Meizu M8 MiniOne (Kinesisk utmanare till iPhone)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av famok
Meizu - vi gör EXAKT det Apple gör, men tio gånger sämre. Hurra!

Vad fan har du rökt för något?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

http://www.applematters.com/index.php/section/comments/meizu-...

Meizu M8 vs. Apple iPhone

Dimensions:
iPhone = 115 (h) x 61 (w) x 11.6 (d) mm
M8 = 105 (h) x 57 (w) x 11.5 (d) mm

Screen Size:
iPhone = 3.5 inches
M8 = 3.3 inches

Screen Resolution:
iPhone = 320 x 480
M8 = 720 x 480

input Method:
iPhone = Apple patented Multi-touch
M8 = Standard touchscreen

Storage:
iPhone = 2 models at 4GB and 8GB non-removable flash memory
M8 = 2 models at 4GB and 8GB non-removable flash memory

Camera:
iPhone = 2.0 megapixels
M8 = 3.0 megapixels plus one 0.3-mega pixels on front for video calling

GSM:
iPhone = Quad-band 2.5G
M8 = Unknown but 3G capable

Wireless Data:
iPhone = Wi-Fi (802.11b/g), EDGE, Bluetooth 2.0
M8 = Bluetooth 2.0 + TV-Out

Operating System:
iPhone = Mac OS X Mobile
M8 = Windows CE 6.0

Permalänk
Medlem

Det där är en gammal jämförelse. M8 kommer också att ha Wifi, det är inte heller självklart att den endast kommer att ha en standard touchscreen, det är inte orimligt att de försöka kopiera multitouch. Enligt senaste specen på M8 kommer skärmen vara 3.4 tum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
Det där är en gammal jämförelse. M8 kommer också att ha Wifi, det är inte heller självklart att den endast kommer att ha en standard touchscreen, det är inte orimligt att de försöka kopiera multitouch. Enligt senaste specen på M8 kommer skärmen vara 3.4 tum.

Om de slänger in en multi-touch skärm kommer den helt klart kunna konkurera med iPhone, tyvärr så kommer den ha windows fortfarande windows CE och windows mobile är väldigt irriterande har jag märkt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Jag skiter fullständigt om det är en iPhone rip off. Är den bra och prisvärd så kanske jag köper den.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Jag skiter fullständigt om det är en iPhone rip off. Är den bra och prisvärd så kanske jag köper den.

Håller med.
Det är dessutom lite kul att ha något annat än en iPhone då den börjar bli ganska vanlig,,,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Om man vet hur man ställer in EQn och rippar låtar rätt är den kanon. Men spelar man låtar rippade av en 14årig kiddie som inte kan nått låter det verkligen skit. Sen självklart måste man ha bra lurar.

om eqn är rätt inställd och samma låt låter fortfarande mycket bättre i en annan mp3spelare då?
fan så fort jag fick min ipod så blev jag grymt missnöjd, sålde den 2 dar senare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
om eqn är rätt inställd och samma låt låter fortfarande mycket bättre i en annan mp3spelare då?
fan så fort jag fick min ipod så blev jag grymt missnöjd, sålde den 2 dar senare

jo tyvärr, samma låt, samma inställningar, till och med samma lurar.. bytte i butiken till samma model men tyvärr samma dåliga ljud, provade med annan model också men samma sak

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
om eqn är rätt inställd och samma låt låter fortfarande mycket bättre i en annan mp3spelare då?
fan så fort jag fick min ipod så blev jag grymt missnöjd, sålde den 2 dar senare

Om EQn är rätt inställd så låter det inte skit Har jämfört med de flesta MP3or och tycker de är rätt lika

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Om EQn är rätt inställd så låter det inte skit Har jämfört med de flesta MP3or och tycker de är rätt lika

aja, funka inte för mig iaf
iriv h10 slakta min dåvaranda nano

Permalänk
Medlem

Jag trodde det va allmänt känt att ljudet i Apple-spelarna inte är super... dock så verkar det duga åt dom flesta (jag tyckte det dög när jag hade min G4, dög, men inte mer) då många inte ens skaffar ett par bättre lurar... (hur kan det då låta bra)

Permalänk

Jag tycker att ljudet på iPod Touch är rätt bra med mina Shure e2c. Betydligt mer tryck i ljudet jämfört med iPod Mini och Photo som jag ägde för några år sedan. Ljudet är högre, basen är förbättrad som fan och basen brusar inte när jag byter EQ inställning. Annars så finns det spelare med mer tryck i basen. Väntar på min Zune 80 som jag ska köpa hem från Ebay nästa vecka.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Jag trodde det va allmänt känt att ljudet i Apple-spelarna inte är super... dock så verkar det duga åt dom flesta (jag tyckte det dög när jag hade min G4, dög, men inte mer) då många inte ens skaffar ett par bättre lurar... (hur kan det då låta bra)

Kan hålla med om att nanon och minin hade dåligt ljud (iaf innan man fipplat med EQ osv), min iPhone pumpar dock på rätt bra med grundinställningar. Det låter som alla andra i princip. Sen får man ju aldrig bra ljud om du inte kör med värsta mufflurarna, och jag orkar inte ha på mig sådana, jag kör in-ear lurar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vore ju kul om de kan visa upp en fungerande modell nån gång och inte bara renderingar.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Enligt meizume: "Full renders as well as a real life model has been made, but pictures won't publicly released without the consent of Mr. J Wong. If history is an indicator, we should see them within a few days."

Inom en snar framtid borde vi med andra ord få se riktiga bilder. Det som jag väntar mest på är nog dock en video av gränssnittet. Det känns som telefonen står och faller rätt mycket med ett schysst touchsystem och bra menyer. Räknar inte att det ska komma upp i Apple klass, men hoppas på att lyckats ta fram något som påminner om iPhones och Touchens gränssnitt. Meizu är ju inte rädda för att kopiera så det förvånar mig inte om de försökt kopiera så mycket som möjligt av Apples gränssnitt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Kan hålla med om att nanon och minin hade dåligt ljud (iaf innan man fipplat med EQ osv), min iPhone pumpar dock på rätt bra med grundinställningar. Det låter som alla andra i princip. Sen får man ju aldrig bra ljud om du inte kör med värsta mufflurarna, och jag orkar inte ha på mig sådana, jag kör in-ear lurar.

In-ear snäckor ger utan tvekan bäst ljud.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
In-ear snäckor ger utan tvekan bäst ljud.

In-ear lurar ger sämst ljud jämfört med bra tillslutna stora lurar. För små element (oftast bara ett element med) i in-ear lurar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Väntas denna komma till sverige? Isåfall skulle jag bli jävligt glad.

EDIT: Förresten:

http://www.meizume.com/meizu-news/4602-meizu-m8-final-design-...

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Vet inte. Kanske blir problem att lansera den officiellt i västvärlden då de har kopierat så friskt från Apple när det gäller design osv. Däremot går det ju utmärkt att importera den från Kina via Ebay eller någon webshop som säljer från Kina.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
Vet inte. Kanske blir problem att lansera den officiellt i västvärlden då de har kopierat så friskt från Apple när det gäller design osv. Däremot går det ju utmärkt att importera den från Kina via Ebay eller någon webshop som säljer från Kina.

Jo, det är ju klart. Undrar bara om de slänger in engelska i den, men det känns ju enna som om de "måste" göra det. Hoppas kan man alltid.

Telefonen verkar ju i övrigt riktigt grym!

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Att de slänger in engelska är nog med 99% sannolikt. Alla andra av deras produkter har engelska som alternativt språk.

Synd att det drar ut på tiden så. Det verkar som de skjutit upp lanseringen till Mars.

Permalänk
Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Orkade inte vänta på att M8 ska släppas så jag slog till på en iPod Touch istället. När man vant sig med Touch/iPhone gränsnittet blir det nog svårt att byta till Meizu:s variant av Win CE, men jag hoppas de gjort en karbonkopia av touchsystemet och övriga program, då kan det kännas värt att skaffa sig en M8.

Permalänk

Nån som hört nåt om nån release?

Visa signatur

Hej!

Permalänk

Det ryktas om november/december. Men de sade ju även att den skulle ha kommit i mars:P.

Permalänk
Medlem

Snabb processor och grymt bra upplösning på skärmen

Men det smartaste är ju att vänta på mobiler som använder Nvidia Tegra om man inte är i akut behov av en ny. Tegra kommer att äga allt som finns idag.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

fire_ice>> när kommer det då?

Permalänk
Medlem

Halvny video på telefonen in action
http://de.youtube.com/watch?v=iDQ-coSHPCQ

Jag gillar meizu, har en Meizu M6 och den har hängt med i snart 2 år, liten och smidig, mycket bättre ljud än den iPod jag hade innan, mycket mindre strul. Samt att det ständigt släpps ny mjukvara/firmware till den med buggfixar och förbättringar som communityt önskat.
Så jag har väl vissa förhoppningar angående telefonen!

Permalänk
Medlem

http://en.meizu.com/userforum/forum_posts.asp?TID=2171

En bra FAQ-tråd.
Mobilen verkar intressant och väldigt billig. Kommer troligtvis på engelska och kinesiska. Inte så jätte intressant om man inte kan fixa in ÅÄÖ.

Permalänk
Medlem

åäö är ju ett måste. Telefonen verkar riktigt intressant

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------