Permalänk

PC Suite och w580i hjälp

Hejsan!
har ett problem som jag skulle uppskatta lite hjälp med...
är nämligen så att PC Suit hittar inte min telefon (w580i) när jag kör i telefonläge, kör jag överföringsläge så är det inga problem, värt att nämna är också att datorn hittar telefonen när jag kör telefonläge men enligt PC Suite så finns ingen inkopplad som sagt...

någon som har några tips och tricks till mig så jag kan lösa det här?

tack på förhand

/Mathias

Permalänk
Medlem

Har också en w580i men jag har inte installerat PC Suit på min dator för jag använder Vista Ultimate. Har läst att det inte fungerar med Vista men jag har inte ens testat det än så jag kan ingentligen inte ytttra mig.

Kan man inte ansluta manuellt?
Du kan ju testa att ansluta telefonen i "Filöverförning" ´s läge och sedan kolla upp i vilken COM-port den är ansluten till. Det brukar underlätta ganska mycket när man vet i vilken port den är ansluten till.

Ett annat tips jag har är ett använda en bluetooth sticka till dator. Men alla har inte en sån hemma liggande.

Är det några speciella funktioner du använder i just PC Suit?
Jag använder själv My Phone Explorer. Jag tycker det ett väldigt bra program när man ska synka.
Du har väldigt många funktioner på MPE.
Det är iallafall värt att testa tycker jag.

Ladda ner det här:
http://myk810.lasyk.net/sub/59/ALL/date/1/K810-Software-Windo...

Även måste jag säga att denna sida är en väldigt bra sida när man är ute efter teman och annan info om SE...

Permalänk

ah, tack så mycket! jag ska kika på det där, är inte dödsviktigt att det är just pc-suite men skulle som sagt vilja okynnes-synka lite

jag drar hem det där programet och provar...

tack ännu en gång!