ATI Radeon HD 3800 blir först med DirectX 10.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Förstår inte riktigt varför så många ser ett problem i att ATi väljer att stödja det uppkommande DirectX 10.1.

Jag måste säga att jag är ungefär lika imponerad på skillnaderna mellan DirectX 9.0c och DirectX10 som jag är mellan DirectX 10 och DirectX 10.1. Inte särskilt alltså.

Eh...du kan inte ha så bra koll du. Det är en jäkla skillnad mellan dx9 och dx10 och skillnaden är i princip försumbart i jämförelse mellan dx10 och dx10.1.

Bara för att du inte ser någon skillnad i grafik just nu eller kanske inte så jättestor skillnad är för att du kanske inte vet vad du ska kolla på och samtidigt är dx10 i startgroparna än när det kommer till utvecklade spel. Det tar ett bra tag innan speltillverkarna har hunnit släppa några dx10-spel i massor som visar dx10 fulla potential.

Det är skillnad och det är stor skillnad mellan dx9 och dx10, nu menar jag i teorin, det är mycket vi inte har fått sett än. Det kommer, det kommer. Men det som finns är imponerande. Kolla bara skillnaden i Call of Juarez mellan dx9 och dx10.

Hur som helst. Det är betydligt större skillnad på dx9 och dx10 än vad det är mellan dx10 och dx10.1.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomzi
Hum ja, 8800GT var bara något FPS sämre än 8800GTX i flera tester och MYCKET strömsnålare, varför inte bara ha 2 st 8800GT för samma pris som 8800GTX, jag menar är inte de dubbelt så bra då ?

Ser ingenstans där han frågar om inte 2 av ATIkorten är bättre än ett gtx. ja det kan det ju mycket väl vara. Men ett är nog inte bättre än ett GTX.

OBS att jag skriver nog. Och det är inget fakta.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aztro_dj
det tar inte lång tid innan vi får utnytja all grafik på dx10... så det e inte tokigt om man kan få lite mera med dx10.1..

verkligen jag tror på den här kortet... jag var lite less på att höra .. nvidia hit .. nvida där .. med sina skit dyra kort .. Ati tänker lite mera på oss fattiga.. hehe

De senaste dagarna har det i princip varit ramaskri angående Nvidias nya 8800GT som är ruskigt bra, klockvänligt, och framförallt - billigt. Har du missat det?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Känns lite dumt o ha ett kort som inte har dx 10 när ett annat företag har 10.1,,,

Man kan verkligen undra varför Nvidia gör såhär...
Kanske så väntar dom bara på att ATI ska få ut deras nya kort med dx10.1
och sedan kommer Nvidia ut med info om ett nytt kort som kommer med dx10.1 och då kommer slakta ATI nya i prestanda.

Måste vara nått sånt varför har dom annars själva inte dx 10.1?? dom lkär nog inte ha missat att det kommer...

Hoppas iaf att ATI kommer med nått som är lika snabbt som GT iaf så det blir lite fight igen och isf så köper man ett ATI för bildkvaliens skull men endast om det inte drar mycket ström.

Roligt ochså att saker tar mindre strömm nu för tiden typ mindre GPU från 90mm till 65mm och 55. Och CPU från 65mm till kommande 45. Fan ska man då med dyra nätagregat till på 650w+

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Blir ett givet köp av antingen 3850 eller 3870. Priset avgör vilket kort det blir. Passar bra till min nya rigg som jag ska ha med till dreamhack vinter 2007

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk

Häftigt med nyheter. Men jag vill gärna se något test på värmeutveckling,prestanda och ljudnivå innan jag börjar ge mina åsikter om de här korten

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk

Hoppas att ATI kommer med fakta om dom nya korten som kommer i november senast söndag:D

Nu måste dom vara snabba så att för många inte köper 8800GT.

För min dell så blir det nån av dom 2 korten men väntar bara på info...

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

Jag förstår inte hur det kommer sig att ni diskuterar mig halva tråden.
Jag skrev vad jag tyckte och vad jag tror vilket forum är till för. Kan man inte spekulera och tycka som man vill så hade det ju inte funnits någon anledning för sweclockers att lägga upp nyheter där vi kan kommentera right?

Nog om mig och nog om off-topic. Tack för stödet från er andra!

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

Visst förstår jag att flertalet fixerar sig vid rå prestanda i spel, men eftersom nu fler och fler gamers även bygger och mixtrar med multimedia lösningar, borde ju några visa visst intresse för "prestandan" i bildkvalitet. Är ingen intresserad?

ATI 2xxx serien spöar generellt allt som Nvidia har att erbjuda just nu. För de som väljer att köra XP så ska ni helt enkelt glömma Nvidia ifall ni vill köra HD video. Någon borde ju vara intresserad av denna sidan av myntet också. Detta stärker bara den känsla jag haft en längre tid: vi har stirrat oss blinda på tabeller och tal.

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det är skillnad och det är stor skillnad mellan dx9 och dx10, nu menar jag i teorin, det är mycket vi inte har fått sett än.

Kanske är jag petig, men ifall vi håller oss till teorin så kommer vi nog aldrig fram. DX9 har också teoretisk oerhört mycket kvar att erbjuda, så det blir lite av en aldrig avstannande argumentation med avsevärda problem att lägga fram annat än teoretiska uppskattningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Till alla som hakat upp sig på bilden:

Den visar skillnaderna mellan att ha global illumination på respektive av.

INTE SKILLNADERNA MELLAN DX10 OCH DX 10.1

Herregud, lär er läsa

Dessutom förstår jag inte varför vissa måste göra påhopp på A.N'Doja. Han är en av de mer kunniga personerna vad gäller grafikkort på Sweclockers. Nästan allt han säger stämmer till 100 %.

Att han skulle vara fanboy är rent struntprat om ni frågar mig

Ser förövrigt ut att arta sig. Nu gäller det bara att kortet presterar bättre än 8800GT så är saken biff

Eftersom att man har köpt ett asuskort med x38-chipset på så måste man ju skaffa sig dubbla kort utav ati för att det ska bli roligt Då verkar ju 38xx serien inte alls dum

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Avstängd

ge er nångång*frågetecken*

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Förbannat sidospår allting hamnade på.

Angående DirectX10.1 igen så är det bara en del av en framtidssäkerhet, och inget som folk kommer tvingas in i. Nuvarande DX10-kort funkar dåligt i DX10 och som tidigare nämnt har utvecklarna puffat på för mycket på effekter och detaljer så inget av korten idag verkligen fungerar bra med - ny teknik, nya misslyckanden, skulle jag säga. Det hela som jag kan tänka mig finnas i DirectX10 som komponent är ju ökat flyt då utvecklarna kan utnyttja streamprocessorerna bättre genom bättre programeringsmöjligheter - något annat finns egentligen inte i DX10 som inte redan finns i DX9. Något ökat flyt inte DX10? Inte en chans. Något unikt som bara funkar under DX10 rent visuellt? Nix, en liten tweak i Windows XP/applikation och du har DirectX10-stöd... utan DX10-maskin.

Det är lite som att lansera en ny produkt med... DirectX9.0c[a] och kalla det Direct X 10 bara för att det skall låta nytt för att få folk att köpa dels nytt grafikkort och nytt operativsystem som är så dåligt optimerat att du måste köpa minst en gigabyte extra med RAM och en ny processor för att köra det senarnämnda ens. Sedan har de stake att ta 3000kr+ för komplett Windows Vista då Windows XP är samma produkt i grund och botten för alla gamers.

Och angående Dojjan har det varit väldigt mycket Nvidiagynnande skitsnack från dig - t.ex. att 8800GT, med överklockning, presterar över 8800Ultra vilket är helt orimligt - den tekniska möjligheten finns bara inte då 8800GT kommer upp till GTX på sin höjd men sedan 25% högre än det? Med lite gott hopp, kanske. Jag predikar mycket för ATi, men detta eftersom jag inte vill ha så mycket Nvidia-snack i allt för ryktestroende mening då alla ser ut att vara så heta på det imperialistiska Nvidia som tveklöst hållit samma statiska priser sedan lanseringen för snart ett år sedan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Och angående Dojjan har det varit väldigt mycket Nvidiagynnande skitsnack från dig - t.ex. att 8800GT, med överklockning, presterar över 8800Ultra vilket är helt orimligt - den tekniska möjligheten finns bara inte då 8800GT kommer upp till GTX på sin höjd men sedan 25% högre än det? Med lite gott hopp, kanske. Jag predikar mycket för ATi, men detta eftersom jag inte vill ha så mycket Nvidia-snack i allt för ryktestroende mening då alla ser ut att vara så heta på det imperialistiska Nvidia som tveklöst hållit samma statiska priser sedan lanseringen för snart ett år sedan.

Nvidia gynnande skitsnack? Ska du med börja? Jag förstår inte vad ni människor sysslar med just nu.

Jag skrev de uppgifter jag hade fått från folk som hade korten i handen och som hade en frekvens om 800-900Mhz GPU. Om 600Mhz GPU på ett 8800GT presterar väldigt nära ett GTX- vad får dig att tro att det inte skulle prestera förbi ett Ultra med härliga frekvenser om 800Mhz GPU? Det är inget Nvidiagynnande skitsnack. Det är spekulationer och information som jag har fått från de som hade korten.

De som har klockat kortet med defaultkylning har kommit över 700Mhz på GPU. Detta skulle resultera till att 8800GT presterar mer än bättre än ett GTX @ default right? Glöm inte att detta var defaultkylaren med default volt.

Det måste inte vara så att 8800GT presterar betydligt mycket bättre än ett 8800Ultra, inte det jag skriver. Men om du bläddrar tillbaka och söker upp det jag skriver så kanske du förstår. Så börja inte med påhopp du med. Jag vet mycket väl och är väldigt medveten om vad jag skriver.

Jag bryr mig inte om det står ATi eller Nvidia på mitt grafikkort...som sitter i min dator som jag ändå inte ser. Folk börjar skriva "ja men titta din sign". Japp min sign står det Nvidia på men kan det bero på att Nvidia har de bästa korten just då och just nu? Jag är inte som många som nöjer mig med ett mediokert kort. Jag vill spela bra och spela snyggt och köpte därför 8800GTX för 8 månader sedan, eftersom AMD aldrig fick ut sina kort. Jag gjorde en super affär som också andra gjort. Jag betalare 3710kr för ett prillans nytt 8800GTX ifrån db, ja jag betalar ingen moms.
Jag tjänar mina egna pengar och köper det som är bäst på marknaden just då. Jag förstår inte vad problemet är riktigt.

Ni drar in mig OFF-T väldigt mycket här.
--------------------------------
Återigen... ber om ursäkt för OFF-T historien.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Nvidia gynnande skitsnack? Ska du med börja? Jag förstår inte vad ni människor sysslar med just nu.

Jag skrev de uppgifter jag hade fått från folk som hade korten i handen och som hade en frekvens om 800-900Mhz GPU. Om 600Mhz GPU på ett 8800GT presterar väldigt nära ett GTX- vad får dig att tro att det inte skulle prestera förbi ett Ultra med härliga frekvenser om 800Mhz GPU? Det är inget Nvidiagynnande skitsnack. Det är spekulationer och information som jag har fått från de som hade korten.

De som har klockat kortet med defaultkylning har kommit över 700Mhz på GPU. Detta skulle resultera till att 8800GT presterar mer än bättre än ett GTX @ default right? Glöm inte att detta var defaultkylaren med default volt.

Det måste inte vara så att 8800GT presterar betydligt mycket bättre än ett 8800Ultra, inte det jag skriver. Men om du bläddrar tillbaka och söker upp det jag skriver så kanske du förstår. Så börja inte med påhopp du med. Jag vet mycket väl och är väldigt medveten om vad jag skriver.

Jag bryr mig inte om det står ATi eller Nvidia på mitt grafikkort...som sitter i min dator som jag ändå inte ser. Folk börjar skriva "ja men titta din sign". Japp min sign står det Nvidia på men kan det bero på att Nvidia har de bästa korten just då och just nu? Jag är inte som många som nöjer mig med ett mediokert kort. Jag vill spela bra och spela snyggt och köpte därför 8800GTX för 8 månader sedan, eftersom AMD aldrig fick ut sina kort. Jag gjorde en super affär som också andra gjort. Jag betalare 3710kr för ett prillans nytt 8800GTX ifrån db, ja jag betalar ingen moms.
Jag tjänar mina egna pengar och köper det som är bäst på marknaden just då. Jag förstår inte vad problemet är riktigt.

Ni drar in mig OFF-T väldigt mycket här.
--------------------------------
Återigen... ber om ursäkt för OFF-T historien.

Åh köp hem 2 st ATI kort till mig utan moms, du kan få några hundralappar *host*

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

ni ser väl hur mycket snyggare det blir med ett sånt där grafikkort? ;P det måste man ju ha!

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Att tänka på är ju att ATi inte betalar lika mycket som Nvidia för produktionen av chippen och minnet då HD3800 använder R670/XT som baseras på en 55nm-krets medan Nvidias minsta variant bygger på en 65nm-krets tillsammans med GDDR3-minne och ATi har en fördel med det billigare, svalare och snabbare GDDR4-minnet.

Att G90 använder sig av GDDR5-minne är orimligt då inget Nvidiakort använder sig av GDDR4-minne än.

GDDR4 visade ju inte på några prestandavinster att tala om? Sedan tycker jag det är fånigt att av dig att gnälla på att folk härinne framhåller nVidia som bättre när du gör precis samma sak med ATi.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir_Manfred
Oh yeah.
DirectX 10.1 - ShaderModel 4.1 - Fina grejer.

Som jag förstår skulle dessa nyheter finnas med i DirectX10 om dom fick mer tid att jobba på det innan dom släppte det. Men jag antar att Microsofts Vista och nVidias dx10-kort hade så pass bråttom att dom inte orkade vänta

ser att du sett ljuset och skaffat dig en mac

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomzi
Åh köp hem 2 st ATI kort till mig utan moms, du kan få några hundralappar *host*

Hehe, hur ska jag förklara det för revisorn?
---------------------------------------

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Mitt uppskattade pris på ATis nya maskiner blir omkring:
HD3850: ~2400-2800kr om den lyckas ramla över eller på samma trappsteg som 8800GT med Catalyst 8.0
HD3870: ~3800-4500kr då den med högsta sannorlikhet kommer döda GTXan direkt med först Catalyst 8.0 så vill ATi antagligen ändå få uppmärksamheten till sig och ta tillbaka marknadsandelen innan de väljer att prissätta produkterna som Nvidia gjort senaste året: Statiskt och högt.

Var inte så säker på det. Tänk på att det fortfarande är mellansegmentskort vi pratar om (högre mellansegmentet) så priset lär nog inte gå så högt.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Jag vet att fudzilla inte alltid har rätt, men oftast brukar dom säga när det handlar om flyktiga rykten och inte. Här säger dom "The fastest of the upcoming RV670XT will cost less than Geforce 8800GT."
Med tanke på att 8800GT säljer för runt 2100kr som minst så kan alltså ATI's kort bli riktigt prisvärda om detta stämmer, även om dom lite presterar sämre.
Har du hittat någon intressant information om Catalyst 8.0 eller? Skicka gärna länk isf. Skulle ju va väldigt trevligt om det fick korten att prestera så bra som du antyder.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

jag undrar om dom passivt kylda GTsarna klarar av att vara i SLI eller om dom blir för "heta".. i sådanna fall så blir det att sälja min gtsa och köpa 2av dem

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av had0c
Tror det är du som är trög om du vill att vi skall tro på det dära..

Om vi inte ger oss in på de siffror som du kommenterade så kan följande länk vara av intresse: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=897&num=1

Att testarna var förvånade förvånar ingen, för även jag blev förvånad (repetition i Kafka stil ). För att hålla sig till trådens tema så handlar ju detta faktiskt om ATI; jag tappar hakan. Se vad lite öppenhet gentemot open-source kan göra!

Permalänk

Såg just att Crysis inställningar för Vista Dx10 går lika bra att slå på i Xp via lite ini editing. Verkar som att Xp knäcker vista även i Crysis. Coola lightshafts.

Undrar hur mycket pengar Microsoft pumpar in för att spelföretag ska Vista vinkla?

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Såg just att Crysis inställningar för Vista Dx10 går lika bra att slå på i Xp via lite ini editing. Verkar som att Xp knäcker vista även i Crysis. Coola lightshafts.

Undrar hur mycket pengar Microsoft pumpar in för att spelföretag ska Vista vinkla?

Japp, ser identiskt ut men det kräver mer också.

Nackdelen är dock att i Vista kan man utnyttja mer än 3GB ram men fördelen i Xp är att Xp resulterar till ett bättre flyt i Crysis.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Är det en nackdel att man kan utnyttja mer än 3GB RAM-minne i Windows Vista?

=P

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Hehe, hur ska jag förklara det för revisorn?
---------------------------------------

haha vet inte, de du säger när du plockar hem ditt GTX

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomzi
haha vet inte, de du säger när du plockar hem ditt GTX

Nja, det fungerar inte så riktigt. Jag kommer på bra historier men det är svårare att förklara en historia om ett kort 8 månader senare, framförallt två stycken och speciellt när jag köpt moderkort, processor, minne, hårddiskar och en 24" LCD momsfritt. Speciellt inom loppet av en månad.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Nja, det fungerar inte så riktigt. Jag kommer på bra historier men det är svårare att förklara en historia om ett kort 8 månader senare, framförallt två stycken och speciellt när jag köpt moderkort, processor, minne, hårddiskar och en 24" LCD momsfritt. Speciellt inom loppet av en månad.

haha ahh synd, säg han får en hundring haha

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Japp, ser identiskt ut men det kräver mer också.

Nackdelen är dock att i Vista kan man utnyttja mer än 3GB ram men fördelen i Xp är att Xp resulterar till ett bättre flyt i Crysis.

[/QUOT

Eh.. nja.. Det kräver mer men funkar bättre? Hur går det ihop?

Vista kan inte använda mer minne än Xp för övrigt. Vista64 kan men det fungerar å andra sidan kasst. Vista räknar in grafikminnet så det har till och med mindre minnestillgångar. Någon som hackat till Crysis och kör vista kvalla på Xp än? Vore intressant med en jämförelse i prestanda.

Tufft att linux börjar knäcka Vista i prestanda i vissa spel för övrigt.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Japp, ser identiskt ut men det kräver mer också.

Nackdelen är dock att i Vista kan man utnyttja mer än 3GB ram men fördelen i Xp är att Xp resulterar till ett bättre flyt i Crysis.

[/QUOT

Eh.. nja.. Det kräver mer men funkar bättre? Hur går det ihop?

Vista kan inte använda mer minne än Xp för övrigt. Vista64 kan men det fungerar å andra sidan kasst. Vista räknar in grafikminnet så det har till och med mindre minnestillgångar. Någon som hackat till Crysis och kör vista kvalla på Xp än? Vore intressant med en jämförelse i prestanda.

Tufft att linux börjar knäcka Vista i prestanda i vissa spel för övrigt.

[/QUOTE]

Så gott med alla som tycker att Vista är skit hahaha änu en snubbe som öppnar käften! Vista x64 funkar skit bra här o stoppa upp Linux i röven!

Fast de klart mångar sitter väll på skitdatorer om 2år så är det ingen kvar i XP

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Så gott med alla som tycker att Vista är skit hahaha änu en snubbe som öppnar käften! Vista x64 funkar skit bra här o stoppa upp Linux i röven!

Fast de klart mångar sitter väll på skitdatorer om 2år så är det ingen kvar i XP

Hur mycket mer Minne tar 64 bitars vista än 32 ?

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred