Permalänk
Medlem

Du har precis köpt den. Är det så?

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Japp..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Du har precis köpt den. Är det så?

Jag köpte den för ca 2 månader sedan.
Mvh
Team_amd

Permalänk
Medlem

Tänkte höra ni som haft er dator ett tag, hur håller sig er batteritid? Haft min i omkring ett halvår, kör på batteri en del då jag veckopendlar, och han håller sig i ungefär 1h40 -2h med bt/wlan av och skärmen i "ljusavkänningsläge".

Hur mycket pallear era med nu såhär när det gått ett tag sedan inköp?

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Kollade på film igår, var nere på 40% efter två timmar med skärmen på högsta ljus men bt/wlan avstängt.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk

beställde igårkväll..

Visa signatur

Macbook | iPhone | 400D | 28-75/2.8 | 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
jag kan titta på 2 dvd filmer
Sedan installera vista (32 el 64) är inge problem, allt finns där utom kortläsaren.
Super nöjd är man, och resten har Harakiri sagt

Tjena!

Kör in Win XP drivrutiner för kortläsaren så ska du se att den kommer igång

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

fungerar det verkligen?
Själv sitter jag på 64 bitars versionen av vista ^^

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
fungerar det verkligen?
Själv sitter jag på 64 bitars versionen av vista ^^

Jag kör 32bitars och där fungerar det perfekt. 64bitars vet jag inte, men du kan ju alltid prova.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

hej ska köpa vista till min dator. ska jag ha 32 eller 64 bitars någon sa 32. ser jag i infon på datan står det x86 baserad dator har det något med det. att göra om den är 32 eller 64

Permalänk
Medlem

Den klarar av både 32 och 64. Och vilken spelar ingen direkt roll. Båda fungerar lika bra och jag har inte haft något problem med drivrutiner. Den har gått 24/7 i 4 månader nu, bortsett från reboots med updates.
Och inge snack om att 64 är dåligt p.g.a drivrutiner, de är ren pullshit.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

ok tack då kan jag gå och köpa vista ultimate 32 bitars

Permalänk
Medlem

När jag försökte skapa ny partion från C:\ med partition magiq så gick det inte. Har det förinstallerade Windows XP Home. Nån annan som har provat och har fått det att fungera på nåt sätt? Drygt att bara ha en enda stor partition :/

Permalänk
Medlem

Nix.
Själv så installerade man om xp och på så sätt ändra partitionen.
Och jag har för mig att man måste ha en registrerad version för att ändra hårddisken.
Förresten, har ni märkt något med batteritiden till vista?
Kom en uppdatering, gick ifrån 2.5 timmar till 5 timmar då jag drar ut nätsladden O.o

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Fungerade fint nu... la in XP Pro och körde Partition Magic 8

Permalänk
Medlem

Fläktljud och Värme?

Hallå! Tänkte skaka lite liv i tråden igen...

Liv är det i alla fall i min burk, den låter som en jä**a ångmaskin.

Tokvarm blir den också snabbt, kan inte ha den i knät längre än 10 min.

Går det o byta fläkt i denna maskin?

Tacksam för alla svar jag kan få!!!

Permalänk
Medlem

damm?
min är fortfarande tyst o sval, skaffade den i julas

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på x32 och x64? Har aldrig fattat det...

Visa signatur

?=#?%)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salan
Vad är det för skillnad på x32 och x64? Har aldrig fattat det...

det heter x86 och x64 där x86 är 32 bitars och x64 är 64bitars, vilket handlar om olika processorarkitekturer.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Tack! Men en sak förstår jag inte: Fungerar båda lika bra till vår dator?

Sedan undrar jag det här:
Jag har en Vista CD som funkar om jag sätter in den när datorn är startad. Då autostartar CDn och allt ser bra ut. Men när jag ska boota från CDn kommer jag inte längre än att "Windows Boot Manager" startar upp och ger mig det här meddelandet:

Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer.
This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or DC rom drive thats failing. Make sure any removable storage is properly connected and restart.
If you continue to get this error contance your hardware manufacturer.

Status:0xc00000e9
Info: Unexpected I/O Error Has Occured

Hit Enter To Continue
4) i hit enter and i get to a screen that says;
Choose Operating System to Start
Windows Setup [EMS Enabled]
5) i choose windows setup and it begins loading the files and i get the error from 3) again.

Vad fan är det för något? Det blev samma fel på min stationära dator. Och nej, jag har ingen extern usb eller något alls inkopplat!!

* bort *

Inlägget redigerat av Aqualize: Lagstiftningen medger inte att du tankar ner Vista även om du äger en licensnyckel. Och ja, det är mycket möjligt att det du laddade ner är lite korrupt.

Visa signatur

?=#?%)

Permalänk
Medlem

Vista x64 fungerar för mig hur bra som helst.
Har inte haft problem heller, bara att installera o den hittar allt utom minneskortsläraren.
Enda skillnaden e att 64 bitars adresserar i 64 bitars data o kan ha mer ram minne än 4gb, annars är de ingen skillnad.
Man kan köra samma program på båda iallafall

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Dubbla batteritiden med en enkel uppdatering? Kan det verkligen stämma?
I så fall så får du dela med dig av den uppdateringen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Nix.
Själv så installerade man om xp och på så sätt ändra partitionen.
Och jag har för mig att man måste ha en registrerad version för att ändra hårddisken.
Förresten, har ni märkt något med batteritiden till vista?
Kom en uppdatering, gick ifrån 2.5 timmar till 5 timmar då jag drar ut nätsladden O.o

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem

den stog här på swec för inte så länge sen.
O jag har verkligen känt av den extra batteritiden
Lite olika då o då, men de är ingen skillnad mellan xp o vista mer ^^

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Hur får man en sån sjuk batteritid? 5h? Vad gör du på datorn då?
Skulle du kunna skriva en guide över inställningar för att få den batteritiden?

Sedan undrar jag över hur nån sa att det gick att spela Bioshock på högsta inställningar? Är det möjligt?

Spelade Call Of Duty 4 idag, spelade i lägsta upplösning och absolut lägsta inställningar på allt, och det LAGGADE ändå..

Visa signatur

?=#?%)

Permalänk
Medlem

Jag har kört in hp's drivrutiner o även deras egna batteri inställningar.
Sedan patchat o tagit väl hand om mitt batteri.
Fick 5 timmar på xp förut också

Edit:
Ang bioshock så tror jag inte på att man kan ha högsta, de går att spela men anständiga inställningar.
Cod har jag inte testat på bärbara, vilket jag kanske ska göra framöver

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Jag har kört in hp's drivrutiner o även deras egna batteri inställningar.
Sedan patchat o tagit väl hand om mitt batteri.
Fick 5 timmar på xp förut också

Edit:
Ang bioshock så tror jag inte på att man kan ha högsta, de går att spela men anständiga inställningar.
Cod har jag inte testat på bärbara, vilket jag kanske ska göra framöver

Hej
När du kör på batteri, stänger du av bluetooth o wlan då? Jag har märkt att batteritiden ökar massor när man stänger av det.
5 timmar är mkt imponerande... Jag har aldrig kört så länge att batteriet tagit slut.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Jo de e sant, stänger ner wlan o blåtand. Men ibland kör jag med wlan o de sänks något.
Men till film o sånt så behöver man ju inte wlan+bt.
Testa också att sänka ljusstyrkan

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Jag stänger aldrig av WLAN och har alltid ljuset på max.. kaske därför min inte räcker så länge

Visa signatur

?=#?%)

Permalänk

Vafalls, imorse när jag startade upp maskinen dök det upp ett gult varningsflagg för SM-Busstyrenhet i enhetshanteraren.

Windows Update hittar ingenting och HP´s support är ju lika kunniga som vanligt. Jag vet att det rör sig om drivrutiner till systembussen på moderkortet men vetåfan vart jag skall hitta dessa.

Hjälp?

Visa signatur

Ursprunglig användare: FotoBullen (Fan att man skulle tappa bort sina gamla inloggningsuppgifter)

Permalänk
Medlem

Om du har kvar mappen swsetup möjligt att den finns där

Hur lång tid tar för er att packa upp en 4.3 gb fil med winrar på en extern hd som är kopplad till nx9420? För mig tar det 11 minuter.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Försöker formatera och installer WIN XP home.

Jag ska fixa en windows installation med Nlite. Men det strular med SATA drivrutinerna, de går ju inte att ladda ner från HP:s hemsida eftersom de frågar efter en floppy! :S:S Har inte kvar SWSETUPEN...

Finns det någon lösnign?

EDIT:
Tankade WinImage och därifrån kunde jag extrahera de nödvändiga drivrutinerna. Nu får vi se, bränner CDn just nu!

Visa signatur

?=#?%)