Permalänk
Medlem

10/10 får du av mig

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre se att DVD-läsaren satt på ena kanten, för att inte förstöra intrycket av att det är "bara en hylla" som jag antar är det du vill.

Men annars riktigt snyggt, 9p pga dvd-läsaren.

Permalänk
Medlem

fyfasiken va snyggt

Permalänk
Medlem

kommer inte värmen från tv:n att åka in i hyllan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stantemo
kommer inte värmen från tv:n att åka in i hyllan?

Ingen aning, den låg och brummade på i 60 grader efter full körning i flera timmar, så det fungerade fint.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg lösning.

Man får lite idéer själv

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk

Övernice 10p

Permalänk

Går det att köra HD upplösning eller orkar inte hårdvaran det?

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt o praktiskt.. Inspirerande
Har själv planerat att ställa en dator vid tv'n 24/7 som en filmdator osv.

GJ!

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kreativia
Går det att köra HD upplösning eller orkar inte hårdvaran det?

Ingen aning faktiskt. Tv:n är inte HD kompatibel så jag har aldrig provat.....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZarToK
Riktigt snyggt o praktiskt.. Inspirerande
Har själv planerat att ställa en dator vid tv'n 24/7 som en filmdator osv.

GJ!

Tack!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Hur fixar du grafiken till tvn? Och hur blir ljudet från moderkortet?

Visa signatur

roflcopter

Permalänk

sparlund, Inte för att vara "dumkorkad" men jag har för mig om att windows kan köra på "deafult monitor" även på en tv... sedan så var det ju ett inbyggt grafikkort om jag inte tar fel, eller gör jag det Frantic?

Visa signatur

Mania_C © Studio
The Studio
Mania_C.Swe

mark_99t@hotmail.com
designer@guidecentralen.net

http://maniacstudio.tk

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet då?

Snyggt!

En fundering bara.. kan man inte köpa ett nätaggregat typ a la laptop?
Då ligger den värmegenererande delen utanför och man slipper ytterligare en fläkt.
Jag menar, en laptop ska ju driva allt som en stationär ska + en skärm så det borde ju vara "kräm" nog för att driva den där lack-hyllan.

Är jag ute och cyklar med det resonemanget? (ska nog bygga en jag med)
/bojt

Permalänk
Medlem

Re: Nätaggregatet då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mania_C.swe
sparlund, Inte för att vara "dumkorkad" men jag har för mig om att windows kan köra på "deafult monitor" även på en tv... sedan så var det ju ett inbyggt grafikkort om jag inte tar fel, eller gör jag det Frantic?

Du har helt rätt....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bojt
Snyggt!

En fundering bara.. kan man inte köpa ett nätaggregat typ a la laptop?
Då ligger den värmegenererande delen utanför och man slipper ytterligare en fläkt.
Jag menar, en laptop ska ju driva allt som en stationär ska + en skärm så det borde ju vara "kräm" nog för att driva den där lack-hyllan.

Är jag ute och cyklar med det resonemanget? (ska nog bygga en jag med)
/bojt

Tanken när jag bugde den var att datorn skulle vara så "osynlig" som möjligt, visst kan du ha nätagregatet utanför....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan var coolt!

Permalänk
Inaktiv

lack är väl den där hyllan från ikea? iaf jävligt coolt 10P lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Du har helt rätt....

Tanken när jag bugde den var att datorn skulle vara så "osynlig" som möjligt, visst kan du ha nätagregatet utanför....

Vad jag undrade var om du körde HDMI ut eller annat. Och hur blir ljudkvaliteten från moderkortets integrerade ljudkort?

Visa signatur

roflcopter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparlund
Vad jag undrade var om du körde HDMI ut eller annat. Och hur blir ljudkvaliteten från moderkortets integrerade ljudkort?

Inte HDMI, Tv:n har vanligt analog ingång som jag körde igenom samt ljudet gick i stereo. Jag har inget suroundsystem så det räckte gott.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Shit denna får 10p, har själv 4st lack hyllor, efter att ha sett detta bygget så lär det bli att köpa en till.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slagt
Shit denna får 10p, har själv 4st lack hyllor, efter att ha sett detta bygget så lär det bli att köpa en till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en Lack hylla under min TV inne i sovrummet. Kanske skulle förvandla den till en dator. Detta inspirerade mig. GJ

10p

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

MYCKET SNYGGT! Lätt en 10.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ouchbeck
Har en Lack hylla under min TV inne i sovrummet. Kanske skulle förvandla den till en dator. Detta inspirerade mig. GJ

10p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
MYCKET SNYGGT! Lätt en 10.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bojt

En fundering bara.. kan man inte köpa ett nätaggregat typ a la laptop?)
/bojt

Vanligtvis så har man inte nätagg i laptops utan batteri.

Hade varigt snygt med sådan dvd-spelare som på mac book som man trycker in skivan i och lite blå belysning.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Otroligt fint, såg inte själva "Lådan" först föns man såg lite av cd lässaren.
En stark 10:a av mig (-:

Permalänk
Avstängd

Riktigt fin, lyckat, vill också ha en sådan!

Visa signatur

AMD 4400+ X2 1MB 2.3ghz @3.1ghz, 3GB RAM DDR2 667mhz, Asus 2600Pro 512MB (Welcome to tray)

Permalänk
Medlem

Borde inte detta bli ganska varmt?

Permalänk
Medlem

7 p för det vackra bygget.

-2 för att du inte orkade måla fläktarna och gallren vita, (eller kanske inte ens hade tanken på det).

-1 för placeringen av CD läsaren.

men för övrigt klockrent och bra idé.

Visa signatur

Gå in här ifrån

Permalänk
Medlem

mycket snyggt.. Håller med lite med Näbbmus över att du skulle ha målat fläktarna å gallrena..
Lämplig dator om inte annat

Visa signatur

Stolt Fildelare! :) Skicka ett PM om det är något ni undrar över eller nå, Hittar inte tillbaka till alla trådar ibland :)

Permalänk
Medlem

Ojojo en finfin 10 a

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.