Permalänk

8800GTS Tillverkare

Hallå där !

Jag undrar om det finns någon tillverkare som ni tycker utmärker sig extra bra i kvalitet.

Funderar på att köpa ett 8800GTS 328MB eller ett 8600GT 256MB.

Har för tillfället fortfarande Win XP, och Gainwards 8800 kort är det enda som (enligt komplett och db) klarar windows xp. Är det någon fördel med att ha t.ex XFX "pure win vista" kort ?

Har för nuvarande ett 6600GT så jag tycker själv inte att det verkar lönt att ta 8600GT. Blir väl ändå bara "mellan" inställningar som gäller med det också, har WiC och Crysis i åtanke.

Tack

Permalänk
Medlem

o_O

Alla kort "klarar" XP... eller mer korrekt: XP klarar alla kort.

"pure vista" eller "certified for Vista" är bara PR snack. Betyder ingenting.

XFX jo visst... men senaste veckan så har två trådar dykt upp där folks gtS kort har gått sönder efter nästan ett år. Kan vara sammanträffande dock.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Herregud när ska folk förstå att det inte är någon skillnad på korten.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk

Alright, ville bara vara säker på saken.

Förresten tycker ni att det är lönt att byta från 6600GT till 8600GT ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberSoldat
Alright, ville bara vara säker på saken.

Förresten tycker ni att det är lönt att byta från 6600GT till 8600GT ?

Nej,bättre att spara till ett 8800.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört är asus mer klockvänliga )

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så finns det mycket BS på forumet också.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Så ni säger alltså att samtliga tillverkare följer Nvidias referensdesign och ingen gör något extra för att sticka ut?

/Snail

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snail
Så ni säger alltså att samtliga tillverkare följer Nvidias referensdesign och ingen gör något extra för att sticka ut?

/Snail

Vad jag har sett och läst så ligger det till så. Undantagen är ju de kort som är klockade. Sen finns det rykten om att vissa tillverkare har bättre komponenter på sina kort men det är ju som sagt rykten. Vad jag vet så är detta obekräftade rykten.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Va trist isf, annat var det förr. Men det blir ju mycket lättare vid ett köp, bara att ta det som är billigast.

/Snail

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |