Vilken LCD? Centrum Q32 eller Tatung V32MCHK?

Permalänk
Medlem

Vilken LCD? Centrum Q32 eller Tatung V32MCHK?

Vilken TV tycker Ni jag ska slå till på för under 5000 kr?

Har redan en Centrum 6.1 förstärkare och tycker igentligen att det ser bäst ut med lika märke i bokhyllan, men naturligtvis vill jag ha det bästa för ca: 5000 kr.

Länk till Tatung NR1: http://www.alina.se/productInfo.aspx?T1=Hemelektronik%2fTV%2f...

Länk till Tatung NR2:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334624&view=detailed

Länk till Netonnet går ej, men den heter Iallfall Centrum Q32 HD

Har läst lite omdömen om Centrum-TVn på prisjakt och det verkar som att fok är hyfsat nöjda. Samtidigt har Tatung fått bra betyg från bla "IDG" och "Aftenposten".

Länk till omdömmen på prisjakt:
http://prisjakt.se/produkt.php?o=110707

Specen på de båda TV-aparaterna är så när som på identiska.

Vad gäller design vinner Centrum överlägset i mina ögon, men som sagt, funktion går före design i detta fall.

Så vad säger ni?

Visa signatur

Spelrigg:
CPU: AMD 7800X3D - GPU: RTX 4070 TI -
Moderkort: Asus B650 Creator - Chassi: Corsair 4000D
SSD: Samsung 990 PRO - CPU-kylning: EK-AIO Elite D-RGB
Skärm: Gigabyte M27Q IPS QHD

Permalänk
Medlem

Sitter och grubblar på precis samma fråga bland dessa två...
Enligt komplett.se verkar Tatung V32MCHK bättre(inga kommentarer på den andra). Har ingen aning.. argh.. *grubblar vidare*

Edit: Centrum Q32 HD, ska kolla upp lite om den TVn o.O
Edit: x__x Ingen aning... bor du halvnära en eller ett par butiker där som har hand om TVs kan du ju alltid besöka dom och se om de råkar ha en av dessa där. Själv ska jag nog dra till närmsta här och se om de har någon att nosa på

Permalänk
Medlem

Vart en Centrum Q32 HD iallafall. Får väll se om det är så mycket att hänga i julgranen, men annars har man ju 14 dagar returätt om det nu skulle visa sig vara skräp! Men jag skriver en rad här när jag testat TV.n för att underlätta för Er andra som vill veta mer om denna TV.

MVH

UPPDATERING:_________________________

Har nu testat min Centrum Q32 i ca två veckor nu, och har redan fått problem med den. Färgerna smetar ihop sig, tex är det en vit bakgrund blir det blått flimmer på vissa ställen av det vita. Och är det tex röd bakgrund bllir det gul färg. Jag misstänker att det är bildprocessorn som är kass, men är naturligtvis ej helt säker. Ska iaf skicka tillbaka den idag, så får vi se om jag får en hel TV tillbaka.

Visa signatur

Spelrigg:
CPU: AMD 7800X3D - GPU: RTX 4070 TI -
Moderkort: Asus B650 Creator - Chassi: Corsair 4000D
SSD: Samsung 990 PRO - CPU-kylning: EK-AIO Elite D-RGB
Skärm: Gigabyte M27Q IPS QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

UPPDATERING:_________________________

Har nu testat min Centrum Q32 i ca två veckor nu, och har redan fått problem med den. Färgerna smetar ihop sig, tex är det en vit bakgrund blir det blått flimmer på vissa ställen av det vita. Och är det tex röd bakgrund bllir det gul färg. Jag misstänker att det är bildprocessorn som är kass, men är naturligtvis ej helt säker. Ska iaf skicka tillbaka den idag, så får vi se om jag får en hel TV tillbaka. [/B]

Har du fått tillbaka TV:n ännu? Är problemen borta i såfall?

Visa signatur

//JARLEN :: ANTEC 3000B :: ASUS P5B :: Q6600 :: 6GB PC6400 :: GTX560Ti DCII TOP :: 2TB

Permalänk
Avstängd

Dom aparaterna är sådan allihop, bytte ut min mot en "antik" fetting (CRT?)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på Centrum 32Q1 (samma men svart) eller Matsui från Elgiganten. Tror dock på Elgigantens, då man lätt kan köra tillbaka teven om det är ett måndagsex.

Visa signatur

//JARLEN :: ANTEC 3000B :: ASUS P5B :: Q6600 :: 6GB PC6400 :: GTX560Ti DCII TOP :: 2TB

Permalänk
Medlem

man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem

Känns som att välja mellan koskit och hästskit. Tror inte QC finns på någon av de, och jag kan säga att det definitivt inte finns på centrum eller andersson.

Permalänk
Medlem

Som sagt, man får vad man betalar för. Sitter man och snålar med slantarna och förväntar sig en bra bild så går man bet.
Läs lite omdömen på www.prisjakt.nu och hitta en bra tv till ett rimligt pris istället. Popularitet är en bra kategori att sortera efter

Visa signatur

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom med 100 % dödlighet. - Lars Alfred Engström - Linköpings Universitet
Sebbe bloggar: www.gnask.nu

Permalänk
Medlem

Varför inte en märkes TV, verkar vara många som sitter o klurar på hur man ska kunna spara in ett par tusingar på att köpa dessa konstiga märken.

Är det inte bättre att lägga en slant extra och känna sig riktigt stolt och nöjd, det är ju ändå inte gratis vilken TV man än köper om man säger så.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk

Har åkt på samma nit som er förut men det lönar sig att köpa en bra tv. Köpte en mirai 32 som dock var helt ok dock var svärtan halvdan osv. efter det så kom man på att man måste ha nå bättre så då blev det en samsung 32r77 och den var riktigt bra faktiskt men nåt saknades så nu har jag en panasonicplasma och det är det enda rätta. Mirai och andra skitmärken fungerar jättebra på mindre tv men absolut inte på större. kanske att de är dåliga för att de köper panelerna från större tillverkare och större tillverkare säljer bara sina sämsta paneler

Visa signatur

Denver HIFI-systems for the pro