Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schizoe
Jag köpte min 360 i fredags, samma dag som det hade skeppats in till El-giganten, kan det vara så pass att den är fixad från "red ring of death" some de äldre boxarna ständigt råkar ut för?

Det är inte fixat. Finns rapporter om många Elite-enheter som varit felaktiga från leverans, eller blivit fått RLOD efter några timmar.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Det är väldigt troligt Schizoe, det är mest dom absolut första tillverkade modellerna som hade störst problem med det, xboxen utvecklas ständigt, även om man inte märker det. Små uppdateringar här och där hårdvarumässigt, typ bättre lim mellan kylfläns och processor etc
Kolla bak på din box när den va tillverkad, är det efter Februari 2006 så ska du sannolikt inte ha några problem

Alla har nog felet, min är från juni 2006 tillverkad då. Och kan nog tro den kolapsar snart också..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memphis
Ni som skickat iväg era xbox på lagning hur lång tid tog det innan den kom tillbaka?

Varierar, första gången jag skickade in fick jag vänta 1.5 vecka. Andra gången fick jag vänta 1 månad.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Ja det nya xbox360 elite låter ganska elit, när de kraschar ihop efter alla påstådda förbättringar.

Själv så har min xbox360 inte upplevt RLOD, och den enda FAIL va typ förra vintern när den helt plötsligt la av mitt i saints row när jag klev ur en bil, men gick igång sen.

annars under de 23 och en halv månad jag haft den så har de funkat klockers.
Ni får tycka vad ni vill men jag betraktar min xbox360 som elite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thaa_solon
Ja det nya xbox360 elite låter ganska elit, när de kraschar ihop efter alla påstådda förbättringar.

Själv så har min xbox360 inte upplevt RLOD, och den enda FAIL va typ förra vintern när den helt plötsligt la av mitt i saints row när jag klev ur en bil, men gick igång sen.

annars under de 23 och en halv månad jag haft den så har de funkat klockers.
Ni får tycka vad ni vill men jag betraktar min xbox360 som elite

Akta dig, min 360 fungerade felfritt från 1:a december 05 ända fram till sommaren i år, då grafikkortet plötsligt dog.;)
23½månad?! Hur tidigt fick du din egentligen?

Permalänk

har microsoft slutat med att erbjuda gratis live guld i en månad när man skapar en ny användare??
för jag skapade en nyss och fick inget gratis guld.. ska man välja något speciellt när man skapar användaren eller har dom helt enkelt slutat erbjuda det ; ( ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badassShole
har microsoft slutat med att erbjuda gratis live guld i en månad när man skapar en ny användare??
för jag skapade en nyss och fick inget gratis guld.. ska man välja något speciellt när man skapar användaren eller har dom helt enkelt slutat erbjuda det ; ( ?

En kompis gjorde det senast igår på min box, så ja det skall fungera. Men det kanske är så att du redan skapat 4 konton tidigare på din box? Då går det nämligen inte att få fler, då det är max 4 gratis live/360.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

mm så är det nog ; ) då är det dags för att börja betala för live då..

Permalänk
Medlem

funderar på att köpa en 360, men den här prissänkningen funderar jag lite på. i Sverige har det ju ännu inte hänt något, och kommer det att hända inom den närmsta tiden?

vore lite surt om jag köper en idag och 1 oktober sänks priset. någon som har en aning om hur det ligger till?

Permalänk

http://prisjakt.se/produkt.php?pu=48116 Kolla där om du inte tycker att det har skett en prissänkning

Hur billigt som helst ju

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
http://prisjakt.se/produkt.php?pu=48116 Kolla där om du inte tycker att det har skett en prissänkning

Hur billigt som helst ju

Börjar ju kosta lika mycket som förr. För ett tag sen kostade det ju typ 2700 kr för Premium.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i en premium för 2800kr. Beställde på SIBA. Väntar på den nu. Bör komma idag eller imorgon.

Den stora frågan är ju då, kommer det vara med HDMI eller inte?

Jag är nöjd vilket fall då jag inte märkte några eftersläpningar eller sämre bild för att jag körde med component när jag lånade en xbox för ett tag sen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Du lär inte få några eftersläpnigar/sämre bild så länge du kör hdmi/component eller vga till dator skärm. Alla dom 3 ger förstklassig bild.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Du lär inte få några eftersläpnigar/sämre bild så länge du kör hdmi/component eller vga till dator skärm. Alla dom 3 ger förstklassig bild.

Xbox finns bara med hdmi eller componet så vga är ganska ointressant i denna tråden.

Jag kör med component till min KDL40U2000 och märker inga eftersläpningar.

