Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

OCZ lanserar fler Nvidia SLI-moduler

Permalänk
Melding Plague

OCZ lanserar fler Nvidia SLI-moduler

Tillverkaren OCZ har idag släppt fler ddr2-minnesmoduler i sin Nvidia SLI-serie som speciellt är utvecklat för Nvidias SLI-styrkretsar med stöd för den utökade spd-tekniken epp (enhanced performance profiles).

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad ger egentligen SLI minnen för skillnad. Orka hålla på med sådan marknadsföring, är det optimerat för sli eller?

Hög volt men dålig latens. mina minnen(OC900Mhz 6400) kör CL4 på lägre volt...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Avstängd

Det låter tuffare med Minnen som körs i SLI

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Vad ger egentligen SLI minnen för skillnad. Orka hålla på med sådan marknadsföring, är det optimerat för sli eller?

Det låter förbannat häftigt hos fjortisarna att ha ÄKTA SLI-minnen! Nae men seriöst, det finns inga extra features på dessa minnena jämfört med motsvarande högprestandaminnen från någon annan tillverkare, samma med dom "Crossfire-certifierade"-minnena. Mina minnen är också "SLI-Ready" or what ever they call it, men vad spelar det för roll, SLI suger ju ändå än så länge :).

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Avstängd

nja Sli suger inte direkt men det är ju inte helt ok. Typ nästan inga spel ger den prestandan som Nvidia sa att Sli skulle göra :(. Men men det ger fina 3dmarks scores ^^, Quake 4 är det enda spelet som jag vet ''stödjer sli'' och KAN ge 80%mer boost om man kör med SLI i quake4 spelet.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Det är ett förbannat fult sätt att marknadsföra prylar på eftersom det inte har något att göra med grafikkortet.
Undrar om dom tänkte på att "vi" som går snäppet längre kommer välja annat minne för att det är rent löjligt att ha ett SLI-minne.
Hade inte brytt mig om dessa var bäst pris/prestanda, namnet är ett skämt..

Har en nVidia-certified CPU-fläkt, vad det nu är.
Nästa upp är väl Lamborghini datorer.. eller vänta..

piddeman:
Det finns inget som heter SLI som är relaterat till minnet, det är ett fult säljknep och inget annat..

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Avstängd

okok

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Har sådanna minnen fast med högre frekvens, slifunktionen är värdelös om man själv vill pilla på minnena, eller klock i allmänhet. Men de är goa att ha, då de klarar höga frekvenser. Men ena mitt klarar inte av 2.35volt, som utlovats:(

Permalänk
Medlem

Att de har SLI certified är för att de har fått dessa godkända av Nvidias testlabb.
Så, njae, skulle inte vilja kalla det fult marknadsföringsknep. De degar en hel del för detta nämligen och minnena går igenom hårda tester hos Nvidia. Det hade i alla fall jag utnyttjat om jag startade en fabrik som tillverkar minnen. Detr är ju ändå ett kvitto på att minnena är kvalitets-testade.

Fattar inte varför alla skall gnälla på detta varenda gång det kommer upp nyheter från OCZ. Om SLi inte betyder något för er så skit i det istället, det är ju ändå inte bara det som är poängen med minnena.

Permalänk
Hedersmedlem

Ok så SLI certified på minnen handlar bara om att minnena är testade noga (nog inte alla men stickprover) hos nvidia och de ger sin rekommendation att använda de i premiumsystem (system med bl.a. SLI:ade grafikkort)?
Fast det har inget att göra (tekniskt) med grafikkort och SLI-tekniken för att kombinera prestanda från dem.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Det är ett förbannat fult sätt att marknadsföra prylar på eftersom det inte har något att göra med grafikkortet.
Undrar om dom tänkte på att "vi" som går snäppet längre kommer välja annat minne för att det är rent löjligt att ha ett SLI-minne.
Hade inte brytt mig om dessa var bäst pris/prestanda, namnet är ett skämt..

Har en nVidia-certified CPU-fläkt, vad det nu är.
Nästa upp är väl Lamborghini datorer.. eller vänta..

piddeman:
Det finns inget som heter SLI som är relaterat till minnet, det är ett fult säljknep och inget annat..

det finns ju redan Acer Ferrari

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ok så SLI certified på minnen handlar bara om att minnena är testade noga (nog inte alla men stickprover) hos nvidia och de ger sin rekommendation att använda de i premiumsystem (system med bl.a. SLI:ade grafikkort)?
Fast det har inget att göra (tekniskt) med grafikkort och SLI-tekniken för att kombinera prestanda från dem.

Kan inte exakt svara på om det tekniskt sett har något att göra med SLI. Min spontana gissning är nej.
Jag har pratat med OCZ ett par gånger och fått uppfattningen om att det handlar om att stickprover blivit testade och uppfyllt de krav Nvidia ställer på minnestillverkare för att få deras godkännande.
Hade det varit en enkel match att få sina minnen godkännda enligt Nvidias preferenser så hade nog fler tillverkare gått igenom detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
det finns ju redan Acer Ferrari

Min poäng exakt

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Minnena stöder epp och för att använda det så krävs det nvidia-styrkretsar. "Mysteriet löst".