Mordet i Helsingborg och våldet i Sverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Bara för man är kritisk till något behöver man inte tramsa till det. Skriv att ni ogillar invandrare(det gör jag med, speciellt araber) och ni behöver inte ursäkta er med "jag är inte rasist". Det ser bara löjligt ut att skriva "Invandrare" och liknande.

Men löjligast är nog att skriva som du :D:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Men löjligast är nog att skriva som du :D:D

Eh? Är det löjligt att vara uppriktig?
Väldigt konstig åsikt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Det är just det här som strular till det, har man starka åsikter (eller bara åsikter) om invandringen då är det väldigt kontroversiellt och då måste man ju vara nynazist. Går en enda politiker och yppar något sådant hängs personen ut som rasist i Aftonbladet.

Kanske inte så konstigt att saker är som de är. Fler behöver säga vad de verkligen tycker så att frågan kommer upp i mer normala sammanhang. Personer med utländska föräldrar, som jag, det är vi som hörs utan att bli kallade rasister för det vore ju konstigt att säga så om oss. Men fy skam för den som är helsvensk och nynnar på nationalsången eller kanske säger lite om vad denne tycker om vår blinda invandringspolitik.

Svenskar är helt enkelt för j-a snälla och accepterande.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eh? Är det löjligt att vara uppriktig?
Väldigt konstig åsikt.

Säger man att man ogillar araber så förstår man inte att alla är individer oavsett kön eller etnisk bakgrund. Säger man något annat är man allt bra löjlig, precis som [cyb].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Säger man att man ogillar araber så förstår man inte att alla är individer oavsett kön eller etnisk bakgrund. Säger man något annat är man allt bra löjlig, precis som [cyb].

Individer från samma kultur har ofta övergripande gemensamma nämnare när det gäller kultur och språk. Man är bara unik till en viss grad, ens omgivning och arv spelar också roll.
Araber har inga egenskaper jag finner värda att ha här. Dessutom är i princip alla religiösa.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Individer från samma kultur har ofta övergripande gemensamma nämnare när det gäller kultur och språk. Man är bara unik till en viss grad, ens omgivning och arv spelar också roll.
Araber har inga egenskaper jag finner värda att ha här. Dessutom är i princip alla religiösa.

Detta säger mer om dig än om araber.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Detta säger mer om dig än om araber.

Har jag några fel i mitt resonemang eller skrev du så för du hade brist på argument?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se