Visa signatur

p3 Coppermine @ 999 Mhz | ATi 700 | 256 SDRAM @ 133Mhz CAS3 | 40 Gb | 17" CRT |

AMD Sempron 3000+ | 6600GT | 1024 ddr @ 200Mhz | 750 Gb | 21" CRT |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathen
Xbox finns bara med hdmi eller componet så vga är ganska ointressant i denna tråden.

Jag kör med component till min KDL40U2000 och märker inga eftersläpningar.

Klart man kan köra med VGA.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathen
Xbox finns bara med hdmi eller componet så vga är ganska ointressant i denna tråden.

Jag kör med component till min KDL40U2000 och märker inga eftersläpningar.

Höhö, du kan köra med vga, hdmi, component och några till. du behöver bara köpa extra kablar. Hur tror du alla kör 360 på sina dator skärmar? Med scart:P?

Permalänk
Avstängd

Köp en ny baksida bara så får du vga, digitalljudutgång, 4 x USB 2.0 och två inbyggda fläktar för bara 279 kr

Har köpt en själv, ångrar inte en sekund.

68397 @ www.kjell.com

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Köp en ny baksida bara så får du vga, digitalljudutgång, 4 x USB 2.0 och två inbyggda fläktar för bara 279 kr

Har köpt en själv, ångrar inte en sekund.

68397 @ www.kjell.com

Så man kan alltså koppla in sina hörlurar rakt in i den så får man ljud från 360n? Isåfall slår jag nog till och köper en sådan. Bonus är ju även fläkten och massa andra uttag.

Permalänk
Inaktiv

Höjer eller sänker extrafläktarna ljudnivån? Någon som har en box med hdmi?

Permalänk
Avstängd

Kan säga direkt att de inte höjer ljudet. Däremot så blir det mycket svalare kring boxen och där bakom fläktgallrena där luften åker ut.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Inaktiv

okej, då blir det nog en sådan när jag köpt xboxen
Är det någon som har fått en box med HDMI ännu?! Jag vill köpa en XBOX som inte krashar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
okej, då blir det nog en sådan när jag köpt xboxen
Är det någon som har fått en box med HDMI ännu?! Jag vill köpa en XBOX som inte krashar!

En sådan manick kan faktisk skada orginalfläktarna i Xbox 360'n. Endel kan t.o.m. bränna sönder elkontakten i Xbox 360'n.

EDIT: För er som har uppdaterat Bioshock med den senaste patchen, och upplever att det fryser för 1-2 sekunder, så är lösningen att man rensar cache minnet och alla patchar.

Det funkade fint för mig!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
okej, då blir det nog en sådan när jag köpt xboxen
Är det någon som har fått en box med HDMI ännu?! Jag vill köpa en XBOX som inte krashar!

Hur vet du att boxarna med HDMI inte kommer att haverera?

Permalänk
Inaktiv

de flesta havererar förr eller senare, jag vet hur man lagar/ser till att de aldrig mer crashar, har redan reparerat 5 st!

Permalänk
Inaktiv

Hur gör man det då? Är det inget som MS borde ha fattat också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Hur gör man det då? Är det inget som MS borde ha fattat också?

Att laga dem är inget större problem. Att se till att problemet inte händer igen är desto svårare. Antagligen skulle MS behöva göra en total omdesign på hårdvaran i maskinen för att fixa det. Alla åtgärder som har gjort för närvarande skjuter bara upp problemet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Skate recenserat på IGN
http://xbox360.ign.com/articles/818/818832p1.html
verkar jävligt bra

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Någon här som lirat/lirar Blue dragon ?
sitter just nu och funderar på om man ska köpa det eller ej, hur är storyn och hur snabbt kommer man in i spelet? Och hur många gameplay hours beräknas man spendera på det samt finns det mycket att göra vid sidan om själva storylinen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
Någon här som lirat/lirar Blue dragon ?
sitter just nu och funderar på om man ska köpa det eller ej, hur är storyn och hur snabbt kommer man in i spelet? Och hur många gameplay hours beräknas man spendera på det samt finns det mycket att göra vid sidan om själva storylinen ?

Har lirat runt 10 timmar nu och spelet är rätt Meeh vi det här laget. Otroligt ensida och stereotypiska karaktärer, en story som man inte direkt känner något för och konstanta FPS problem. Själva levlandet och striderna är rätt trevliga dock och fungerar för det mesta, men det är inte direkt något revolutionerande Next-gen Rollspel direkt.

De enda "Sidequests" jag har hittat sålänge är att få alla Achivments, vilket är en bra bitch. Men då har jag åandra sidan inte ens fått alla karaktärer ännu.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Skate recenserat på IGN
http://xbox360.ign.com/articles/818/818832p1.html
verkar jävligt bra

Om du inte laddat ner demot och spelat bör du göra det snarast Sjukt roligt. Dock enormt svårt. Ett givet köp när det släpps.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |