Permalänk
Medlem
Citat:

och du tillhör säkert en av desnåla som inte hoppas att den levereras

Nädå, min laptop jag hade för 4 år redan hade redan då bättre specs än vad denna har. Jag skulle inte bli gladare av att äga en ännu sämre ens för 1000Kr. Däremot en mycket bättre, skulle definitivt göra mig glad

Och som sagt, hur kul är det att loosa 1000Kr bara för att göra en Valdi lyckligare, det har ingenting med gambling eller cool-ness att göra.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det är en bluff. Läs på lite om Valdi som person så skulle ni förstå. Han har troligtvis haft för stora planer den här gången, precis som förut. Förra gången han misslyckades var när han köpte ut folk från sitt gamla företag, han gick in med 1 miljon kronor som han lånat på banken, lite senare gick företaget i konkurs.
Det var synd att de som skulle leverera datorerna drog sig ur nån vecka innan leveransen skulle ske, nu är det ganska förståeligt att det blir förseningar..

Jag är däremot väldigt skeptisk till att några datorer kommer skickas överhuvudtaget, jag tror snarare att detta företag kommer gå i konkurs.

Permalänk

Till alla er som fortfarande tror på att datorerna finns och att dom bara är försenade med leveransen, säger jag: ni är rökta som böcklingar

Permalänk
Medlem

Urk burk!
Att ni alla orkar hålla på och spelevinkla om hur och antingen eller...

Alla de som nu prompt VILL leka pyramidis måste vällan få göra det utan att bli attackerade från egenutnämnda frälsare.

Ett stort Grattis du (o)smarte Valdi som vet hur man spelar på populasens förväntan och begär.

Visa signatur

linux är en tragisk skapelse
liksom datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killermachine
Nu ska vi inte måla faan på väggen, personligen tror jag att datorer kommer levereras. och gratulerar dem som vågade satsa en ynka tusing på chansen. ni som gnäller är bara folk som "inte" vill att det ska komma några datorer. men som min gamla far sa, den som lever får se! De som klagar tillhör den undre medelklassen och de snåla som inte har råd/eller är rädd för att förlora en lite ynklig tusenlapp.

Tomte!

Permalänk
Medlem

Gnu ?
Uj vilket jidder...
Jag kommer att posta bild om jag får burk...
Då kan man sätta upp ett bildgalleri tillsammans med
alla andra som satsat 1000 kr...

Spännande!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clrscr
Då kan man sätta upp ett bildgalleri tillsammans med
alla andra som satsat 1000 kr...

Eller så kan alla ni som har blivit lurade sätta upp ett bildgalleri på bilder där ni gråter!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fritz FTW!
Eller så kan alla ni som har blivit lurade sätta upp ett bildgalleri på bilder där ni gråter!

Hahaha! Klockrent

Det är lite synd att dom som redan spottat in 1000spänn i bluffen måste stå där med rak rygg och säga att den kanske kommer i alla fall istället för att bara bita i det sura äpplet och säga att man gjort en tabbe. Det värsta är att fler kan trilla dit på det vilket är ännu mera synd. Till och med "tidningen" Aftonbladet har ju gett med sig och nu börjat fråga "Skulle du köpa en dator från den här mannnen?". Synd att dom som alla andra som hoppades att det skulle vara sant drog med fler "hoppfulla" människor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Addelante
Det är lite synd att dom som redan spottat in 1000spänn i bluffen måste stå där med rak rygg och säga att den kanske kommer i alla fall istället för att bara bita i det sura äpplet och säga att man gjort en tabbe.

De flesta som har beställt säger inte att den kanske kommer, de säger ATT den kommer. Är vi svenskar så godtrogna i allmänhet eller beställer vi bara för att det är billigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Addelante
Till och med "tidningen" Aftonbladet har ju gett med sig och nu börjat fråga "Skulle du köpa en dator från den här mannnen?". Synd att dom som alla andra som hoppades att det skulle vara sant drog med fler "hoppfulla" människor.

Det roliga är att jag frågade min mamma EXAKT den frågan och visade en bild på Valdi några dagar före Aftonblaskan publicerade sin artikel.

Permalänk
Medlem

1000 kr

Klart värt all uppståndelse.
En burk mer i samlingen eller inte för egen del.
Bittert för dem som slagit sönder spargrisen kan tyckas.

Visa signatur
Permalänk

Vad är det för jävla tjat om att dom som "köpt" får bita i sura äpplet, för det första så är det inga pengar som dras från kontot överhuvudtaget ifall datorn inte skickas. Så vad har dom som beställt förlorat?! INGENTING!

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk

Bra svar och tack för detta, ni som har beställt kan vara lugna, ni som inte beställt kan känna er lugna(tills om datorn kommer) den som kan få stå med lång näsa är tvivlarna "ASG"

Peter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loveisliving
Vad är det för jävla tjat om att dom som "köpt" får bita i sura äpplet, för det första så är det inga pengar som dras från kontot överhuvudtaget ifall datorn inte skickas. Så vad har dom som beställt förlorat?! INGENTING!

Permalänk
Medlem

Det behöver man inte ha lång näsa för att man sluppit avvara 1000Kr hmm

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Woow det senaste svaret i forumet från 2CO tyder på att det faktiskt kommer datorer, de pratar om att de skall samordna leveranser till USA...

http://www.2checkout.com/community/support/topic.php?id=214&p...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Woow det senaste svaret i forumet från 2CO tyder på att det faktiskt kommer datorer, de pratar om att de skall samordna leveranser till USA...

http://www.2checkout.com/community/support/topic.php?id=214&p...

Det tyder inte på att det kommer datorer mer än nått annat tyvärr. 2co litar på Valdi fullt ut som de visar utåt iaf. De har heller inga bevis på att det finns några datorer, bara Valdis BS.

Permalänk
Hedersmedlem

Medison

Har ni tänkt på att namnet liknar Medion (Stor tysk OEM avhoppare från Fujitsu-Siemens)

Nähä är datorerna försenade oj oj det var oväntat....

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Har följt Valdis affärer både här och på Cint.
Hade en gammal laptop och blev sugen på en ny, men aldrig att jag skulle gå på att köpa Valdis skräpdator som endast existerar i ett exemplar med avskrapat serienummer.
Men du skall ha tack ändå Valdi för nu kom jag till skott och köpte en HP från Dustin, snabb leverans och ingen bluff.

Visa signatur

(\__/)
( O.o)
(")_(")

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Jag tror inte att det är en bluff. Läs på lite om Valdi som person så skulle ni förstå. Han har troligtvis haft för stora planer den här gången, precis som förut. Förra gången han misslyckades var när han köpte ut folk från sitt gamla företag, han gick in med 1 miljon kronor som han lånat på banken, lite senare gick företaget i konkurs.
Det var synd att de som skulle leverera datorerna drog sig ur nån vecka innan leveransen skulle ske, nu är det ganska förståeligt att det blir förseningar..

Jag är däremot väldigt skeptisk till att några datorer kommer skickas överhuvudtaget, jag tror snarare att detta företag kommer gå i konkurs.

Det fanns aldrig avtal med leverantören/transportören

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

01:23:25 Andra delen av presskonferansen. Citat Valdi.

"Det är ingenting som säger att 2Checkout blir vår eviga partner på den fronten. Det kanske finns andra som är villiga att betala för att vara vår partner. Och köra betalningsprocesserna åt oss."

Istället kunde dom ju användas för att ytterligare förlänga den här sorliga historien, kanske kan vara värt nästan 10% på en 150$ order i fantasi pengar.

Permalänk

Fisk47: Ja valdi verkar sannerligen leva uppe i det blå, därmed inte sagt att han medvetet bluffar! .. Men som andra påpekat lär väl företaget gå i kk.

Permalänk
Medlem

Frågan är inte om Valdi bluffar eller inte, frågan är hur Valdi skall bära sig åt för att lägga vantarna på den kosing som hitills ligger inom räckhåll för honom.

Ungefär 3000x1000Kr enligt "Thank You"-sidan. Det är ändå _3_Miljoner_!!! Nu bör allt i händelseutvecklingen handla om olika metoder från Valdi för att fördröja det hela tills han räknat ut _hur_ få tag i pengarna.

Det hela verkar inte så väldigt välöverlagt, annars hade han nog redan dragit med det han fått. Men men ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit borta från diskussionen ett tag. Känns som den står och stampar. Det finns fortfarande folk som tror att Medison är ett seriöst företag efter allt som har hänt. Valdi ser detta som ett seriöst företag. Jag tror inte det finns en risk att han försöker blåsa människor. Men jag förstår inte varför det är så svårt att inse fakta. Valdi har 0 verklighetsförankring och han har nog bara kalkylerat lite grovt om medisonaffären skulle kunna gå ihop utan att räkna in alla omkostnader från produktion till leverans. Han var nog så besatt av idén så han slutade tänka klart. Ett företag bygger man upp i liten skala och sedan expanderar den efter efterfrågan. Ingvar Kamrad började göra möbler och hade dem i ett litet föråd i början och inte en massproduktion. Samma sak gäller politik. Istället för att satsa på att bli en kommunalpolitiker och lära långsamt så ska han bli statsminister direkt. Hans egna kompisar säger att han ofta satsar för mycket.
Även om det skulle komma några datorer så förstår jag inte anledningen till att köpa något av denna man när man vet all bakgrundsinformation. Vad är det som gör att man litar på honom när inte ens de människor som känner honom vågar köpa en dator ännu?

Permalänk
Medlem

Comon.dk, en av de första medierna som började gräva ordetligt om Medison börjar bli riktigt kaxiga nu. http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32219

Jag har dessutom postat ett nytt inlägg på www.medisonscam.info som sammafattar hela problematiken kring datorns tillverkare, intressant läsning för de som fortfarande tror att datorerna kommer komma kanske?

Permalänk
Medlem

Valdi vill bli turistchef:
http://www.idg.se/2.1085/1.116429

Visa signatur

Real men don't eat Sushi.

Permalänk
Medlem

Hmmm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Comon.dk, en av de första medierna som började gräva ordetligt om Medison börjar bli riktigt kaxiga nu. http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32219

Artikeln använder ju din blogg och idg.se som källor så det är ju inte direkt något nytt dom skriver.

Visa signatur

Ace Clubs 2 | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | AMD PhenomII x2 550 3,1GHz @ x4 3,1GHz | Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 | XFX HD5770 512MB | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Windows 7

Permalänk
Medlem

Jepp, nyreggad anv.

Har bara haft tid att följa diverse forum tidigare och nu är det väl ändå dags för ett eget bidrag.

Oehört intressant att mycket fokus i alla forum handlar om att "välja sida". Alla som ängnar Medison någon som helst energi kan väl erkänna att det just är pga osäkerhetsfaktorn? Oavsett om man tillhör "bluff laget" eller "leverans laget", så är man ju inte 100% säker på att man har rätt och därför skapar dessa enorma diskussioner. Om Vivaldi eller Valdi eller whatever hade sålt en robot som kunde sköta allt (fixa kaffe, gå till ditt jobb, etc) för 1000:- spänn hade det väl knappast funnits något att diskutera?

Men en dator med pissig prestanda för 1000:- kan tydligen få allt från finniga tonåringar till gamla gubbar o tanter att munhuggas i alla IT-relaterade forum.

I ett kundperspektiv har väl trots allt Medison inte gjort något fel? 6 veckor har ju inte passerat än. I slutet av augusti finns det väl egentligen bara två alt för Medison, leverera några laps eller krypa till korset och "skylla allt på media, som förstört hela deras affärsidé". Ytterligare försening är väl inte att tänka på (2CO borde väl kunna dra sig pga försening och för tillbaka pengar?).

Men även ifall några laps levereras så betyder det ju inte att circusen är slut, support, ytterligare leveranser, etc.

Jag gissar på Medison IT-såpan kommer att fortsätta under större delen av hösten. Men det är väl kul? Det är ju ändå bra många år sedan IT-bubblans visionärer kastade in handduken.

Permalänk
Medlem
Citat:

så är man ju inte 100% säker på att man har rätt

Jag är 100% säker på att det inte kommer några datorer. Jag skulle hellre beställa en dator mot förskottsbetalning av en "generalagent" på plattan i centrala Stockholm.

Det som är så fascinerande är inte datorn eller Valdi himself, det är att såpass många verkar tro att detta kan stämma och har beställt datorer. Och att rätt många försvarar den ståndpunkten i en mängd forum.

Internet är fantastiskt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men gud vad oväntat att datorn är försenad.. Det hade man ju aldrig trott, HAHAHA xD

Permalänk
Medlem

"Efter att ha fått utstå bluffanklagelser och pratat öppet om vidlyftiga planer att bli statsminister visar nu Valdi Ivancic upp ännu en idé. Han har sökt jobbet som turistchef vid Region Blekinge i Karlskrona, skriver Blekinge Läns Tidning." http://www.idg.se/2.1085/1.116429

Hehe bara för att öka hans trovärdighet efter Statsministerutalandet. Det konstiga är inte att han söker jobb som turistchef utan det konstiga är att han gör det just nu när han borde ha fullt upp med att tillverka datorer. Låt oss säga att datorerna börjar tillverkas borde inte han vara involverad i detta istället för att börja jobba som turistchef Även om han skulle tillträda senare som turistchef så kan han ju inte se specielt långsiktigt på sitt företag. Jag menar det är ju inte direkt något hobbyföretag han har drivit igång utan ett globalt företag.
Jag gissar på att han söker jobb som turistchef för att han ska kunna finansiera datorerna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
"Efter att ha fått utstå bluffanklagelser och pratat öppet om vidlyftiga planer att bli statsminister visar nu Valdi Ivancic upp ännu en idé. Han har sökt jobbet som turistchef vid Region Blekinge i Karlskrona, skriver Blekinge Läns Tidning." http://www.idg.se/2.1085/1.116429

Hehe bara för att öka hans trovärdighet efter Statsministerutalandet. Det konstiga är inte att han söker jobb som turistchef utan det konstiga är att han gör det just nu när han borde ha fullt upp med att tillverka datorer. Låt oss säga att datorerna börjar tillverkas borde inte han vara involverad i detta istället för att börja jobba som turistchef Även om han skulle tillträda senare som turistchef så kan han ju inte se specielt långsiktigt på sitt företag. Jag menar det är ju inte direkt något hobbyföretag han har drivit igång utan ett globalt företag.
Jag gissar på att han söker jobb som turistchef för att han ska kunna finansiera datorerna

hahaah han är ju bara för rolig

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550