Permalänk
Medlem

Ai Nos™

Hejsan.
Jag undrar om detta är bättre överklockning för Processorn än vanlig i bios?

"AI NOS™
Applikationer såsom 3D-spel och videoredigeringsprogram kräver stora mängder systemresurser.
Injicera "kväveoxid" i din CPU! Den patenterade AI NOS™ (Non-delay Overclocking System)-teknologin upptäcker intelligent systembelastningar och ökar automatiskt prestandan för de mest krävande uppgifterna. Till skillnad från andra överklockningstekniker så reagerar AI NOS™ mycket snabbare för att tillfredsställa ditt omättliga behov av snabbhet."

Såg de när jag gick in och kollade på mitt moderkort jag tänkt köpa på asus hemsida, som är p5w dh deluxe.

Permalänk
Medlem

Re: Ai Nos™

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Hejsan.
Jag undrar om detta är bättre överklockning för Processorn än vanlig i bios?

"AI NOS™
Applikationer såsom 3D-spel och videoredigeringsprogram kräver stora mängder systemresurser.
Injicera "kväveoxid" i din CPU! Den patenterade AI NOS™ (Non-delay Overclocking System)-teknologin upptäcker intelligent systembelastningar och ökar automatiskt prestandan för de mest krävande uppgifterna. Till skillnad från andra överklockningstekniker så reagerar AI NOS™ mycket snabbare för att tillfredsställa ditt omättliga behov av snabbhet."

Såg de när jag gick in och kollade på mitt moderkort jag tänkt köpa på asus hemsida, som är p5w dh deluxe.

Bättre och bättre, det beror ju på hur bra du är på att klocka själv, är du helkass på klockning eller oroar dig för garanti osv så är det ju bättre eftersom det klockar datorn automatiskt men annars e nog bios att föredra.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Jag har N.O.S på mitt asus moderkort när jag kör med det igång klockas processorn automatiskt när jag startar spel osv då drar processor fläkten på som faeen (orginal) men det verkar funka bra iaf.

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

ok fan va nice

Jag som är lite ny hehe
Man behöver inte göra ett skit eller?

Btw, är det någe man behöver hålla reda på?

Och ställer man inte in hur mycket de ska klockas?

Permalänk
Medlem

Du kan klocka max 10% med mjukvaran *tror* jag, mer än så då e det bios som gäller

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Ok, finns de någe mer sådanahär program?

Såg nu även Precision Tweaker följer med p5w dh deluxe.

Vad gör de då?

Permalänk

klocka i bios istället så kan du klocka mer med större kontroll och bättre möjligheter att tweaka detaljerna.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Okej.
Eftersom jag är rätt så ny, så gör jag väll en tråd när jag får minna saker och frågar lite om överklokning.

Permalänk
Vila i frid

...det finns redan en tråd (klistrad) om klockning av C2D. Det finns säkert tusen andra trådar (av klockarnybörjare) som har fått som svar "kolla i n00b-guiden".

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Permalänk
Medlem

Man läser ju så mycket olika.

Vcore på syd bryggan, och nord, Minnena 2:3 massa skit i varje tråd som man inte fattar ett snapp av.

Bättre att jag frågar vad som ska göras med min utan de blir massa konstiga saker.

Permalänk
Medlem

Re: Ai Nos™

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Injicera "kväveoxid" i din CPU!

Haha

Permalänk

Automatisk överklockning brukar väl vara väldigt feg, men vill du inte få ut max av grejerna och bara vill ha det enkelt.