Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet så leverar inte DHL paket på Söndagar i Sverige?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Så vitt jag vet så leverar inte DHL paket på Söndagar i Sverige?

Jorå, Valdi´s DHL gör det

Klart han inte fått någon dator, det är en uppmärksamhetssökande finnig fjortis bara.
Förmodligen Valdis unge, som lärt sig alla knep av pappa om hur man får uppmärksamhet.

Permalänk

hahaha jag jobbar på schenker i borås!! Dhl ligger typ 1 km i från mitt jobb, schenker och dhl är typ en samma firma..
och jag kan medela er alla om att DHL HAR STÄNG LÖRDAG - SÖNDAG!
så han kan omöjligt o ha fått den i går...

Bor själv i borås som han andra nissen också gjorde..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

väntar fortfarande på serienummer, vart tog du vägen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reeza
väntar fortfarande på serienummer, vart tog du vägen.

Men gudars, han jävlas ju bara. Vore det inte helfestligt om man gick in på ett forum och säger att man fått datorn och alla fåntrattar börjar fråga efter bilder, serienummer, om man får komma på besök och det ena efter det andra och hetsar upp varandra till max. Det har inte levererats någon dator och kommer inte att göra det heller.
Alla svenskar (snåla som vi är) önskar givetvis att en laptop för 1000kr vore sant, så mycket att vi är beredda att svälja vad som helst. Dags att ta förnuftet till fånga och inse nu.

Permalänk
Medlem

Addelante nu har du kallat mig och flera andra på forumet för fåntratt
det kommer du säkert att få ta konsekvenserna för också.

Permalänk
Medlem

ohnoes.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Avstängd

Skaffa kamera? hade för mig att det sitter en inbyggd webcam ovanför skärmen.. bara att plasera tegelstenen framför en spegel så har man åtminstånde en bild att börja med.

Men just ja, en tegelsten har ingen webcam inbyggd och dessutom så levrerar inte DHL tegelstenar på söndagar

Åh fy vad roligt det var, om jag hade inte skitit nyss så skulle jag nog skita på mig.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Vill inte göra reklam men Ica maxi säljer just nu en bärbar dator för 4495 kr
spec Acer 512 mb ram 80Gb hd 15,4" win vista home basic
(står ej vilken cpu)
egentligen jäkligt ot det här men datorn måste vara bland dom billigaste i Sverige eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reeza
Addelante nu har du kallat mig och flera andra på forumet för fåntratt
det kommer du säkert att få ta konsekvenserna för också.

Tror inte en moderator har något intresse av att spä på er nyreggade Medison VIP's nojja och tjadder om hembesök och serienummer osv.
Kanske kan dom tycka att ditt hembesök och Maxi snack är av intresse i stället.

Citat:

Bomb3r

ROFL
Efter den här enastående posten, kan vi alla enas om att postaren som hävdar att han fått sin laptop försöker köra en 1a April?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Väldigt goda nyheter!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinal
Hej alla tvivlare,

Har väldigt goda nyheter till alla som har tagit del i den enorma debatten.
Igår fick jag äntligen min laptop och kan meddela att allt har varit i sin ordning.

Kommer inom kort att fixa kort på både förpackningen, datorn och mitt kvitto.
Antar att de flesta även kommer tro att det här är en bluff men bildbevis kommer.

Kan väl inte påstå att datorn är supersnabb precis, men med tanke på ram-minnet och processorn så kan man ju inte hoppa i taket av förväntningar. Priset avgör oftast prestandan.

Den har som sagt fungerat bra och kan verkligen rekommendera den som surf-, mail och allmän vardagsdator. Ni som tror att ni kommer kunna spela grymma spel eller modellera 3d-bilder med 40 miljoner polygoner kan redan nu tänka om.

Hoppas att alla skeptiska geeks kan vara tysta i fortsättningen.

Då det är omöjligt att serietillverka en dator med "Medisons" prestanda så vet jag att det är fake. Om det nu är så att de skickat ut 30st för att lugna svensson och få folk att beställa för att få in mer pengar så är det verkligen sorligt. Men men kalla mig geek, men jag iaf vad jag pratar om.

Samt om min apple burk kom i fredags och jag ej kunde vara hemma men den leverarades idag vad säger det er? att ups hade öppet i helgen? tyvärr har varken dhl/ups/osv öppet på helger.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Det här blir intressant

Snart kommer det väl en massa nykomlingar med regdatum 13 aug 2007 o postar en massa framgooglade bildbevis o grejer
O säger att den e hur bra som helst m.m...

Eller så får folk verkligen sina datorer, och då blir jag faktiskt riktigt glad. Om det är så gäller inte uttrycket "låter det för bra för att vara sant, så är det oftast också det" här.

O då ska jag beställa en

Men den som lever får se...

Mvh

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Detta var intressant. Vilken ball vändning tråden fick. Men det verkar ju uppenbart att killen luras. Den som lever får fortfarande se.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem

Precis det här kommer bli mycket underhållande, hur det än går.

resonerar jag..

[edit]: nästan 90 sidor i den här tråden, haha. Det är nästan så man får uppgradera sitt ram för att datorn ska orka öppna tråden [/edit]

Mvh

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Om det är fake, så blir jag ändå inte arg. Vilket annat datorföretag har orsakat sådant här rabalder inför en lansering av en dator? Killen kan ju marknadsföring om inte annat

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Om det är fake, så blir jag ändå inte arg. Vilket annat datorföretag har orsakat sådant här rabalder inför en lansering av en dator? Killen kan ju marknadsföring om inte annat

Ja och på sitt eget lilla sjuka vis tror han att det är bra för affärerna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad roligt att DHL kör ut paket på söndagar. LOL. Bättre kan du Valdi.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Vad roligt att DHL kör ut paket på söndagar. LOL. Bättre kan du Valdi.

Helgleverans är en tjänst du kan beställa när du bokar frakten. Eller var när jag jobbade där iaf, men det är garanterat inget som datorleverantörer med tighta marginaler pungar ut för.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Hehe nu ska vi se om han har hittat nån kamera än och sen om de kommer några leveranser idag.

Permalänk
Medlem

Håll inte andan

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk

Haha borde inte bildbevisen komma snart? Finns gott om idioter som bara vill jävlas med folk.

P.s Valdi = Pungkross D.s

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Pa 2510 - 2 GB RAM - 160 GB HDD - Vista Home Premium

Permalänk

Se länk för vidare information, Killen som påstod att han fått datorn LJUGER!!

http://tech.groups.yahoo.com/group/medisoncelebrity/message/2...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine
Se länk för vidare information, Killen som påstod att han fått datorn LJUGER!!

http://tech.groups.yahoo.com/group/medisoncelebrity/message/2...

Fick Valdi ingen plats på planet till Brasilien förrän 30/8??

*evil grin*

Visa signatur

Wannabe-g33k årgång 1970...

Permalänk

Nuff' said...

Ingen kommer få denna dator, någonsin.

"Delivery of the first Medison Celebrity Laptops is delayed. New date
for delivery is August 31, which means still within the promised time
of 4-6 weeks.

Thanks for your patience.

/ Valdi Ivancic
CEO & President
Medison Europe Limited"

Permalänk

Nu ska vi inte måla faan på väggen, personligen tror jag att datorer kommer levereras. och gratulerar dem som vågade satsa en ynka tusing på chansen. ni som gnäller är bara folk som "inte" vill att det ska komma några datorer. men som min gamla far sa, den som lever får se! De som klagar tillhör den undre medelklassen och de snåla som inte har råd/eller är rädd för att förlora en lite ynklig tusenlapp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sockmonkey
Nuff' said...

Ingen kommer få denna dator, någonsin.

"Delivery of the first Medison Celebrity Laptops is delayed. New date
for delivery is August 31, which means still within the promised time
of 4-6 weeks.

Thanks for your patience.

/ Valdi Ivancic
CEO & President
Medison Europe Limited"

Permalänk
Medlem

Hear hear .. var rädda alla .. nu har Valdi reggat sig som en "killermachine"

Citat:

De som klagar tillhör den undre medelklassen och de snåla som inte har råd/eller är rädd för att förlora en lite ynklig tusenlapp.

de som är förmer än "undre medelklass" väljer inte en sån maskin, oavsett pris, pga sunkig prestanda/undermålig kvalitet/obefintlig support/åtaganden från leverantör.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk

Nej då, jag är ingen annan än mig själv, och du tillhör säkert en av desnåla som inte hoppas att den levereras, men åter igen den som lever får se! hoppas personligen att ni får stå med lång näsa!

-:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Hear hear .. var rädda alla .. nu har Valdi reggat sig som en "killermachine"

de som är förmer än "undre medelklass" väljer inte en sån maskin, oavsett pris, pga sunkig prestanda/undermålig kvalitet/obefintlig support/åtaganden från leverantör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine
Nu ska vi inte måla faan på väggen, personligen tror jag att datorer kommer levereras. och gratulerar dem som vågade satsa en ynka tusing på chansen. ni som gnäller är bara folk som "inte" vill att det ska komma några datorer. men som min gamla far sa, den som lever får se! De som klagar tillhör den undre medelklassen och de snåla som inte har råd/eller är rädd för att förlora en lite ynklig tusenlapp.

Vad yrar du om? Undre medelklassen -vad har det med saken att göra?

Ingen vill förlora 1000kr och det är inte konstigt att de flesta inte heller vill riskera att göra det.

Visa signatur

Stationär: Athlon 64 3200+ @10*250=2,5GHz, 1gb PC3200 valueRAM, palit 7600gt. Bärbar: Dell precision m4300, c2d T7300, quadro fx 360m, 3gb RAM, 1680*1050 Truelife

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hackemoff
Jag tror att Medison kommer göra följande:

1. Skicka datorer till 100 kunder. Kostnad: 2000kr X 100st = 200 000kr. Kunder blir nöjda och basunerar ut det på forum som detta.

2. Alla som väntat för att se om företaget är seriöst beställer "lättade" en dator mycket snabbt. Inkomst 1000kr X 10000st = 10 000 000kr.

3. Tömma kontot och fly ut i Brasilianska djungeln.
Vinst: 10 000 000kr - 200 000kr = 9 800 000kr!

Citerar mitt eget inlägg för att påminna alla om att det kan vara en bluff ÄVEN om många får sina datorer...

Att bluffa med bärbara datorer är väldigt enkelt eftersom det är ett så otroligt sug efter billiga sådana med hyfsade specs. Folk vill såååå gärna att det ska gå att fixa en billigt och offrar gärna pengar på risken.

Hmm, ska nog ta och lansera en egen "Medison-dator" inom kort...

Permalänk

Nu meddelar Medison att datorerna är försenade. Någon som är chockad??
http://www.idg.se/2.1085/1.116294

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!