Monsterdatorn Blackbird 002 från HP

Permalänk
Medlem

Hmm nu kommer jag kanske att sätta igång en lika naiv och korkad diskussion som den om iPodarna, men hmm, skulle det där vara någon slags värstingdator, hmm. Fabriksöverklockad är ju fint, men det finns det ju även andra tillverkare som gör, har för mig att det fans något företag som skeppade fabriksbyggda datorer med extrem överklockning med Vapochill kylning etc. Tror samma företag gjorde någon slags skärm som var ihopsatta av fem stycken skärmar etc. Hur som helst, är inte Apples värsta konfiguration med dubbla quads och 16gb i minne etc värre, och den har mer än ett halvår på nacken. Även dell har ju värsting burkar eller? Men å andra så bedömer jag som 3d grafiker och video/film redigerare prestanda något annorlunda än spelfantaster. Ähh jag blev bara förvånad över att jag inte blev mer imponerad över konfigurationen.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

Appropå det så är det någon som vet vad som gäller för dessa tillverkare om de vill sälja en cpu överclockad? På grafikkortsmarknaden är det ju vanligt men inte alls lika vanligt när det gäller minnen och processor? Konstigt med tanke på procentuell överklockningsmöjlighet cpuvsgpu. Måste de stå för egen garanti eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beno
$2,500 för bara chassit!!! Då får man hoppas det ingår en helnatt med en valfri Playmate:-)

Kollade upp det där lite, och han säger fel. Det pris han nämner är för den billigaste konfigurationen av Blackbird. Chassit säljs inte separat.

Citat:

Pricing is dependent on configuration, but will range from approximately $2,500 to $7,100 USD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Kollade upp det där lite, och han säger fel. Det pris han nämner är för den billigaste konfigurationen av Blackbird. Chassit säljs inte separat.

Men då får man betala $2500 om man nu vill ha chassit.

Fick svar från HP lab idag om när dem kan tänka börja sälja den i Sverige.
Och vi får vänta tills nästa år för en global lansering.
Om det nu blir en global lansering av den.