Permalänk

Pengarna åker automatiskt tillbaka när reserverningen släpps, har förklarats flera ggr i denna tråden. Sen när/om datorn skickas igen så dras pengarna en gång till. Det är på det viset bankernas betalningssystem fungerar när kortbetalning används över nätet.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loveisliving
Pengarna åker automatiskt tillbaka när reserverningen släpps, har förklarats flera ggr i denna tråden. Sen när/om datorn skickas igen så dras pengarna en gång till. Det är på det viset bankernas betalningssystem fungerar när kortbetalning används över nätet.

Vad händer om betalkortet är spärrat?

Permalänk

Om du spärrar kortet efter du har gjort betalningen till dom, så kommer pengarna ändå att sättas in på kontot dom ursprungligen kommer ifrån. Jag vet detta för att jag råkat ut för exakt den situationen.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem

Angående utlämningsavtal med Brasilien

Tänkte bara inflika med svar på ett mail jag skickade till polisen då jag var nyfiken på vad som verkligen gäller med utlämningsavtal med brasilien. Detta eftersom folk verkar helt övertygade att man skulle sitta säkert i Brasilien ifall nu detta skulle vara bedrägeri eller vad det kan klassas som. Men vi får väl vänta och se ett tag till om det blir någon leverans överhuvudtaget. Sedan lär väl anmälningar regna in hos polisen.

Citat:

Hej Robert!

Sverige har inget särskilt avtal med Brasilien vad gäller utlämning av personer för brott. Detta betyder dock inte att det skulle hindra en eventuell utlämning om en sådan skulle bli aktuell.

Vid ett gripande i Brasilien av en internationellt efterlyst person skulle en utredning göras i Brasilien om eventuell nationell lagstiftning förhindrar en utlämning till Sverige (t.ex. om den gripne är brasiliansk medborgare). Det torde knappast uppstå några problem för en begäran om utlämning från Brasilien, men man måste som sagt göra en undersökning av brasiliansk lagstiftning.

Med vänliga hälsningar

Kriminalinspektör Anders Sjöberg
Enheten för internationellt polissamarbete
Rikskriminalpolisen

Visa signatur

Ace Clubs 2 | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | AMD PhenomII x2 550 3,1GHz @ x4 3,1GHz | Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 | XFX HD5770 512MB | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loveisliving
Om du spärrar kortet efter du har gjort betalningen till dom, så kommer pengarna ändå att sättas in på kontot dom ursprungligen kommer ifrån. Jag vet detta för att jag råkat ut för exakt den situationen.

Just det! Spärren gäller bara för betalningar efter att kortet spärrades. Tidigare godkända, men ej genomförda betalningar blir INTE spärrade.

Visa signatur

Dual core Opteron, ATI silent graphics, dual Maxtor 250GB server drives

Permalänk

Inga nya trevliga uppgifter som har inträffat?
Även den här tråden tycks ha svalnat rejält.
Förut fick man läsa flera timmar i sträck om man hade missat i någon dag.
Nu tog det bara någon minut.

Finns det någon som fortfarande tror att detta är äkta? Medison alltså.

Permalänk
Medlem

Det får vi veta om några dagar, då de första datorerna ska komma!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rotnin
Tänkte bara inflika med svar på ett mail jag skickade till polisen då jag var nyfiken på vad som verkligen gäller med utlämningsavtal med brasilien. Detta eftersom folk verkar helt övertygade att man skulle sitta säkert i Brasilien ifall nu detta skulle vara bedrägeri eller vad det kan klassas som. Men vi får väl vänta och se ett tag till om det blir någon leverans överhuvudtaget. Sedan lär väl anmälningar regna in hos polisen.

Det kriminalinspektör Anders Sjöberg inte vet är att om man är gift med en brasiliansk medborgare och dessutom har barn med denne så blir man inte utlämnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Det får vi veta om några dagar, då de första datorerna ska komma!

Okej. Får vänta med spänning då alltså.
Har ej lagt någon order själv. Var bra nära i början, men tvekade allt mer.

Permalänk

Kommer inga datorer till någon ännu, men enligt utsago skall de skickas då.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem

Väldigt goda nyheter!

Hej alla tvivlare,

Har väldigt goda nyheter till alla som har tagit del i den enorma debatten.
Igår fick jag äntligen min laptop och kan meddela att allt har varit i sin ordning.

Kommer inom kort att fixa kort på både förpackningen, datorn och mitt kvitto.
Antar att de flesta även kommer tro att det här är en bluff men bildbevis kommer.

Kan väl inte påstå att datorn är supersnabb precis, men med tanke på ram-minnet och processorn så kan man ju inte hoppa i taket av förväntningar. Priset avgör oftast prestandan.

Den har som sagt fungerat bra och kan verkligen rekommendera den som surf-, mail och allmän vardagsdator. Ni som tror att ni kommer kunna spela grymma spel eller modellera 3d-bilder med 40 miljoner polygoner kan redan nu tänka om.

Hoppas att alla skeptiska geeks kan vara tysta i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

HERREGUD, HAR DATORN KOMMIT?!?!?! :DDDDD
Eller?
Tvivlar..
BEVIS NU! NUU!!

Men gissar att det är fake..
DU har postat 8 inlägg sedan 2005, hur seriöst tolkar vi det?

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
HERREGUD, HAR DATORN KOMMIT?!?!?! :DDDDD
Eller?
Tvivlar..
BEVIS NU! NUU!!

Men gissar att det är fake..
DU har postat 8 inlägg sedan 2005, hur seriöst tolkar vi det?

Mvh Jim

Fixar digitalkamera tills imån så då ska ni få bildbevis.
Anledningen till att jag postade är eftersom jag följt denna tråd rätt så flitigt de senaste veckorna. Läget har varit rätt så spänt för mig med eftersom gemene man på detta forum tror att det är en bluff. Blev en post nu när jag fick datorn så ni kan sluta tvivla, men ni blir nog inte lugna förrän imorgon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinal
Fixar digitalkamera tills imån så då ska ni få bildbevis.
Anledningen till att jag postade är eftersom jag följt denna tråd rätt så flitigt de senaste veckorna. Läget har varit rätt så spänt för mig med eftersom gemene man på detta forum tror att det är en bluff. Blev en post nu när jag fick datorn så ni kan sluta tvivla, men ni blir nog inte lugna förrän imorgon

Vilka levererade paketet och fick du pröjsa extra för frakten till dem?

Permalänk
Medlem

Beskriv hela gårdagen Ringde dom? Vilka? Hur kom brevet? Avi? Posten? DHL? UPS?

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Vilka levererade paketet och fick du pröjsa extra för frakten till dem?

DHL levererade paketet och nej jag betalade ingen frakt, om det nu inte var inbakat i priset. Stod i alla fall inget på orderbekräftelsen jag fick.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinal
DHL levererade paketet och nej jag betalade ingen frakt, om det nu inte var inbakat i priset. Stod i alla fall inget på orderbekräftelsen jag fick.

Haha...jadu, säger inget innan du lagt upp bilder på den.

Ganska intressant egentligen, om du postar bilder så blir det dom första bra bilderna som tagits på datorn.

ta gärna bild på undersidan där dom på presskonferansen hade skrapat bort ettiketten, vore kul att se hur den är på din eventuella dator.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Re: Väldigt goda nyheter!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinal
Hej alla tvivlare,

Har väldigt goda nyheter till alla som har tagit del i den enorma debatten.
Igår fick jag äntligen min laptop och kan meddela att allt har varit i sin ordning.

Kommer inom kort att fixa kort på både förpackningen, datorn och mitt kvitto.
Antar att de flesta även kommer tro att det här är en bluff men bildbevis kommer.

Kan väl inte påstå att datorn är supersnabb precis, men med tanke på ram-minnet och processorn så kan man ju inte hoppa i taket av förväntningar. Priset avgör oftast prestandan.

Den har som sagt fungerat bra och kan verkligen rekommendera den som surf-, mail och allmän vardagsdator. Ni som tror att ni kommer kunna spela grymma spel eller modellera 3d-bilder med 40 miljoner polygoner kan redan nu tänka om.

Hoppas att alla skeptiska geeks kan vara tysta i fortsättningen.

Upp till bevis...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ta en bild också där du själv figurerar med datorn tillsammans med ett papper som det står "hej alla på sc!"

Permalänk
Medlem

Håller med Nirland, ha med en ett papper med ditt nick och ordet sweclockers på samt dagens (den dag du lägger upp fotona) metro eller annan tidning.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

spinal, vad har du för serienr på datorn, svar önskas snarast.

Permalänk
Medlem

spinal: Jag kommer gärna över och bekräftar att du har fått den
Hehe, men upp med bilder NUU

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Erhum.. hur kan dom skeppa ut datorer om dom inte har någon firma som kan leverara datorerna???

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Jag tror med 99% chans att detdär är fake, men vi får se.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Spinal: jag bor ca 4 mil från dig, jag kan komma och titta på datorn skall till jobbet i Borås i morron är det ok så kan du skicka ett mail med din adress till reeza@sverige.nu

Permalänk
Medlem

I agree! TA MED KAMERAN, Och massor av bevis!

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Inaktiv

Om han fått datorn, tror ni han lägger ut bild på sig själv? eller låter folk komma hem till honom? :p. Får väl se hur det blir med bilder låter spännande

Permalänk
Medlem

Ni tror att han släpper in folk som han inte ens vet namnet på in till sin bostad och låter dom kolla på en dator?

För fan, sluta vara såna jävla nördar och ta de lungt. Är det äkta så lägger Spinal nog upp bilder snarast. Han kanske har ett annat liv att ta hand om, istället för att sitta och ta foton för att visa för en massa forumiter?

Permalänk
Medlem

Jag tror ju inte på det här ett ögonblick men om jag har fel så har spinal fått jackpot. Räknar man bort fraktkostnaden som det bjuds på så har det inte betalats många dollars för den. Har 2HO ringt?

Det skulle bjudas på frakt, bekostad Medison eller så skulle ordrarna behövas läggas om var väl deras sista bud hur man skulle lösa falskheten med att inte redovisa kostnaden för frakt på orderbekräfelsen.

Permalänk
Medlem

Klart han inte fått någon dator...

Vilket bull**it att han skulle fått sin dator idag.
Vem i Sverige har inte en mobil med kamera i eller en digitalkamera så man kan ta bilder och posta på nätet direkt?

Och om man nu inte har en kamera, varför kan man då inte bara skriva serial och annat som folk frågat om?

Tror nog det är Valdi som loggat in på sitt gamla konto för att jävlas med er bara...