Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nya högtalare från Creative

Permalänk
Melding Plague

Nya högtalare från Creative

I takt med att bärbara datorer blir populärare ökar även behovet av tillbehör till dessa. Allt fler använder sina bärbara datorer som stereo-apparater vilket kräver ett par högtalare. Creative har idag släppt de högtalarna Gigaworks T40.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Brukar köpa billigaste högtalarna jag kan hittar i en datorbutik när jag är på semester sedan lämnar jag dom på hotelet. Finns ju viktigara saker man måste får med sig hem från solsemester i Grekland.

Annars har jag en minihögtalare som jag har till min PSP, perfekt att ha på bussresor till fjällen och annat

Permalänk
Medlem

Portabla? Jag har ett par T20 och jag skulle definitivt inte släpa med dom på semestern är ju inte några direkt små högtalare vi pratar om.

Permalänk
Hedersmedlem

Portabla är dom väl inte direkt, vanliga 2.0 högtalare ju.

Men usch sicket överpris. Skulle absolut inte betala så mycke för vanliga bordshögtalare.

Permalänk

1 500 kr... spelar de ens bra?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Sjukt icke prisvärt, och definitivt inte portabla. Pratar man portabel i datorsammanhang ska de få plats i en vanlig laptop-bag imho.

Vill man ha små, bra, vanliga högtalare tittar man såklart på mindre, aktiva studiomonitorer från ex. Behringer, Edirol osv som är typ tusen gånger bättre än dessa Creative.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag skrev en gnälltopic på Creatives forum om hur dyra de var. Gigaworks T20 kostar 690:- på webhallen, och T40 kostar 1675:- (inte inne än förstås).

Vad är det för skillnad? Jo de har gjort en större låda och satt in 2x extra midrange element. Om vi nu säger att midrange elementen är den massivt dyra delen i högtalaren, då pratar vi kanske max +90% i pris om man tittar krasst på vad man får. Men den ligger på +143% jämfört med T20.

Som squonk sa, sjukt icke prisvärt.

Permalänk
Medlem

Då tror jag definitivt ett Z-2300 från logitech låter bättre för samma peng. Ja visst, lite mindre portabla, men som någon sa, dessa hör väl inte heller till den kategorin..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd

Jag gillar inte Creative.

http://vendors.bluwiki.org/#Creative_Technology

Köper hellre Logitech, JBL, Altec Lansing, Klipsch eller nåt.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Nej nej nej nej nej!
Sitter hellre med mina inbyggda, sprakande missfoster till så kallade högtalare och lyssnar på mp3 i 96 kbps än faktiskt köper de där bojorna.
Jag har portablare högtalare i klädskåpet som står och dammar, ett par gamla microlab. Nu när jag tänker på det, jag ska ta och gäva fram dem och se om jag inte kan använda dem istället för de högtalare (från Creative) jag har nu, dessa har för lite mellan och bas för mina öron.
Nej, aldrig mer Creative. Logitech fungerar och då får man till samma pris, bättre val med andra ord. Logitech har vi på stationära familjedatorn, å jädrar vad skönt ljud det är i dem, tackar brorsan för det, aldrig att de krånglar eller segar eller någonting.
Mer dåliga erfarenheter av Creatives åbäken kan jag vittna om. Kompis köpt nya, för många kronor. De ser snygga ut, ser ut att ha riktigt bra diskant. De låter skit, de distar på disten när disten sätter i och de är sköra, tål inge stryk alls, jag petade på ett av elementen och den började genast låta som om man slagit den med en yxa, vassa delen före. Som tur var gick det över efter en stund när den typ skakat sig tillrätta igen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Creative har dock en hel del bra högtalare. De köpte ju upp Cambridge Soundworks för många år sedan. Dessutom har Gigaworks T20 fått bra kritik, så eftersom T40 är väldigt lik bör även de vara bra. Synd bara att det är överpris på dem.