Permalänk
Medlem

Billig o bra 8800 Ultra!

Skickar länken så ni kan se själva:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=175718,196398,176227,175...

Rek:ar MSI:n då processorhastigheten e större! (2300 Mhz)

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Medlem

jaha, skall denna tråden vara här?

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 @ 3006MHz | Zalman CNPS7700-Cu | Corsair XMS2-6400 4Gb @ 887mhz | XFX Radeon HD4770 | 1x 160gb SATA Samsung | 1x 80gb IDE Seagate

Permalänk
Medlem

Re: Billig o bra 8800 Ultra!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chesluk
Skickar länken så ni kan se själva:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=175718,196398,176227,175...

Rek:ar MSI:n då processorhastigheten e större! (2300 Mhz)

Dels har du lagt tråden i fel del av forumet och dels måste du vara otroligt korkad om du tror att MSI-kortet är klockat till 2,3GHz, den som har fyllt i informationen på prisjakt har helt enkelt blandat ihop processorhastigheten med minneshastigheten och skrivit i fel där.

Vanligt sunt förnuft säger ju att ett grafikkort med en standardklock på 621MHz inte lär gå att klocka upp till 2,3GHz, det är ju nästan 4 gånger hastigheten

Eftersom jag klagar så mycket på att det står fel och jag ändå är medlem på prisjakt så går jag in och felanmäler det och fyller i rätt istället (om det går direkt)

EDIT: Tror faktiskt jag tar och kollar uppgifterna på alla korten och fyller i det som fattas om jag kan, snällt va ??

mer edit: MSI kortet är klart och den verkliga GPU-hastigheten på det är 660MHz, inte 2,3GHz

här kommer lilla Edit: gainward-kortet är klappat och klart

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Shet, måste ha vart rusikg på nått, mja det är inte första gången de har fel då!

Danke!

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chesluk
Shet, måste ha vart rusikg på nått, mja det är inte första gången de har fel då!

Danke!

rusikg ?? w00t ?

BTW alla uppgifter du ser på prisjakt på fliken "Egenskaper" är det vanliga killar (och tjejer ) som du och jag som lägger in, inte någon på prisjakt, någon från tillverkaren eller någon annan "officiell" person, det är därför jag kan gå in där och ändra vad där står. (det krävs dock att någon på prisjakt kollar igenom och godkänner dom nya uppgifterna)

Om du klickar på din egen länk nu och kollar på MSI-kortet ser du att jag har klottrat dit rätt uppgifter om det och även fyllt i det som inte fanns innan, har även kollat/fyllt i uppgifterna om dom andra korten (ska precis börja på sista kortet från leadtek)

EDIT: alla kortens egenskaper har kollats och fyllts i nu, dock så stod inte minnesbandbredden på alla tillverkarnas sidor (inget ovanligt) men ett oklockat 8800Ultra har 103,7GB/s så det är ju iaf minumum. Sen var det något av dom som det inte stod något om dvi -> vga adapter men det brukar följa med minst en.

Nu har jag varit duktig nog för idag

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

En lättnad men ändå oroande....

Visa signatur

A lot of fellows nowadays have a B.A., M.D., or Ph.D. Unfortunately, they don't have a J.O.B.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
rusikg ?? w00t ?

EDIT: alla kortens egenskaper har kollats och fyllts i nu, dock så stod inte minnesbandbredden på alla tillverkarnas sidor (inget ovanligt) men ett oklockat 8800Ultra har 103,7GB/s så det är ju iaf minumum. Sen var det något av dom som det inte stod något om dvi -> vga adapter men det brukar följa med minst en.

Nu har jag varit duktig nog för idag

-[TBOC]Razor
-Är du duktig på grafikkort?
DenyMe skulle kunna behöva lite hjälp på denna tråden ( se de sista inläggen )
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
-[TBOC]Razor
-Är du duktig på grafikkort?
DenyMe skulle kunna behöva lite hjälp på denna tråden ( se de sista inläggen )
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Nej, inte direkt, särskilt inte om det är ATI eller om det ska klockas.

Jag tog bara det säkra kortet och köpte ett 8800Ultra sen har jag inte direkt brytt mig mer om det

Fast lite har jag ju pillat i rivatuner och jag kom upp i 675/2300 helt utan några större ansträngningar

Har btw aldrig ägt ett ATI-kort i hela mitt liv och jag kommer nog inte att göra det någon gång heller, jag föredrar Nvidia för med dom brukar man ju iaf veta från början vilken prestanda man får istället för ATIs kort som är "hyffsade men kommer *nog* bli bättre med andra drivrutiner"

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Men det verkar ju vara kloka ord tycker jag

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Men det verkar ju vara kloka ord tycker jag

Va ?? *shock* sitter du och beskyller mig för att vara klok, usch

Allt jag har gjort i denna tråden är ju att jag har fyllt i egenskaperna på prisjakt

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com