löjligt av bbb inte erbjuda uppgradering.

Permalänk
Medlem

löjligt av bbb inte erbjuda uppgradering.

Tycker ni andra som är "gamla" kunder till BBB/Telenor också att det är löjligt att vi som är befinltiga ADSL kunder inte erbjuds att uppgradera till ADSL 20 pro med 3 mbit upstream ?

Jag tycker det är löjligt och är besviken på BBB...

Vad tycker ni andra ?

Permalänk

det går fint att uppgradera för befintliga kunder med.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
det går fint att uppgradera för befintliga kunder med.

japp!

Permalänk
Medlem

jaså ?

Vart då ? hur ? Inte på deras websida iaf...dä kan man bara välja 2,8, eller 24 mbit med 1 mbi upstream..jag vill ha 20 ner och 3 upp..

Ni kanske menar att jag skall ringa till deras kundsupport och sitta i 1 timme i telefonkö för få besked från någon som inte vet något eller som kan ge besked?..för det är min erfarenhet av deras s.k support..

Mail har jag skickat men inte fått svar...

Berätta hur jag får 3 upp om jag är befintlig kund ....

Permalänk
Medlem

Re: jaså ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av drax
Vart då ? hur ? Inte på deras websida iaf...dä kan man bara välja 2,8, eller 24 mbit med 1 mbi upstream..jag vill ha 20 ner och 3 upp..

Ni kanske menar att jag skall ringa till deras kundsupport och sitta i 1 timme i telefonkö för få besked från någon som inte vet något eller som kan ge besked?..för det är min erfarenhet av deras s.k support..

Mail har jag skickat men inte fått svar...

Berätta hur jag får 3 upp om jag är befintlig kund ....

Jag kan uppgradera över portalen.
Min gissning är att du har över 2600meter till telestationen, eller så kanske BBB inte har fixat portalen för just dig.

Jag tycker personligen du borde ringa (en timme är att överdriva)
för att få reda på svar, du kommer inte så långt genom att skriva på sweclockers dessvärre.

Permalänk
Medlem

om du läser igenom den långa tråden om deras 20/3 tjänst så ser du att följande scenarois kan bero på detta.

1. Du har för långt från stationen, gränsen ligger på 2700m. (inte 2600...)
2. Din station har blandad lucent-ericsson utrustning som i dagsläget inte är kompatibelt med annex-M. För detta krävs Ericsson only i din station.
3. Vid års skiftet skall bbb fixa till lucent-ericsson stationerna.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Älskar den här typiska mentaliteten hos adsl kunder.
Det verkar som på många att det är företagens skyldighet att leverera det bästa som finns och till ett minimalt pris. Är det minsta lilla problem så är företaget världens sämsta skit även om de inte kan påverka ledningarna till fastigheten. Istället för att sitta och klaga och prata skit om deras "såkallade support" så byt leverantör om det inte passar eller ha inte en internetanslutning alls.

Men kom ihåg att företaget finns för att tjäna pengar på dig. Såsom 99% av alla andra företag. (inte de idéella osv ) Inte att serva dig med en sketen bredbandsuppkoppling som de flesta verkar tro.

Detta borde väl skapa en diskussion hoppas jag.

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Medlem

När väl tjänsten är cementerad och finns tillgänglig för merparten av BBBs kunder är jag helt övertygad att de kommer att göra något utskick.

Men i dagsläget är det bara onödigt då många som tidigare nämnts sitter kopplade mot stationer som inte än är kompatibla med Annex-M.

Är väl inte så konstigt att BBB inte skyltar med tjänsten än?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
om du läser igenom den långa tråden om deras 20/3 tjänst så ser du att följande scenarois kan bero på detta.

2. Din station har blandad lucent-ericsson utrustning som i dagsläget inte är kompatibelt med annex-M. För detta krävs Ericsson only i din station.

Vet att det är en ett gammalt inlägg, men påstående nr 2 stämmer inte till dags datum.

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
Vet att det är en ett gammalt inlägg, men påstående nr 2 stämmer inte till dags datum.

Så du söker upp en gammal tråd bara för att säga att ett av inläggen inte stämmer? Vettigt.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.