras egna fel - därför bör de ta konsekvenserna av det.

Står kanske olika på 2COs hemsida men står ju i alla fall på något ställe (finns i tråden ) att de skickar vidare pengarna när varan är skickad. Vilket är en enorm skillnad mot mottagen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs

EN bluffmakare skulle inte använda sig av 2co eftersom det är mycket svårt att få några pengar därifrån.

Njae. en bluffmakare skulle inte använda sig av 2CO om de inte redan innan visste hur de skulle komma åt pengarna.

Vet bluffmakaren hur man kommer förbi 2COs kontroller så är det ett urmärkt val av bluffmakaren. Eller hur?

En bluffmakare skulle inte göra en så värdelös hemsida som skapade misstankar direkt.
Det skulle inte ett ärligt företag göra heller.

En bluffmakare skulle inte ha ett irrelevant avtal.
Det skulle inte ett ärligt företag heller.

Bluff eller ej, Vladi och hans personal har varigt, och är extremt klantiga (det kan väl ändå skrivas som fakta?).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightportier

Har även sett att aftonbladet till en början gick ut med "nyheten" men senare börjat undersöka och fråga. Bättre sent än aldrig kanske. Men det känns ändå som att även inom detta område får vi uppleva sensations-journalistikens baksidor.

Håller med dig helt ang. det där. Däremot anser jag inte att det är sensationsjournalistikens baksidor. Det är framsidan. Baksidan ser betydligt värre ut.

Finns IMHO ingen fördel med sensationsjournalistiken (mer än som en undersökning i betéendevetenskap kanske).

Permalänk
Medlem

Reoshi, det är just det som jag och uppenbarligen flera vänder oss mot i tråden, att det ska vara så lätt att scamma utan att något alls händer. Jag/Vi kan knappast fängsla personerna i fråga, men vi kan åtminstone se till att de får lite grus i maskineriet under sin operation. Alltid något

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6000c30 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3600c18 RTX3080 Gaming OC || 3900X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400 780M 1TB 980Pro

Permalänk

Echo:

Men om dom som någon sa har typ av NDA-kontrakt med någon kan man omöjligen prata om saker som står där. DOCK så tror jag inte dom har det för då skulle man referera att man har ett sådant avtal, vilket dom inte gjort.

Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Echo:

Men om dom som någon sa har typ av NDA-kontrakt med någon kan man omöjligen prata om saker som står där. DOCK så tror jag inte dom har det för då skulle man referera att man har ett sådant avtal, vilket dom inte gjort.

Erik

Sorry, är lite lost. Vad svarade du på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Sorry, är lite lost. Vad svarade du på?

Inte ditt fel, snarare mitt, borde citerat.

"De har varigt helt passiva (värdelösa och ingetsägande uttalanden räknas inte...)."

Erik

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
littlepeople, tycker du att det låter rimligt att någon har beställt dator för 4månader sedan och inte fått de, utan att anmäla? Att du inte hört av någon som fått sin dator är sant... men du har heller inte hört av någon som inte fått sin dator? Vilka är oftast tystast? Det brukar iaf va de som är nöjda (fått datorer). Hade man inte fått sin dator hade det varit ett jävla liv överallt och säkerligen polisanmält och nerplockat för länge sedan. Eller vad anser du rimligt i detta fallet?

Men vänta nu.. är inte du en av de som tycker man ska vänta och se? Varför skulle inte de som har beställt för länge sedan också kunna tänka lika dant som du innan de börjar göra massa anmälningar etc etc? Jag kan tänka mig att många tycker att nått sånt är ganska jobbigt att ta sig för.. särskillt om man inte vet att andra också råkat ut för det. Jag skulle antagligen själv ha försökt göra ett fasligt liv av det.. men det finns ju bevisligen folk som hellre tycker man ska vänta och se.

Men jag håller med om att det vore bra om nån faktiskt kunde få kontakt med nån som kan bevisa att de har beställt för länge sedan.

Jag säger inte att det måste vara en bluff.. men nån gång måste man ju kunna dra den slutsatsen. Och frågan är alltså när?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan tänka mig att många tycker att nått sånt är ganska jobbigt att ta sig för

Det där kan vara en nyckelmening, hur många kommer att orka att kräva tillbaka pengarna? För de sätts väl inte automagiskt tillbaka på kontot efter exakt 3 månader? Det är jobbigt, det var länge sen, man har inte tid, det var så lite pengar osv. och vem tillfaller då alla de överblivna pengarna kan man fråga sig. Jag vet inte. Någon som vet får gärna förklara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

min röst faller på "När han dragit från landet eller då det är omöjligt att peka på motsatsen"

Men som skrev ovan, dem var väl inte ens tillgängliga för slutkunder för så länge sen? väl bara nån/nåra veckor sen? isåfall låter det ju högst suspect att några skulle beställt..

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Men vänta nu.. är inte du en av de som tycker man ska vänta och se? Varför skulle inte de som har beställt för länge sedan också kunna tänka lika dant som du innan de börjar göra massa anmälningar etc etc? Jag kan tänka mig att många tycker att nått sånt är ganska jobbigt att ta sig för.. särskillt om man inte vet att andra också råkat ut för det. Jag skulle antagligen själv ha försökt göra ett fasligt liv av det.. men det finns ju bevisligen folk som hellre tycker man ska vänta och se.

Men jag håller med om att det vore bra om nån faktiskt kunde få kontakt med nån som kan bevisa att de har beställt för länge sedan.

Jag säger inte att det måste vara en bluff.. men nån gång måste man ju kunna dra den slutsatsen. Och frågan är alltså när?

Jo jag är väl en av de som faktiskt ser att hur ni än gör, så kan ni inte bevisa en bluff förrens den är igenom (dah annars är det bara försök...?). Men jag säger inte ni ska avvakta. Men ser heller inte hur ni ska hindra det. Men onekligen är jag i minoritet ;). Dessutom handlar det om att vänta tills datorerna iaf skulle varit levererade, inte 4månader, 1-1½. Hade jag inte fått min dator på 4mån hade jag varit lack redan efter 2 ;). Viss skillnad

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur United Keys fungerar. Finns tangentborden och har han den patenten som han säger att han har? http://www.unitedkeys.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo jag är väl en av de som faktiskt ser att hur ni än gör, så kan ni inte bevisa en bluff förrens den är igenom (dah annars är det bara försök...?). Men jag säger inte ni ska avvakta. Men ser heller inte hur ni ska hindra det. Men onekligen är jag i minoritet ;). Dessutom handlar det om att vänta tills datorerna iaf skulle varit levererade, inte 4månader, 1-1½. Hade jag inte fått min dator på 4mån hade jag varit lack redan efter 2 ;). Viss skillnad

Nu har de ju faktiskt sagts att det kan ta upp till tre månader. Från början var det två månader...

Citat:

Någon som vet hur United Keys fungerar. Finns tangentborden och har han den patenten som han säger att han har? http://www.unitedkeys.com

Nej, det har aldrig levererats några tangentbord, och det mesta verkar tyda på att patentet (och ett 10-tal andra) bara är återanvända för att eventuellt kunna stämma folk på pengar. Finns info om det tidigare här i tråden eller på cint.

Permalänk
Inaktiv

TheNisse, va det inte 3månader tills pengarna va tillbaka? Inte riktigt samma sak som att det kan ta 3mån till leverans... sen ytterligare med försening osv osv innan du kan börja gnälla. Eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Det där kan vara en nyckelmening, hur många kommer att orka att kräva tillbaka pengarna? För de sätts väl inte automagiskt tillbaka på kontot efter exakt 3 månader? Det är jobbigt, det var länge sen, man har inte tid, det var så lite pengar osv. och vem tillfaller då alla de överblivna pengarna kan man fråga sig. Jag vet inte. Någon som vet får gärna förklara.

Jag brukar handla bildelar från USA ,via 2CO.COM i bland ,då dras inga pengar från mitt konto hos Swebnank,summan jag köpt för står som reserverad på "kontoutraget" i internetbaken . Det kan ju ta nåra veckor i bland ,om dom har delar restnoterade.

Exakt i vilket skede pengarna försvinner från kontot har jag aldrig tänkt på,då jag alltid fått mina grejor på ett ok.sätt,men dom är kvar på på kontot tills ungefär man får leveransen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns bara en besvärande omständighet med denna bluff. Valdi blåser massa människor men ingen förlorar några pengar och Valdi tjänar inga pengar på det. Om ingen blir av med sina pengar och inte Valdi tjänar några pengar varför gör han då detta?

Har denna fråga fått ett bra svar ännu?

Detta talar faktiskt för att det inte är en bluff oavsett vad alla säger här... och jag vet det finns en miljard tecken på att det här är en bluff. Faktum kvarstår ändå Valdi kommer inte tjäna några pengar på bluffen!

Jag kan f_n inte hålla k_ft längre

Min persnonliga teori är så här:

Valdi räknade inte med detta EXPLODERANDE Mediala intresset, samt alla dessa duktiga privat detektiver !

se det så här...... rent teoretiskt alltså! om det hela är ett bedrägeri.. vilket alla tecken tyder på... alltså valdi och dess hemsida om man tittar på allt så visar det oss alla klassiska varningstecken... i början till slutet på ett klassiskt bedrägeri.

#
Valdi tänkte nog inte blåsa så många ! kankse några tusen bara...
låt oss säga 4000 st pers
4000*1000kr= 4 mille, 4 mille är otroligt mycket pengar framför allt i Brazilien han skulle kunna leva gott på dessa under MÅNGA år, för att sedan om 7 år göra ett nytt scam. osv ..... osv. "Hadde han bara hållt sig till detta så skulle det ha lyckats" #

"MEN" han blev för girig, åpen !! ville ha mer ... ha ha ha han såg ett tillfälle att göra lite gratis reklam i aftonh_oran, och hoppades att kankse 8000 st pers skulle göra en förskottbetalning, då hadde han ju lyckats att dra in 8 mille ffs innan han skulle gå under jorden..... som sagt det hela tack vare "reklamen" gjorde att folk började att reagera och påbörjade efterforskningar..... det hela spreds som en löpeld genom hela världen, på 5 sekunder kända ALLA till detta och 2co kom in i bilden och låste de $ som hittills hadde kommit in..... och nu är valdi, låst han kommer ej åt pengarna.
Han kan ej göra annat en att hålla GOD min i denna situationen, som det ser ut nu så misslyckades han att göra ett bedrägeri!!.

Permalänk
Medlem
Citat:

TheNisse, va det inte 3månader tills pengarna va tillbaka? Inte riktigt samma sak som att det kan ta 3mån till leverans... sen ytterligare med försening osv osv innan du kan börja gnälla. Eller har jag missat något?

Jo, det stämmer ju... Fast på själva sidan står det fortfarande att det kan ta upp till två månader innan de SKICKAS
Edit: Sen sa han ju i nån artikel nyligen att det kunde ta ytterligare några veckor nu på grund av det ökade intresset, vilket jag inte förstår alls. Vad är hindret för att få iväg den ordermängden som de hade tänkt sig först liksom?