Vilken film såg du senast?

Permalänk

War - 4/10
I stort sett alla actionfilmers dåliga manus kombinerat i ett. Finns inte en chans att scenariot skulle kunna vara verkligt, vilket åtminstone gör att jag tappar intresset. Tyckte inte ens actionscenerna var bra.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem

1408 - 8/10
Mycket bra rysare! Liknar The Shining på något sätt. Det andra roliga är att det är en svensk regissör.

Permalänk
Medlem

Espinazo del diablo, El (2001) (aka The Devil's Backbone) - 6/10
Spansk (Fantasy / Horror / Mystery / Thriller) film från skaparen av Pan's Labyrinth. Trodde den skulle vara bättre, men var rätt ok ändå.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

300 - 9/10
Vart riktigt impad måste jag säga.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Life 9.5/10

Riktigt rolig film, en av mina favoritfilmer i komedi genren

Permalänk
Medlem

Perfume: The Story of a Murderer (2006) 6/10
Crime / Drama / Thriller med ett par välkända namn, så som Dustin Hoffman och Alan Rickman,
filmen var lite för lång (nästan 2½ timme enl. IMDb) och vissa scener kändes lite väl utdragna, men annars var den OK.

Filmtiteln hade kunnat vara Scent of a Woman

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

The Last Starfighter (1984) - 6/10
Ännu en gammal film som jag bara hade vaga minnen av som jag införskaffat på HD-DVD. På gott och ont...

Handling:
"A videogaming boy, seemingly doomed to stay at his trailer park home all his life, finds himself recruited as a gunner for an alien defense force."
Så, vad tyckte jag?
Hmm, ja det var ju länge sedan jag såg den. Jag kan inte varit mer än kanske 9-10 år första gången. Den var väl inte fullt så bra som jag kom ihåg den.
Man kan ju säga att den är väldigt 80-talig, men charmig.
Det intressantaste med filmen är nog att den var först ut med att använda endast 3D-renderade effekter. Inga modeller eller sånt trams här inte

Permalänk

The Devil Wears Prada - 8/10
Jag var mycket kritisk till idén och handlingen innan jag såg den, men efteråt tycker jag att den var riktigt bra. Bra budskap, underbart skådespel och en stor portion humor. Definitivt sevärd.

Permalänk
Medlem

Ghostrider, det var en rejält usel film. Snacka om bortkastade pengar.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Eldflugornas Grav (Grave of the Fireflies)

Animerad film från -88. Tyckte den var lite seg i början men annars så tyckte jag den var riktigt bra, nästan så det kom några tårar i slutet ^^. och jag är inte den som brukar sitta o lipa till filmer.. 4.5/5

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

The Illusionist - 7,5/10. Prestige var bättre.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

gangster 5/10 väldigt knäpp handling och dåliga skådespelare (iallafall antonios syster)

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Zwartboek - 3/5
Bra Holländsk film om en judisk kvinna som spionerar åt motståndsrörelsen i Holland under ww2.

Visa signatur
Permalänk

Fight Club - 8/10

Första gången jag såg denna omtalade film, den var grym!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

The Untouchables - 7/10. Bra film, tyckte bara musiken i filmen var lite FEL!

Pulse - 4/10. Rätt så lam "skräckfilm".

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

American Psycho
Gillar inte att betygsätta saker och ting. Gillar filmen skarpt, mitt bästa dvdköp någonsin (gav 1 kr hihi).
Bale är lysande som yuppie och jag fullkomligt älskar den inbördes tävlan karaktärerna har om vem som får bord på hetaste restaurangerna, vem som har snyggast visitkort osv.
Bale är för övrigt min favoritskådis.

Läste boken för inte så längesen och den var nästan väl graphical. Men filmen är skön, väldigt psycho.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Självklart säger jag Sin City eftersom jag såg den för bara några timmar sen:) Min absoluta favoritfilm! Fullkomligt älskar den, finns inte många filmer som är lika "konstiga" Sen att Tarantino har varit med och regisserat på ett hörn gör inte saken sämre! För er som inte sett den, se den omgående!

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

4: Rise of the Silver Surfer 6/10 - Marvel hjältarna igen, var rätt hyffsad, inget speciellt, ungefär som ettan.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

The Bourne Ultimatum.

Betyg alltså... jag vet ärligt talat inte. Storyn lyste med sin frånvaro, men samtidigt var det inte en lugn stund, så jag blev ju inte direkt uttråkad. Så om man ser det som att en film ska ge något, framföra ett budskap eller liknande så får den en svag 1/20. Men om man ser till underhållningsvärdet så är det åtminstone en 7/10.

Kan ju inte säga att jag blev direkt påverkad av filmen, det var en stunds tisfördriv.

Permalänk
Medlem

The Return of the Pink Panther
10/10 Sjukt rolig. Peter Sellers: the one and only!

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk
Medlem

Alive (1993).
Baserad på en sann historia om olyckan i anderna där "Uruguayan Air Force Flight 571" störtar.
http://imdb.com/title/tt0106246/

10/10. Fantastiskt bra film efter alla dessa år.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Transformers - 8,5/10. Konstant action nån? Sen var specialeffekterna äckligt bra.

Hot Fuzz - 8,5/10. Var bara tvungen att se denna efter att jag såg Shaun of the Dead. Vissa saker i filmen var sjukt roliga. Sen blev jag också rätt så chockad när man såg allt gore i filmen. En komedifilm... med gore? Wtf.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Resident Evil: Extinction .. helt okej för att vara en trea, okej för å va en spel film också iof

Permalänk
Medlem

Hostel Part 2 - 5/10. Baahh vilken besvikelse. 1:an var grym, men denna... katastrof. Var va all porr? Allt slakt? All action? Inget hände ffs!

Perfect Stranger - 5,5/10. Kändes som en vanlig thriller man sett 100 gånger. Inget nytt. Men men... Halle Berry.... oh mama...

Black Sheep - 5/10. Egentligen ger jag filmen 0/10, men bara för att filmen fick mig att skratta så mycket så får den 5/10. Så jävla kass film att den är rolig, om ni förstår mig. Var faktiskt längesen jag skrattade så mycket...
SE DEN MED EN KOMPIS!!!

Hip Hip Hora - 5/10. Fattar inte varför jag såg denna, den var på tv så wtf tänkte jag.

War - 7,5/10. Överraskande bra. Jason Statham äger, också Jet Li. Gillade dock inte slutet, filmen hade fått 8/10 om inte slutet sög så mycket.

Det blev mycket film...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Superbad

10/10

Så sjukt bra bara : > kommer säkert inte gilla den lika mycket om några år, men nu satt den helt perfekt. Mycket bra skrivet manus, grymma skådespelare, allt var perfekt : >

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

såg "The Kingdom" igår. den var spännande och mycket pang pang, kanske en 8/10 ?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Behind the mask : The rise of Leslie Vernon

6/10

Dokumentärfilmare följer uppstickare inom branschen där Freddy Krueger & Jason Vorhees är mest kända. Typ en behind the scenes på en skräckfilm kan man säga, lite parodi och så. Rätt skön!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Shooter

8/10

En av de bättre filmer jag har sett i år.

http://www.imdb.com/title/tt0822854/

Permalänk

Reign of fire - mycket bra film.

Permalänk
Medlem

Dead Silence - 6/10. Rätt så tråkig film, gillade dock slutet, lite Saw känsla. (Inte konstigt dock, James Wan har gjort filmen.. -_-)

How High - 3,5/10. SERIÖST?! Många av mina kompisar sa att denna filmen är bra och rolig. Detta måste vara den sämsta filmen jag sett på länge. Torr humor, idiotisk och allmänt dålig!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN