Droppen från nVidia, men inte helt oväntat, FUSKANDE!

Permalänk
Medlem

Droppen från nVidia, men inte helt oväntat, FUSKANDE!

nVidia har fuskar grovt förr. Det började som värst med NV3x arkitekturen (GeForceFX) när ATI hade R3xx arkitekturen (sina Radeon 9700 kort). Det var inte nog med att man fuskade eller några små optimeringar utan verkligen grova skillnader.

Samma veva var det med GeForce6 och 7 serien där det dock blev bättre för att nVidia inte var i samma blåsväder som man var med GeForceFX.

GeForce8 har visat sig vara riktigt lyckad och är först där man slog sin motstånade på fingrarna utan att kompromissa i bildkvalité. ATI mötte upp detta väl med sina Radeon2900.

Jag trodde att vi aldrig mer skulle få se detta från nVidia, och speciellt inte med GeForce8. Nu kom det och det är så fullständigt pissdåligt att jag aldrig mer skall köpa ett nVidia kort:

NVIDIA ForceWare 169.04 - Crysis demo performance and image quality

http://www.elitebastards.com/cms/index.php?option=com_content...

För att göra det enklare för er att jämföra bilderna så sätter jag ihop dom:

Det är reflektionen i vattnet som är fuskad vad man vet hittills

Nu väntar vi bara på att höra från nVidia att detta var en bug

Detta har gjorts för att få högre framerate vilket testerna visar på olika grafikkort dessutom:

http://www.elitebastards.com/cms/index.php?option=com_content...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Meh! Jag postade ju samma sak i Crysis prestanda- tråden idag för 2 timmar sedan

Men det är lite fult av dom. Bra att grupper/sidor/whatever kollar upp sånt här så man kan åtgärda saken själv

Permalänk
Medlem

Hmm, fattar inte helt vad saken gäller här ?
Nvidia har "fuskat" ? I vilken tävling då ?

Om jag fattat det rätt har man gjort någon sorts billiga lösningar vad gäller bildkvaliten som gör att man får högre poäng i Crysis benchmarks jämfört med AMD/ATI ? Eller ?

Ok, de översta bilderna tycker jag ser lite tydligare och bättre ut ?
Då är det väl bara att undvika den drivrutinen om man har ett Nvidiakort ?

Edit : aha, nu ser jag att reflektionerna vattnet ser väldigt annorlunda ut på driverbug.exe jämfört med crysis.exe versionerna ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Så deras ordinära drivrutiner och deras grafikkort är så bra att enda optimering de kan göra är att faktiskt sänka kvalitén på reflektioner?

Visst tjänar de på crysis demo tester och liknande men har tester på 8800gt verkligen utförts med dessa drivrutiner eller ej?

Isåfall hur skiljer sig grafiken mellan ATI's och dessa drivrutiner för nvidias geforce 8800?

Man ska vara kritisk till allt man hör och ser för varje mynt har två sidor.
Jag tror på Nvidia så mycket att jag köpte ett Geforce 8800gt och jag känner inte att min tillit har förändrats till företaget pga detta.

Alla vet att optimering kommer med ett pris, annars vore det inte en optimering. Vad man helt enkelt gör när man optimerar är att man tar bort onödiga element.

Om spelet är så optimerat enligt dem, ur rent grafikkorts synpunkt, att deras enda optimering de kan göra är att sänka kvalite på grafik så en eloge till deras sammarbete med crytek.

Fult spel? Jovisst. Förändrar det något? Inte ett dugg.

Visa signatur

C2D E6850 @Stock || GigaByte P35C-DS3R || BFG GeForce 8800GT OC || Zalman CNPS9700LED || Corsair Dominator 2x1024 PC-8500 @(5,5,5,15) || Samsung 320GB SATA || Asus DVD-RW SATA || Corsair HX 520 Watt || Antec Nine Hundred --- CPU: 24/42*C | GPU: 49/72*C

Permalänk
Medlem

Gammal skåpmat vid det här laget. Jo, tro det eller ej, men det är en bugg i betadrivarna, och den är fixad redan.

Synd för trådskaparen som trodde han hade världens troll-scoop.

Hihi!

Permalänk
Medlem

Risken är ju att det är en bugg också faktiskt, särskilt när det är beta. Men det vore ju inte första gången nVidia fuskar. Särskilt på sista tiden. Buggen gav ju ändå en mäktig FPS boost, så alla benches med denna drivrutin i Crysis kan man nästan strunta i, särskilt i högre upplösningar.

"Because you get higher benchmark score. You optimise your code as best you can, you get correct rendering, and then a little cheat on the water IQ and you get a 7 percent speedup for reviews. Do that in a couple of places, and you're into significant speedups. Then a release or two later, you can "fix" the rendering, and go back to correct visuals at a slower speed.

In the meantime you've had great reviews, and trumped your competition on the benchmark scores.

I don't know why your so disbelieving, we've seen this kind of thing plenty of times before around the release of a big title."

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Gammal skåpmat vid det här laget. Jo, tro det eller ej, men det är en bugg i betadrivarna, och den är fixad redan.

Synd för trådskaparen som trodde han hade världens troll-scoop.

Hihi!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Nu väntar vi bara på att höra från nVidia att detta var en bug

Doesn't make sense

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

För att citera en av alla siter som skrivit om detta:

Citat:

[b]" -Nvidia fuskar med att rita upp skuggor och reflekteringar i vatten med Forceware-drivrutinerna i 169-serien, antagligen medvetet av Nvidia för att förbättra prestanda.
Nackdelen är att grafiken enligt Elitebastards, som upptäckte problemet, ser gräslig ut. Det råder ingen tvekan om att detta är gjort medvetet av Nvidia eftersom problemet inte finns i drivrutinen 163.69. Dessutom går att åtgärda problemet själv, med mycket enkla medel."

[/b]

Och som väntat hävdar nVidia att detta var en bug. Ingen stake att erkänna...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
För att citera en av alla siter som skrivit om detta:

Och som väntat hävdar nVidia att detta var en bug. Ingen stake att erkänna... [/B]

Men vänta nu, har du bevis för att nvidia verkligen var ute efter att "fuska" och att det inte var en bugg?
Nu hänger jag inte med riktigt....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Men vänta nu, har du bevis för att nvidia verkligen var ute efter att "fuska" och att det inte var en bugg?
Nu hänger jag inte med riktigt....

Eller en bättre fråga: Finns det bevis på att det INTE var en bugg?
Var det itne någon som skrev i "nyheten" att det inte var första gången Nvidia gjort detta? Kanske var Crysis prestanda- tråden.

Om det nu var fusk så är det fult gjort, men så länge det går att göra något åt så... nåja, nu finns 8800GT och snart HD38xx, så spelet blir nog spelbart snart så man slipper samker som detta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Men vänta nu, har du bevis för att nvidia verkligen var ute efter att "fuska" och att det inte var en bugg?
Nu hänger jag inte med riktigt....

Självklart har han inget bevis att det skulle vara ett fusk, han bara tog det för givet.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Ni är naiva om ni inte tror att nvidia var helt medvetna om vad deras drivrutiner gör med crysis, dom drog en fuling inför lanseringen av 8800gt för att hypa försäljningen ännu lite mer..

Jag är helt övertygad om att dom gjordet det med flit, nån bugg är det inte..

Permalänk
Medlem

Som sagt:

idg.se

Citat:

" -Det råder ingen tvekan om att detta är gjort medvetet av Nvidia eftersom problemet inte finns i drivrutinen 163.69. Dessutom går att åtgärda problemet själv, med mycket enkla medel."

Detta existerade inte i deras tidigare version, och dom släppte denna som skulle vara "optimerad". Och precis när man byter namn så att drivrutinen inte känner igen vad för applikation det är så renderas allt normal med exakt samma fps.

Det är självsägande och extremt dåligt av nVidia. Aldrig mer nVidia, kommer köra på AMD's kort.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Det här var konstigt... jag kör på .04 och reflektionerna är precis som de ska vara.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

om det är en bugg, varför räcker det då med att bytta namn på exe filen så drivrutinen inte vet att du spelar crysis?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Äh, gnäll lagom, jag skulle gärna offra en så oviktig sak för att tjäna så mycket FPS

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

men tror ni dom seriöst bryr sig om att gå ut med det ifall det är en bugg, det är ju ändå beta drivisar och då gör det inget kan man ju nästan säga... när den riktiga 169.04 kommer på blir det nog bra med det.... Men om det va fusk e det ju lite fult gjort, man får ju ta hand om sänkning av grafik själv om det laggar... och så måste jag slänga in en fråga medans vi är på ämnet... hur mkt skillnad i prestanda är det mellan don officiella drivisarna(163.75) och beta(169.04)? (orkar inte testa själv...)

Visa signatur

Asus M2N-SLI Deluxe | Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 | AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000+ | GeForce 8800GTX OC2

Permalänk

Men komigen, vem f*n bryr sig det är BETA drivrutiner, inte certifierade drivrutiner. Det är ju ert eget problem om ni tankar beta och om de har kokat ihop något.

Och sedan bara för att idg och övriga skriver att det är fusk så behöver det inte betyda så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
GeForce8 har visat sig vara riktigt lyckad och är först där man slog sin motstånade på fingrarna utan att kompromissa i bildkvalité. ATI mötte upp detta väl med sina Radeon2900.

Jag trodde att vi aldrig mer skulle få se detta från nVidia, och speciellt inte med GeForce8. Nu kom det och det är så fullständigt pissdåligt att jag aldrig mer skall köpa ett nVidia kort:

1. Mötte upp detta väl? 2900 åker ju på storstryk.

2. Nu tycker jag du är lite löjlig. Så för att du laddar ner beta drivrutiner och Nvidia sitter och har allmänt tråkigt och lägger in lite fulheter i beta's så ska du aldrig mer köpa ett grafikkort från Nv? Varför skulle man då vilja köpa ett grafikkort från ATi? De har ju också fuskat.

Men erkänn. Det var inte samma sak, eller hur??

Det kanske är en bugg trotts allt det vet inte du. Du antyder på att det är ett fusk utan några som helst kunskaper om drivrutinerna eller hur de är kodade. Lär dig allt kring de program de använder och hur de har kodat drivrutinerna och sedan kan du skapa en tråd om ämnet.

Dessutom är detta en äldre nyhet och det finns fler trådar om ämnet.

Det är beta drivrutiner. Skyll er själva om ni tankar beta och sedan gnäller. Vänta på de certifierade drivrutinerna oavsett om det är från Nv eller AMD. Sedan kan man börja gnälla om det innehåller fulheter.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Om det är en bugg så ligger den isådana fall på själva optimeringsbiten av crysis. Denna optimeringsbit är ju program-namns känslig. Det vill säga att ifall du kör crysis.exe så försöker drivrutinen optimera arbetet, är då denna optimering buggad så att den sänker grafik istället för att optimera den av kanske till exempel havrering av funktioner då så kommer detta ju endast att ses när du kör crysis.exe och inte andra omdöpningar av crysis exekverings fil.

Det vill säga är optimeringen buggad så går det endast att ses när du kör Crysis.exe. Annars fungerar drivrutinen precis identiskt med sin normala föregångare.

Visa signatur

C2D E6850 @Stock || GigaByte P35C-DS3R || BFG GeForce 8800GT OC || Zalman CNPS9700LED || Corsair Dominator 2x1024 PC-8500 @(5,5,5,15) || Samsung 320GB SATA || Asus DVD-RW SATA || Corsair HX 520 Watt || Antec Nine Hundred --- CPU: 24/42*C | GPU: 49/72*C

Permalänk

Ja, det verkar ju som trådskaparen snarare "vill" att det skall vara så att nvdia skall ha "fuskat".
Kom med konkreta bevis istället för att presentera dina antagande som sanning.

Om nvidia verkligen nu medvetet lagt in denna bugg så är det riktigt fult, vilket ifs skulle vara konstigt då alla 8800 korten vinner med god marginal över 2900xt ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Om nvidia verkligen nu medvetet lagt in denna bugg så är det riktigt fult, vilket ifs skulle vara konstigt då alla 8800 korten vinner med god marginal över 2900xt ändå.

Precis, det som är konsigt. Det hade ju vart en sak om AMD låg bara några procent efter Nvidia eller före men det skiljer ganska mycket mellan korten.

X1950XTX ligger närmare i prestanda till HD2900XT än vad HD2900XT gör mot Nvidias topp till exempel.

I endel spel presterar XT riktigt bra men man kan ju inte bara titta på de endel spel.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Re: Droppen från nVidia, men inte helt oväntat, FUSKANDE!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Jag trodde att vi aldrig mer skulle få se detta från nVidia, och speciellt inte med GeForce8. Nu kom det och det är så fullständigt pissdåligt att jag aldrig mer skall köpa ett nVidia kort:

1. Det är betadrivrutiner.

2. Hur vet du att det inte är en oupptäckt bieffekt av andra optimeringar? Och är tillrättat i de officiella drivrutinerna som kommer senare? Det vet du inte.

3. Nvidia har ingen anledning att ta till desperata fulknep eftersom de redan vinner prestandaracet mot AMD ändå. Detta stödjer punkt 2.

Sammanfattningsvis: Snälla, slappna av. Börjar bli riktigt tröttsamt med alla panikrubriker och snack om bojkott av allt möjligt.

Permalänk

luktar lite fanboy härinne men det är en annan historia.

alla fuskar och fifflar hela tiden och inga är ärliga.

gör som jag, finn er i det och lev lyckliga!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
luktar lite fanboy härinne men det är en annan historia.

alla fuskar och fifflar hela tiden och inga är ärliga.

gör som jag, finn er i det och lev lyckliga!

Jepp, fiffel och fusk har hänt förr. Både ATI och Nvidia har ju "åkt dit" på optimerade drivrutiner för 3D Mark.

Men eftersom det är en betadrivrutin, så lämnar jag utrymme för att det är en bugg på optimeringen av grafikrutinen för Crysis och inte medvetet fusk.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

naiva människor.. tror ni att hela världen är rosa och fluffig.. ni är fan nästan dumma om ni inte tror att det är medvetet gjort.. beta drivrutin eller ej, spelar ingen roll, dom tog en chansning inför lanseringen av 8800GT och fixade till siffrorna i det mest hypade spelet på länge..

its all about the money...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Men komigen, vem f*n bryr sig det är BETA drivrutiner, inte certifierade drivrutiner. Det är ju ert eget problem om ni tankar beta och om de har kokat ihop något.

Och sedan bara för att idg och övriga skriver att det är fusk så behöver det inte betyda så.

1. Mötte upp detta väl? 2900 åker ju på storstryk.

2. Nu tycker jag du är lite löjlig. Så för att du laddar ner beta drivrutiner och Nvidia sitter och har allmänt tråkigt och lägger in lite fulheter i beta's så ska du aldrig mer köpa ett grafikkort från Nv? Varför skulle man då vilja köpa ett grafikkort från ATi? De har ju också fuskat.

Men erkänn. Det var inte samma sak, eller hur??

Det kanske är en bugg trotts allt det vet inte du. Du antyder på att det är ett fusk utan några som helst kunskaper om drivrutinerna eller hur de är kodade. Lär dig allt kring de program de använder och hur de har kodat drivrutinerna och sedan kan du skapa en tråd om ämnet.

Dessutom är detta en äldre nyhet och det finns fler trådar om ämnet.

Det är beta drivrutiner. Skyll er själva om ni tankar beta och sedan gnäller. Vänta på de certifierade drivrutinerna oavsett om det är från Nv eller AMD. Sedan kan man börja gnälla om det innehåller fulheter.

Beta eller inte, spelar ingen roll och förändrar inte saken, den bygger på sin föregående drivrutin där en beta är en förnyad men _tidig_ release av den senare vilket inte skall ge en sådan här effekt.

1. 2900 korten har slagit GTS korten och vart ett bättre köp pris/prestanda. Vill du ta upp denna diskussionen vi har haft sedan tidigare ett par gånger så gör det, jag dividerar gärna.

2. Du är löjlig som hypar nVidia något så förbannat, och jag är inte den förste som säger det. Jag har åtminståne sagt flertalet gånger att både 8800 korten och 2900 korten är bra, och lite beroende på tillämpning där nu nVidia har gjort bort sig i mina ögon rejält med tanke på deras tidigare brutalt grova fusk. Och nej det var absolut inte samma sak. Du kanske minnns att jag skrev det i en annan tråd, "det märks att du inte varit med tidigare". ATI kommer inte i närheten av nVidia i fusk och har alltid erbjudit bättre filterinställningar än nVidia samt tagit fram dom också, t.ex NAD-AF. Först med 8800 har man bra filter och renderingskravlité, och nu fuskar man. Som jag skrev, det säger sig självt, och fattar du inte att det ligger ett fusk bakom så är det så är det ju endast du.

Jag har kunskapen att förstå att det är ett rent fusk, det har inte du, och precis som övrigt så har du dåligt med kunskap, bara snackar en massa nonsens (t.ex senast gällande NV3x vs R3xx). Jag gjorde en tråd där jag ingående förklarar och visar bilder brevid varandra så man lätt kan se och jämföra, det finns inte någon annan stans. Du är bara så insnöad på nVidia så att du är försöktig med allt som är negativt mot dom, varav du inte gillar denna tråden. Läs mitt inlägg tidigare där jag citerat idg.se också, det är en av många...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
1. Det är betadrivrutiner.

2. Hur vet du att det inte är en oupptäckt bieffekt av andra optimeringar? Och är tillrättat i de officiella drivrutinerna som kommer senare? Det vet du inte.

3. Nvidia har ingen anledning att ta till desperata fulknep eftersom de redan vinner prestandaracet mot AMD ändå. Detta stödjer punkt 2.

Sammanfattningsvis: Snälla, slappna av. Börjar bli riktigt tröttsamt med alla panikrubriker och snack om bojkott av allt möjligt.

1. Spelar ingen roll, dom bygger på tidigare drivers och skall förbättras, beta är en icke-fullständig driver enligt utvecklaren varav dom kallar den beta och nVidia skrev att just denna driver skulle vara "optimerad" för Crysis. Vi såg det.. och vi såg också vad som hände när man döpte namn på filen...

2. Se ovan och hade du läst inläggen innan så hade du kanske förstått.

3. Man har aldrig någon rätt att försämta bildkvalité för att få mer fps utan kundens medvetande, och dessutom ojämförbart mot ATI korten i sådana fall.

Slappna av själv och inse att det inte rör sig om en bugg, och att jag betämmer att jag inte skall ha ett sketet nVidia kort i datorn. Bildkvalité går före. Skall nVidia hålla på så kan dom slänga in en funktion i deras driver där konsumenten får bestämma om den skall vara på eller inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jepp, fiffel och fusk har hänt förr. Både ATI och Nvidia har ju "åkt dit" på optimerade drivrutiner för 3D Mark.

Hitta gärna det och jämför bildkvalitén mellan nVidia och ATI. nVidia fuskade då mycket mer och mycket längre och inte bara i 3DMark.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
naiva människor.. tror ni att hela världen är rosa och fluffig.. ni är fan nästan dumma om ni inte tror att det är medvetet gjort.. beta drivrutin eller ej, spelar ingen roll, dom tog en chansning inför lanseringen av 8800GT och fixade till siffrorna i det mest hypade spelet på länge..

its all about the money...

Precis, en av anledningarna
----------------------------------------------------------------------------------

Och som sagt, finns bildbevis på det och flertalet siter som skriver, jag upprepar:

Som sagt:

idg.se

Citat:

" -Det råder ingen tvekan om att detta är gjort medvetet av Nvidia eftersom problemet inte finns i drivrutinen 163.69. Dessutom går att åtgärda problemet själv, med mycket enkla medel."

Detta existerade inte i deras tidigare version, och dom släppte denna som skulle vara "optimerad". Och precis när man byter namn så att drivrutinen inte känner igen vad för applikation det är så renderas allt normal med exakt samma fps.

Det är självsägande och extremt dåligt av nVidia.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you

Jag har kunskapen att förstå att det är ett rent fusk, det har inte du, och precis som övrigt så har du dåligt med kunskap, bara snackar en massa nonsens (t.ex senast gällande NV3x vs R3xx).

Bara för att slänga in en känga...

Varför, varför, varför tar du alltid dig till denna metod i diskussioner? Du sätter dig själv på en högre pall än andra och hävdar bestämt att du vet bäst. Det här är inte precis den första tråden jag sett det i. Visst, jag både vet och tycker att du har rätt i många, om inte de flesta, fall men det är ändå en förbannat onödig grej att dra ut. Du är heller inte så objektiv som du ger sken av.

Aka_The_Barf har iaf trådens bästa inlägg.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

169.xx va väll optimerat för bra flyt i crysis? No?

Om det är så att nvidia fått fuska lite för att få ut lite extra fps för dom som testade crysis demot så är det väll ändå en optimering av ett slag?

Dra ner lite på det ena för att öka på det andra? Provade spela och jag såg att buggen fanns där men såg den bara om jag koncentrerade mig på att den skulle finnas där, missat den alla andra gånger.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Bara för att slänga in en känga...

Varför, varför, varför tar du alltid dig till denna metod i diskussioner? Du sätter dig själv på en högre pall än andra och hävdar bestämt att du vet bäst. Det här är inte precis den första tråden jag sett det i. Visst, jag både vet och tycker att du har rätt i många, om inte de flesta, fall men det är ändå en förbannat onödig grej att dra ut. Du är heller inte så objektiv som du ger sken av.

Aka_The_Barf har iaf trådens bästa inlägg.

I dom fall där jag vet att jag har rätt i det jag skriver och man får ett mycket onyttigt svar tillbaka så ja. Jag försöker vara objektiv, men med tanke på att folk vänder kappan efter vinden själva så verkar det inte skada om man själv gör det. Jag har gjort en tråd där jag lagt fram bildbevis, har många som anser samma sak (förutom folk som har nVidia kort i sign precis som jag själv också och moderkort för den delen med) och kan länka till många siter som bedömmer samma sak. Det är självsägande och jag anser att det är samma sak. Läser du citeten efter detta så kan du fråga dig själv vad som är onödigt och vem som har mest bevis/kött på benen. Det är inget specifikt mot dig, bara svar på ditt inlägg. Jag tänker ha samma inställning kontinuerligt och konstant. Jag har då talat bra om både 8800 korten och om 2900 korten precis som jag talat bra om Penryn och Phenom. Sök på vad du vill. Sök gärna på ord som:

* kappan efter vinden
* NV30
* penryn
* Phenom
* R6xx/R600 och G8x/G80/8800/2900

Eller så söker du nätt och lätt på an dojjan och ser hur diskussionerna slutar.

Aka_the_barf har det mest optimistiska inlägget, och det är positivt, dock så är det ju inte lika optimistiskt när man tittar här i forumen.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Bara för att slänga in en känga...

Varför, varför, varför tar du alltid dig till denna metod i diskussioner? Du sätter dig själv på en högre pall än andra och hävdar bestämt att du vet bäst. Det här är inte precis den första tråden jag sett det i. Visst, jag både vet och tycker att du har rätt i många, om inte de flesta, fall men det är ändå en förbannat onödig grej att dra ut. Du är heller inte så objektiv som du ger sken av.

Retoriken han kör med känns igen från sledgehammers inlägg!!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless