Permalänk
Medlem

Skumt felmeddelande

Hej klockare!

Min flickväns dator har börjat stänga av sig själv, lite när den känner för det. Det kommer upp en blåskärm med ett felmeddelande (se bild). Jag har försökt med mycket, men inte lyckats få bort felmeddelandet, till och med installerat om Windows XP Pro, med hennes skiva. När jag med hjälp av skivan försöker formatera om, händer ibland samma sak, och jag får börja om med formateringen. Har ni några tips på vad som kan få detta problem att försvinna?

Visa signatur

----

Permalänk

Det är väl minnena som är inblandade när det gäller paging och så vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erich Lespenhalt
Det är väl minnena som är inblandade när det gäller paging och så vidare.

Ok, vad innebär det och vad kan jag göra för att förhindra, eller snarare fixa problemet?

Tack för snabbt svar förresten!

Visa signatur

----

Permalänk

En page fault ska tydligen vara en "interrupt" som sker mellan mjukvaran och hårdvaran. Det ska inte vara så farligt. Kontrollera minnet med memtest som finns att ladda ner. Observera att det skulle vara minnesfel bara är ett förslag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erich Lespenhalt
En page fault ska tydligen vara en "interrupt" som sker mellan mjukvaran och hårdvaran. Det ska inte vara så farligt. Kontrollera minnet med memtest som finns att ladda ner. Observera att det skulle vara minnesfel bara är ett förslag.

Ok, Tack! Jag testar med det i veckan. Om det skulle vara så att det hittas fel på minnet, så är det ett nytt sådant som rekommenderas att köpa eller?

Visa signatur

----