Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Blåsningen - The sting 8/10

Riktigt bra film! Man blir själv blåst flera gånger första gången man ser filmen. Men sen ska ju filmen vara bra om den har fått sju oscar så

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk
Medlem

Stardust

Den var riktigt bra och lite rolig också

Permalänk
Medlem

Shooter 4.5/10

!OBS! Halv-spoiler nedan! !OBS!

Klischéaktig action med Mark Wahlberg som involverar mordplan för USA's president. Mark Wahlberg som är en riktig amerikansk hjälte ska då försöka stoppa mordet innan det händer, jävligt oväntat (inte). Han blir sedan själv anklagad för mordet och måste fly...Han får sedan hjälp av sin tidigare partners (som dog i hans armar) fru, som han givetvis fattar tycke för. Glömde jag nämna att en randomsnubbe från FBI hamnar på hans sida efter ett tag? Ja alltså efter han blivit misshandlad av lite korrumperade FBI/poliser ....

Det här har jag sett förut så sjukt många gånger, fanns verkligen inte något i den här filmen som var något speciellt. Tycker man det här är en "riktigt" bra film är det dags att se lite BRA filmer

För övrigt skulle Danny Glover skitit i att medverka, han var ju "ok" i Lethal Weapon men här är han bara ett hest substitut.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Hostel Part II - 2.5/10 | Rikigt tråkig film. Nästan inge 'kötta' alls i den och enormt ruttet slut (lite komiskt dock).

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

Beck-I guds namn 5/10 levererade enligt förväntan , inget att hetsa upp sig över men ok.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
http://imdb.com/title/tt0426459/

Feast - 2/10

Ja vad fan ska man säga. Jag uppskattar gärna en hjärndöd film med mycket gore och blod, låt säga Braindead eller Bad Taste...man vet liksom vad man får, och givetvis är det överdrvet och rätt sjukt. I Feast däremot så får du sjukt dåligt kameraarbete, världens kanske sämsta dialog genom tiderna, och intet att glömma ett tiotal handlingsförlamade hillbillys i en och samma bar. Jag vet vad en parodi är, jag vet vad svart humor är...jag vet också vad en genomjävla dålig film är, och här har ni svaret. Klischéer i all ära, men det här är tamejfan för mycket.

Det enda roliga med den här filmen var att läsa sluttexterna, där Matt Damon, Ben Affleck och Wes Craven är involverade. Sjukt pinsamt.

Nu trampade du på min tå. Dra inte så mycket skit på en och samma film...spara lite till en annan med Jag tyckte Feast va underhållande och häftiga FX. Se den för attan..speciellt för er som gillar splatter + gore...samt en krydda svart humor. 7-10 får den av mig iaf.

Senaste filmen jag såg var Transformers och den va bättre än väntat faktiskt . Ger den 7 av 10. Nu väntar jag otåligt på uppföljaren som kommer -09.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Nu trampade du på min tå. Dra inte så mycket skit på en och samma film...spara lite till en annan med Jag tyckte Feast va underhållande och häftiga FX. Se den för attan..speciellt för er som gillar splatter + gore...samt en krydda svart humor. 7-10 får den av mig iaf.

Senaste filmen jag såg var Transformers och den va bättre än väntat faktiskt . Ger den 7 av 10. Nu väntar jag otåligt på uppföljaren som kommer -09.

Jag kastade massor med skit på Shooter bara något inlägg uppåt Haha.
Nä alltså man ska ta en film för vad det är, men Feast misslyckades med att vara "dålig" enligt mig.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Jaså den gillade inte du nej. Men det gjorde jag

Måste säga att det va väldigt olik filmsmak här på tråden, hehe. Men, men..jag ska i alla fall se Halloween av Rob Zombien när den kommer ut på bio.
Och det är ingen "remake" som en namnde i ett tidigare inlägg
Check out yourself: http://www.imdb.com/title/tt0373883/

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Kollade på Shooter igår
Riktigt bra tycker jag.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Fucking Åmål
Underskattad film, 8/10

Permalänk

fantastic four

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Lasse Hallströms "The Hoax" (Bluffen) Klart sevärd, speciellt om man känner till historien om Howard Hughes.

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

Fearless - 10/10

Gillade den enormt mycket.
http://www.imdb.com/title/tt0446059/

Permalänk
Medlem

Lock, stock and two smoking barrels

Den ÄGDE. Helt underbar film.

Permalänk

Senaste Harry Potter 4 av 10...........blöj action.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Testpilot

Såg The Boondock Saints igår, den är riktigt bra. Får gåshud när dom står i rättssalen i slutet och håller sitt tal eller vad man ska kalla det

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Såg The Boondock Saints igår, den är riktigt bra. Får gåshud när dom står i rättssalen i slutet och håller sitt tal eller vad man ska kalla det

En av de bästa filmer någonsin.

Yobalt@ Se Snatch då ochså, en halv uppföljare till Lock stock.

Permalänk
Medlem

The Kingdom - 7/10 Ganska bra men inte någon film jag fäste mig vid. Musiken var dock helt underbar, känns dock lite svårt att hitta den... har snabbsökt lite på Google och kollat IMDB men har inte funnit info om den.

Permalänk
Medlem

Såg nyss Delta Farce, var allt som allt ganska kul men hade några tråkiga delar :p.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Öh öh, början av Wings of Desire (orginaltitel Der Himmel Über Berlin), men den var lite jobbig så vi slutade kolla, sen före det såg jag Spirit: The Stallion of the Cimarrion ^^.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alexander revisited - The Final Cut
Ännu längre, ännu mer homosexuell. Fast det var rätt bra.
Lite sött med Intermission i mitten

Permalänk
Medlem

Severance - 6/10. En timme in i filmen sög, den sista halvtimmen var rätt bra. Hade fått 4/10 om det inte var för sista 30 minuter.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det senaste jag såg var en serie dock.. Körde maraton på alla 12 avsnitt utav "Bert". Mycket hög klass på humorn i den serien

Permalänk

Skinwalkers - Mycket kass film.
Tyvärr finns det för få bra varulvsfilmer.

Permalänk
Medlem

The usual suspects eller De Misstänkta som den heter i Sverige.
Väldigt bra film, riktig klassiker som måste ses.

Permalänk
Medlem

braindead - alltid skitbra, tyvärr satt jag med några 'tards som inte gillade den så mycket : >

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
braindead - alltid skitbra, tyvärr satt jag med några 'tards som inte gillade den så mycket : >

Bad Taste är snäppet bättre men antar att dom flesta som sett braindead även sett bad taste också

Permalänk
Medlem

Shrek 3 sågs här om dagen.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Flyboys - 6/10. Omg vad tråkig film. En hela jävla love story under hela filmen...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Hjältarna från Telemarken

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |