8800 GT vs. Radeon 2950 Pro

Permalänk
Medlem

3d mark ja det man vill veta är hur det presterar i spel jag skiter rent utsagt i 3d mark

Permalänk

Varför kan vi inte få lite tester nu då... kortet kommer om mindre än 3 veckor ju.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
Blir svårt att säga, tror det blir ganska jämt faktiskt för en gångs skull. Det är onödigt att spekulera i det dock för det bara går inte, men jämt lär det bli det tror jag.

Skulle dock hoppas på att RV670 skulle va starkare då jag gärna skulle se något positivt hända för ATI/AMD just nu.

Jo svårt att säga kan jag förstå med tanke på att korten inte kommit ut än..
Men man måste ju få veta om man ska köpa ett 8800GT eller vänta på 2950pro! hehe
Har inte uppgraderat mitt system på väldigt länge och vänta lite mer än 1 mån på ati kortet innan man kan jämföra känns jobbigt.
Kan ingen bara säga till mig att 8800 gt kommer vara bättre så jag slipper grubbla 8-)

Permalänk
Medlem

Det är ju bara 17 dagar mellan 8800GT och "2950", så länge kan du väl vänta om du verkligen vill veta vilken som är bäst. Om du bara vill intala dig själv att 8800GT är bäst för att du vill ha nytt så fort som möjligt så är det väl bara att slå till. Ditt val liksom!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

För mig är det en självklarhet att vänta tills båda finns tillgängliga eller iaf bra tester som visar resultat för båda kortena i olika spel. Vågar bara inte satsa på endera då jag har inte den blekaste aning vilket som kommer vara bättre när man tar i beakt saker som:

Prestanda, låg och hög upplösning, AA prestanda (kanske 2950 fortfarande har samma ineffektiva sätt att hantera AA?), överklockningsmöjligheter, ljudnivå osv. Som sagt själv har jag inte den blekaste aning vilkendera som kommer ha mera valuta för pengarna och bara måste invänta tills resultat finns för båda kortena. Vilken tillverkare jag stöder har ingen större betydelse men skulle gärna sätta mina pengar i ATI just nu för jag vill ha balanserad marknad för då blir konkurrensen hårdast och tvingar tillverkarna att jobba på utvecklingen.

Lite resultat dyker säkert rätt så snabbt upp tror jag då man ser hur stor intresse dessa kort har haft hittills, skulle inte bli förvånad om det dyker upp redan inom en vecka lite resultat på åtminstone 8800GT. Själv brukar jag gilla att spekulera vilket blir bättre förrän ens hårdvaran finns ute på marknaden baserat på den infon som finns tillgänglig brukar jag ofta ha rätt men denna gång är det ett stort frågetecken mellan dessa grafikkort.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Jo jag vet, vänta på tester är väl det jag får göra...snyft*

Permalänk

Ingår black box i 2950-korten?

Permalänk
Medlem

Men snälla

Det var tusen år sedan jag skrev något här, om jag nu gjort det någon gång alls. Till saken.

3DMark är gjort för att effektivt testa ett grafikkorts fulla prestanda med hjälp av den bästa grafiken up to date. Problemet när man använder 2-4 år gamla benchmarks är att de kommer absolut inte att visa hur de presterar i nya spel med nya tekniker så som nya shaders, större texturer, osv.

Att prestera bra i 3DMark visar att kortet presterar bra under den sortens press. Skulle man göra rättvisa jämförelser mellan 3DMark, eller benchmark-program över huvud taget, och spel så måste man ha relevanta benchmarks.

Själv hoppas jag på att det kommer ut ett nytt 3DMark snart! Så vi får något att leka med

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StormGnu
Det var tusen år sedan jag skrev något här, om jag nu gjort det någon gång alls. Till saken.

3DMark är gjort för att effektivt testa ett grafikkorts fulla prestanda med hjälp av den bästa grafiken up to date. Problemet när man använder 2-4 år gamla benchmarks är att de kommer absolut inte att visa hur de presterar i nya spel med nya tekniker så som nya shaders, större texturer, osv. Att prestera bra i 3DMark visar att kortet presterar bra under den sortens press. Skulle man göra rättvisa jämförelser mellan 3DMark, eller benchmark-program över huvud taget, och spel så måste man ha relevanta benchmarks.

Själv hoppas jag på att det kommer ut ett nytt 3DMark snart! Så vi får något att leka med

Japp, detta var ditt första inlägg. Men men. Jo, snart får vi se ett nytt 3DMark då de är på gång. Så vitt ja vet så heter de "3DMark Next" om man tittar på www.futuremark.com

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.